Allergitråden
Allrona - har för m
Allrona - har för m
Dumma mobil... Har för mig att Lithell har en som är mjölk, soja och äggfri. Hemköp vet jag inte.
Nån här som vet om Tavegyl finns i mindre flaska än 200 ml? Ska ut och flyga om några veckor och vill ha den i handbagaget utifall att han får reaktion på planet. Om inte, kan man ta med den ändå men med nåt intyg fr läkaren?
t0va - tack. Tablett funkar ej men kanske kan få intyg av läkaren.
Hittade en intressant länk för ett tag sen om kokosfett.
mobil.aftonbladet.se/wellness/article13592985.ab;jsessionid
Skånegås - vår dietist säger att laktos i läkemedel är ok, dvs inga proteiner däri. Själv har jag inte behövt testa än.
Mmn1 - jag skulle rekommendera er att ta bort mjölk och ägg samtidigt. Det kan ta upp till fyra v innan man ser skillnad på eksem, en del kan se det fortare. Tar du bort bägge på en gång så blir processen kortare för er men det kan kännas ganska jobbigt i början. Har själv uteslutit mjölk, ägg, soja, baljväxter och fisk och det var inte lätt.
När du varit ägg och mjölkfri i fyra v så pröva att provocera med något av det, lite i taget. Det kan ta ett par dagar innan man får en reaktion. För min kille tog det ca fem v innan det sista eksemet under fötterna försvann, resten av kroppen blev bättre tidigare . Jag har uteslutit ur min kost då jag fortfarande ammar.
Lycka till!!
Kan ju tillägga att hans eksem blev sämre ett tag innan det blev bättre, ofta på eftermiddagarna.