Allergitråden
Hipps kex är från 8månader och det blir theo om 3 veckor så det är ju bara att prova och se.
Kan vetestärkelse ge röda kinder? Theo fick en sak med det i förut idag och hans kinder är knallröda nu igen. Det eller så är det något på pappan som han reagerade på. För pappa kom samtidigt som han åt.
Ifall jag ska testa vete vad kan jag ge som är rent från annat?
Miralicia: supertack för den informationen, nu blev jag lite klokare :)
Någon som har koll på hur länge man ska vara utan havre och vete innan magen mår bra igen ifall man reagerar?
Nu 1 vecka senare så är det fortfarande massa löst bajs som fräter massor. Stackaren är så röd i rumpan.
Röda kinder idag igen. Vi var på föräldrastödet ensamma med psykologen och hon tog leksaker som kom direkt från att ha blivit decinficerade. men ändå så blev han röd. Fast han verkar ju inte ha ont av det i alla fall.
Hon tyckte i alla fall att K Kavats råd om att skippa vete och havre ett tag och köra på annan mat lät vettigt. Det tycker vi med så ikväll fick han lite kyckling, ris och broccoli. Det verkade vara en hit fast det mesta hamnade på mig. Inte helt lätt att få i honom mat när han ska göra pruttljud med munnen så det sprutar mat överallt. Men bara han äter och mår bra är jag glad.
Jag är också jättekänslig mot mygg, inte så smidigt när man är friluftsmänniska, men när jag ska iväg på läger och sånt så äter jag kestine som är mot pollenallergi och liknande och då blir inte det lika stora reaktioner.