Inlägg från: skånegås |Visa alla inlägg
  • skånegås

Allergitråden

Det är inte så att han får i sig nåt på dagis av misstag då? Min lille reagerar på havre...

• skånegås

Hur lång tid tar det innan bebismagar hämtar sig från magsjuka?? Liten spydde förrförra helgen mellan lördag-söndag och magen är inte bra än... eller är det maten?? Bajset har varit vit-grått men växlat mellan löst och hårt. Nu har det övergått till gult men är fortfarande inte som vanligt. Han är 10 mån och ammas mycket och vi utesluter mjölk, soja, baljväxter och havre. Han har ätit en hel del makaroner sista tiden och även spagetti gjord på ägg... det har han bara gjort vid enstaka tillfällen tidigare (ägg alltså). Och så sov han oroligt i natt... (dock mycket bättre än innan vi tog bort havren)

• skånegås
    mithrandil skrev 2012-02-13 23:01:57 följande:
    Allrona: Men så skönt! Går på rätt håll nu då iaf!

Hur går det med LCHF? Visst var det väl du som åt det?

Funderar på att prova, men jag har en undran. Får man äta naturligt glutenfritt bröd och knäckebröd och sådär? Jag var så bra i magen igår, så åt jag lite havregrynsgröt på kvällen och vips så var jag "dålig" igen.
    Samma idag. Var jättebra i magen efter att ha använt laxoberal droppar 2 dagar i rad men så åt jag några bitar godis och nu är jag gravid i 5 månaden och har jätteont i magen. :S     
    Men GRATTIS! Vid LCHF går man på andelen kolhydrater. De mest extrema ligger under 5% men jag har kört lite då jag orkat och haft min gräns kring 10% kolhydrater. Och inte varit så strikt. Är du gravid är det närmare 10 än 5% du ska ligga. Vet att det finns en gravid-LCHFtråd under kost under allmänna rubriker. Kolla där!
  • skånegås
    Alexi skrev 2012-03-05 07:21:49 följande:
    Vi ger inga sojaprodukter, jag är medveten om kopplingen till mjölkallergi nen sen är jag själv allergisk mot soja så vi har helt naturligt inget sådant i maten.

Vi ger Enagos gröt och välling, gröten från sex månader.

Nu har sonen feber igår och idag så det bara går runt i huvudet av alla försök till analyser, är det infektioner som för alla magproblem eller är det allergi ändå...?
    Men han har ju haft problem sedan han var 9 månader.... Det är iaf inga tillfälliga infektioner...
  • skånegås
    Alexi skrev 2012-03-05 08:07:56 följande:
    Jag vet men under hösten var ju magen stenhård, och nu sen januari jättelös, hur ska man tolka det?
    Som att han tidigare reagerade genom att bli förstoppad men att problemen nu visar sig som diarre. Vad jag förstått är det ganska vanligt att det ändrar sig då de blir lite äldre...

Frågar här med. Mina allergitabletter Loratadin STADA innehåller laktosmonohydrat. Innehåller det mjölkprotein??
  • skånegås
    Trasan0606 skrev 2012-03-05 09:09:48 följande:
    Skånegås - vår dietist säger att laktos i läkemedel är ok, dvs inga proteiner däri. Själv har jag inte behövt testa än.
    Ok. Vore ju så skönt... Ska väl prova om nån vecka iaf..
  • skånegås
    LokesMammi skrev 2012-03-05 10:11:07 följande:
    Jag känner en som är lactosintolerant o när hon fick pencillin med lactos i så reagerade hon!
    Jo, fast laktos är ok. Det är proteinet som inte går...
  • skånegås
    Molina skrev 2012-03-05 10:35:10 följande:
    Vi har råkat ut för det och min dotter reagerade på laktosmonohydrat men dom sa att det är extremt ovanligt och att både laktos/mjölkallergiker ska kunna inta mediciner med just det ämnet.
    jag klarar den galant men min dotter har en kraftig allergi.
    Läser man om laktosmonohydrat så ska den vara helt fri från mjölkprotein, varför min dotter reagerar det vet dom inte än idag.
    Tack!  Vi håller på och ska prova mjölkfri ersättning althera som han verkar reagera på, men tabletterna är ju till mig. Ska bara låta bli att prova det samtidigt...
  • skånegås

MIn allergi märker jag skillnad på bara vi dammsuger och dammtorkar sovrummet och byter lakan... Beror väl på hur känslig man är.

Svar på tråden Allergitråden