Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Allergitråden

Innan vi åkte iväg på semester så lämnade vi avföringsprov på sonen för o se varför han kräks o varför han inte har fast avföring. Fick höra av de som tar hand om våran lägenhet att svaret kommit och att det inte visade nånting. Nehep!!!! Men han har inte kräkits nånting nu o avföringen är både hård o "mjuk". Får se när vi kommer hem igen om han börjar kräkas igen, då är det ngt han får hemma som han inte tål kan jag gissa........

• LokesMammi
    Molina skrev 2012-06-05 10:12:41 följande:
    Jag själv har en äggallergi ev havre väntar på svar men är ganska känslig mot mjölk.
    Visst är det så att barn har väl lättare att få allergier om någon förälder har det?
    Ja, allergi är ärfligt. Min son har en massa allergier o jag hade massa allergier när jag var liten.
  • LokesMammi
    ränderpåtvären skrev 2012-06-04 23:08:39 följande:
    Sa läkaren något om hur mycket man skulle amma för att det skulle räcka?

Kul att resan funkar så bra Glad
    Nix, det sa hon inte!
    Ja, det är jätte skönt. Bättre än jag trodde! Minus hans utslag som han får ibland!
  • LokesMammi
    Kavat skrev 2012-06-10 18:54:50 följande:
    Jag tror inte heller min son reagerar på ägg med skal. Men däremot så brukar det ju stå majonäs, potatissallader och sådant öppet i affären.

Min kille får nässelutslag av att ta i ett kokt ägg. Vi har inte ägg hemma alls. Men han kan vara i rum med tillagat ägg, tror vi.

Vi vet inte riktigt hur känslig han är och försöker undvika det så gott vi kan på andra ställen. Men ibland måste man ju passera ett ställe med t.ex smörgåsar med majonäs och så i öppna caféer och så.

Vi har sett att han blir dålig när vi åt majonäsdressing på sallad när vi satt i utkanten av en öppen restaurang på ett varuhus, så nu skyndar vi oss förbi när vi är där...
    Oj, va jobbigt o vara så känslig mot ägg! :/
    11-1/11 kom världens bästa bebis till oss <3
  • LokesMammi

Nu har min son inte kräkits på jäääääättttte länge. Så skönt. Lämnade avföringsprov i maj som inte visade nånting. Han har gått upp 600 på en månad. Väger nu 9.6nåntingkg! =) Såååå härligt!

11/1-11 kom världens bästa bebis till oss <3
  • LokesMammi

Hur "fort" brukar allergier försvinna? Nån som vet på ett ungefär?
    Vi ska ta nya test på sonen på det han inte tål nu i november. Då är han 22månader! Längtar så dit! =) Verkar som han inte är så himla allergisk nu. Han har sugit på godisar o ätit smulor utan större reaktion! =)

• LokesMammi
    t0va skrev 2012-07-10 23:20:33 följande:
    det finns inget "brukar", men när de börjar skolan vid 7år så har många allergier växt bort för de flesta.

Min är 23månader nu och vi ska testa igen efter sommaren, jag tycker också att det verkar som om han klarar smulor av bröd. Har hittat några nu, samma med kaninpellets har han grävt i utan att få illröda kinder som förut så jag håller tummarna.
    Ok. det är ganska intressant med allergier! Alla läkare säger att om man har allergi som liten så försvinner den medan man är liten o har man allergier kvar efter puberteten så har man det kvar! Jag tålde tomat o vetemjöl när jag var 12 år, mjölk o ägg när jag var 18 år, ägg o kyckling när jag var 25år! :/
    Hoppas verkligen att sonen blir av med sina allergier när han är liten. Jag hade mera allergier än han har i samma ålder! =)
  • LokesMammi

Usch va jobbigt! Det är det jag är rädd för, att sonens allergier håller i sig o att nästa framtida unge kommer o ha helt andra allergier! Jobbigt!

Svar på tråden Allergitråden