Inlägg från: längtan 80 |Visa alla inlägg
  • längtan 80

Allergitråden

Så. fick godkänt att ta bort citronsyra. Dr ringer och kollar läget om 2 v. Kom på att det är nog nästan ingen förlust, hon ville inte äta produkterna ändå. nekar ketchupen, sylt, smör på mackan, leverpastejen, äter mycket mindre rapsy- allt har citronsyra i sig, en slump? Hoppas att vi hittat sista felet nu. *peppar peppar*  Enda syndkänslan är finax musli som också innehåller citronsyra.

• längtan 80

lite upprord over att rapsyn som vi blivit rekomenderade fron dietist-nu ar hon inte saker pa hur ren den ar da flera sextra kanliga sagt att de far besvar av den... kanns hopplost, till och med produkter s om ska vara speciellt for hyperkansliga.....

• längtan 80

Japp. då tog vi bort citronsyran,  men funderade också på ärtor. Hon började återigen på föris efter sjukskrivning och de serverade pasta dag ett- schärs med ärtprotein.... hepp.... frågan är bara hur stort det är. Ärtor= ovanligt. ärtor, baljväxter= mer va
    nligt. ärtor- baljväxter, soja= ännu mer vanligt. 0000 

• längtan 80

Att fästa dekorationer med skulle jag smälta plamlinen. eller om det är smått, blöta med lite vatten.

vi kör ingen risvisp då inget företag har tyckt att de kan rekomendera son produkt pga vete. vilken produkt har ni hittat?

vi kör istället för grädde- cocosmjölk, låt den stå i kyl, öppna och gräv ut det tjockaste. vispas. ev vanilj/ citron  

• längtan 80

Soyoto har jag haft kontakt med och de rekomenderar inte den till hyperkänslig

tjock glasyr att fästa med. 

• längtan 80

tänkte vanlig glasyr, som man gör tjockare.

Om du gör lite sockerpasta som är smetigare, går det kanske att använda   

Har ingen aning, de rekommenderade inte deras produkt till den som är extra känslig mot vete   

• längtan 80

Hur ser tårtan ut. fd konditor blev nyfiken 

Glasyr= florsocker och vatten

Annars, som man gör till pepparkakshuset men låt sockret bli så kallt som möjligt utan att stelna för mycket

• längtan 80

ah, fin. Huvudsaken är att det är klistrigt, så mycket väger de inte tycker jag. Om du gör stjärnorna då du gör tårtan så att de inte har torkat till... så att det fästs från båda underlagen.

Jättesnygg tårta. lycka till  

Svar på tråden Allergitråden