Allergitråden
Lactobaciller innehåller väl inte mjölk? Theo har troligen fått influensa och har diarre nu så vi ska ge vätskeersättning och såg att det var lactobaciller i.
Lactobaciller innehåller väl inte mjölk? Theo har troligen fått influensa och har diarre nu så vi ska ge vätskeersättning och såg att det var lactobaciller i.
Någon som har koll på hur fort man kan få reaktion på gluten? Sonen fick slicka på smörgåsrån och fick diarre, minns inte om det kom före eller efter rånet. Men han är lite sjuk också så det är nog troligen det men kom och tänka på det inatt. Både jag och sambon har varrit sjjuka och min mage har bråkat också... men man vet ju aldrig.
Om han inte får i sig gluten mer när slutar reaktionen komma?
det är inga andra symtom ialla fall, inatt har han sovit bättre än på länge :)
Om man ammar och misstänker att barnet är mjölkallergiker är det inte så att man måste testa längre än en vecka för att få resultat? Hittade en tråd här där de säger att barnet har kolik för att mamman provade en vecka och såg inte resultat, fast hon har skrivit att det blev bättre på mjölkfritt.... men jag fattade det som om man måste prova längre för att vara säker.
I min feberdimma så räknade jag fel på antal burkar profylac som vi hade kvar, så jag glömde beställa i tid och nu hinner vi inte få dem innan vi åker iväg för sonens dop till helgen. Så vi har provat att gå över till nutran vi hade hemma och det har gått kanonbra, ingen förstoppning den här gången.
Såg att det finns nutra från 6månader, är det bättre än att fortsätta på profylac? Han äter inte vanlig mat än utan enagos gröt och välling och havregrynsgröt är avklarat. Vi ska börja lite smått med potatis och sånt igen. Så nu verkar hans mage ha mognat till.