Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Allergitråden

t0va skrev 2012-02-07 11:52:59 följande:
    ja man kan men man bör ta det 30min före mat för då tas det upp bättre men vi har gett ihop med välling några gånger och det funkar också.

Vi ger på dossked och det går lättare än spruta, nu när sonen är 1.5år så tar vi halva dosen i skeden så får han hälla i sig själv och sen fyller vi på. När han var mindre och fick alvedon så gick det lättare också med sked än spruta. Men det kanske är smaken din inte gillar, du kanske kan blanda i lite välling i så det inte blir ett helt mål men ändå smakar lite välling.
    Dossked??
    Han har fått tavegyl tidigare o det gick utan problem! Vet inte om det har o göra med att han spottar ut allt (utom välling). Att ha ndå spottar ut medicin också?!
    Ska till bvc imorgon o då träffa läkare. Ska fråga då!
    11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! mittlivsommamma-suzzy.blogspot.com<3
  • LokesMammi
    t0va skrev 2012-02-07 22:46:30 följande:
    VARNING!
    Har ni sett att sempers nya mjölkfria välling inte är baserad på ris utan havre nu och dessutom innehåller sojaprotein, är samma med 1års vällingen den är havrebaserad och innehåller sojaprotein. Förpackningen är väldigt lik den med risvälling så se upp i butiken.

www.semperbarnmat.se/produkter/valling/fran-6..
    Miralicia skrev 2012-02-08 00:12:05 följande:
    Tillägger - ALLA Sempers mjöllkfria grötar och vällingar innehåller sojaprotein - även den gröten som är avsedd från 4 månader
    Men VA?????!!!!!
    (länken fungera inte......)
    11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! mittlivsommamma-suzzy.blogspot.com<3
  • LokesMammi
    t0va skrev 2012-02-07 22:46:30 följande:
    VARNING!
    Har ni sett att sempers nya mjölkfria välling inte är baserad på ris utan havre nu och dessutom innehåller sojaprotein, är samma med 1års vällingen den är havrebaserad och innehåller sojaprotein. Förpackningen är väldigt lik den med risvälling så se upp i butiken.

www.semperbarnmat.se/produkter/valling/fran-6..
    Jag har mjölkfri mild välling ris!
  • LokesMammi
    t0va skrev 2012-02-08 22:10:26 följande:
    Den tas tydligen bort nu och det blir havre istället från 4månader, helt sjukt. Vi har också kört med risvällingen fram tills 2 veckor sedan när sonen blev dålig och vi inte vågade ge den längre. Så nu blir det ersättning istället och egen välling. Vi är ett gäng som mailat men än har ingen fått svar på varför de gjort såhär.
    Men den jag har hemma nu (som sonen inte gillar) står det ris på! Kan inte se havre i innehållsförteckningen!
  • LokesMammi
    Miralicia skrev 2012-02-08 00:12:05 följande:
    Tillägger - ALLA Sempers mjöllkfria grötar och vällingar innehåller sojaprotein - även den gröten som är avsedd från 4 månader
    Står inte soja protein på den jag har......står sojalecitin!
  • LokesMammi
    t0va skrev 2012-02-08 22:16:49 följande:
    precis, risvällingen innehåller sojalecitin men den tillverkas inte längre utan det kommer komma en med havre istället. I den vällingen så är det sojaprotein, men förpacknigarna ser nästan likadana ut så man får kolla ordentligt så man inte tar fel. I våran ica-butik så finns inte risvällingen kvar utan det är bara havre nu. :(
    Men blä! Jag som sagt åt mina föräldrar o köpa den. Får prata med dom igen. Va irriterande!!!!
  • LokesMammi

Hej! Ett tag sen man läste o skrev här ute, kanske dax för det igen!
    Sonen på 13mån har haft maginfluensa sen i söndags. Idag kräkfri men bajsat två blöjor, läst geggigt! Legat på barnakuten tis-tors med dropp, 1000ml! Plutten! :(
    Men en positiv sak med det är att han är exsem fri o kliar sig inte lika mkt längre. Så nu har vi en bas o gå på! hehe. Börja om från början, börja om på nytt! =)
    Skriva matdagbok ska vi göra o börja med puréer igen!

• LokesMammi
    Trasan0606 skrev 2012-03-05 09:09:48 följande:
    Skånegås - vår dietist säger att laktos i läkemedel är ok, dvs inga proteiner däri. Själv har jag inte behövt testa än.
    Jag känner en som är lactosintolerant o när hon fick pencillin med lactos i så reagerade hon!
  • LokesMammi
    Sephyria skrev 2012-03-07 20:06:51 följande:
    2små2stora: har du testat pama minutris mixat med rismjölk och bär då? Tror det är från utanallt bloggen..
    Min son gillar den! Men sen är den som hans gröt! =) hehe
Svar på tråden Allergitråden