Allergitråden
Inatt sov han dålig trots att båda är utan säd helt. Vaknade åtminstone 10 ggr, men skrek iaf om han fick snutta....
Jag undrar om någon kokat knäck på risgrädde??? Tänkte försöka med det...
Liten sover skrutt igen.. Känns så omotiverat att undvika massor av mat då han ändå sover dåligt och vi inte har några klara tecken på att han inte tål...
Fast sen funderar jag... Är inte havre och ris släkt, närmare än havre-vete??
Hallåj och god JUL på er!! Hoppas ni klarat er bra med all julmat!!
Här har vi haft det jättebra!!! Liten har ätit bröd utan problem med alla sädesslag i. Jag testade tom att äta Jansson med grädde i igår och ett par riktiga chokladbitar och än har vi inte märkt något. Sovit jättebra i natt och sonmade t.o.m lättare i går än han gjort senaste veckan. Idag bär det av till svärföräldrarna och då har jag tänkt äta mjölkfritt igen för att vänta ut och se om det blir någon reaktion om någon dag eller två... Hoppas hoppas hoppas!!! Och jag är mätt, alldeles nöjd och längtar inte efter någon mat alls (det var längesen...)
Om jag som ammande mamma äter antihistamin tabletter (pga katt eller pollenallergi) hur påverkar det i så fall mitt allergiska barn? Ska göra allergitest på honom och funderar på om jag törs prova några loratadin då jag känner av katten (läkaren sa att man inte fick ta under amning, men sen har jag läst att man får..)? Påverkar det symtom hos bebis, eller tester?? Bebis är 10 mån och tål inte mjölk, soja och troligen baljväxter och kanske havre... eller ngt annat.
Har man alltid dålig mage som glutenintolerant?? eller kan det visa sig med dålig sömn (med svårigheter att somna om) och tendenser till förstoppning? Kan det vara så diffust? och utan diarreer?
Ok, då ska jag vara försiktig med det då... Så här stod det på janus om loratadin:
Passerar över till bröstmjölk i låg grad. Baserat på data från sex kvinnor kan den relativa barndosen beräknas till 0,8 %. Kliniska data saknas. Loratadins farmakokinetik och farmakodynamik innebär att risken för barnet anses vara försumbar vid terapeutiska doser.
Kan det funka efter att tester är gjorda?? Längtar inte efter våren, även om det funkar rätt bra vissa år. Blir såå himla trött bara och vill bara sova... Antihistamin är som doping för mig. Det är inte alls jobbigt med den vanliga joggingrundan då, man kan ju få in tillräckligt med luft
Fick nässpray med antihistamin utskrivet istället, men DET blir jag trött av... Min svullnad sitter ju liksom i hela halsen. Första gången jag provade började det sticka i halsen efter en halvtimme och jag var säker på att den skulle svullna igen, men det var när svullnaden gick bort. Görhäftigt!
Finns något annat?? Nasaleeze (eller hur det stavas) hade jag då jag var gravid och det funkade väl hyfsat. MEn det måste man ju hålla på och sniffa i sig hela tiden...
grodan81 här
Tack Miralicia!! För säkerhetsskull väntar jag nog till efter testerna, men vore helt underbart att kunna äta till våren!!! Har haft funderingar på att göra oss av med katten, men det är ju bara ett par vintermånader det blir för mycket, annars är hon och vi mest ute och så flyttar vi ut på landet om ett par månader och då är hon ju bra att ha... Hon ska få sin plats i pannrummet med egen kattlucka ut. Jättelyxigt! Så tills dess är det väl bara att stå ut.
Vi utesluter nu havre både för liten och mig (men jag tog lite proviva då vi har magsjuka.. för det är nog ändå värre än hans allergi). Han skriker inte på nätterna längre utan nöjer sig med att snutta (ganska ofta dock) och orkar vara vaken längre tid på förmiddagen. Hoppas hoppas det blir ordning på nattsömnen nu, för den behöver vi!!!