Inlägg från: längtan 80 |Visa alla inlägg
  • längtan 80

Allergitråden

Ah, då förstår jag. Huvudsaken det är lite klistrigt.
    Jag skulle inte göra stjärnorna innan så att de hinner torka till. Så smeta på det klistriga- lite på underlaget och lite på stjärnan så att det får suga in lite. Stjärnorna väger ju inte mycket och bör inte vara alltför svåra att fästa.  Jättefin tårta- lycka till

• längtan 80

kokosgrädden stelnar till i kylen och blir nästan hård så det går att fixa. tycker själv  inte att det smakar kokos bara en aning bismak av det. prova den hemma

• längtan 80

. med denna magra kost påminner dietisten hela tiden om mycket fibrer och vätska. Och det är aldrig någonting som vi tänker på eftersom hon har varit lös i magen ett halvår minst och kunnat göra nr 2 en ggr / dag. Nu är tösen frisk efter att vi tagit bort ärt, baljväxter, soja-, då får hon tvärstopp i magen. Stackarn var helbråkig i lördags tills hon kunde baja. Nu har hon inte bajat i dag, gör hon inte det innan föris i morgon så får hon va hemma. Ska inte behöva gå där med ont i magen.  Får se hur lång tid det tar innan det blir en balans. Man kan ju inte vräka på med fibrer heller så att magen blir för irriterad.

• längtan 80

Trottoarbonden. tack för fina råd.  Ja dietisten har tjatat om frukt och grönt, det är förna nu vi kan ens tänka på det. Hon har dyngt i dag, gick ganska bra, jag trodde att det skulle bli mer besvär. Jag hade öst i henne päronpure, hallon, mango, banan, och massor med vätska, men det som fanns i magen redan går ju inte att påverka( om man inte ger supp)  Nu ska vi se om vi får en balans i det just som du säger. Jag antar att detta är det som gör en lite osäker, en normal kost och denna allergi skulle ge att världens diarre- det hade runnit ut, nu var hon bara lös i magen hela tiden

• längtan 80

Usch vad jobbigt. Hur gör ni eller skulle göra. Barnet är i den åldern när sovning på dagen inte skulle behövas men pga allt mattkrångel så ligger hon back och behöver sova för att fungera. I dag höll hon på att somna redan vid 10 men ville ha lunch... sedan har vi bråkar ända tills hon gav sig efter 12 och sov till 2. JAg blir jämt så upprörd. Hon har haft problem med sömnen sedan hon kom så jag börjar bli sååå less på detta eviga krångel vid lunch sovning.

• längtan 80

Trottoarbonden. som du skrev... man skulle gärna vilja bli bjuden men vet hur komplicerat det är med multiallergi. Och jag skulle inte hur vi än gjorde kunna lita på att maten blir rätt.  Jag skulle trotts allt jobb ta med, det gör jag överallt. köp en mindre tårtform, behöver inte se ut som muffins. ja fy, man vill nästan inte bli bjudd för allt jobb, förstår din frustrerande känsla. vad var luftburet ?

Vi har hållt på i 3 år.. släpper alla principer när hon är sjuk och kräver med när hon är frisk för då fungerar det. Men lunch sovningen är en pina, förhoppningsvis behöver hon snart inte lunchvila. Och nej, ingen välling, i bland har vi stadsutflykter för att sova lunch, då sover hon 40 minuter i bilen men vi är ju fortfarande lika trötta som också har varit vaken natten.  

• längtan 80

Mår nästan illa. här har vi gett risdryck, halv lite per dag. risgrynsgröt och vanligt matris, risbröd ( frasbröd)  usch... nu blir deet vatten och kalktabletter.

• längtan 80

pratade med dietisten i dag och hon sa vatten och kalktabletter... funderade på mandelmjölk men har många på min släkt som inte tål det så vi vågar inte börja med det riktigt ännu

• längtan 80

Pratat med celiakiförbundet och de hade missat detta totalt och skulle kontakta livsmedelsförbundet. Jag berättade om den utsatthet och panik oro ångest mmm som detta kommer att skapa hos föräldrar till multiallergiska barn.

Här blir det vatten, kalciumtablett. För calorier - generös med ägg skinka, coccosmjölk  

Svar på tråden Allergitråden