annahoj87 skrev 2012-04-20 11:53:54 följande:
Jag har ersatt med havreprodukter. Man ska väl inte använda soja?
Prova ris-produkter istället.
Skriver här med...
Liten sover skrutt om nätterna och är dålig i magen, inga vattniga diarreer men för löst, för ett par dagar sedan förstoppning och då och då är han röd på kinder, runt munnen och under hakan... Vaknar MINST 5 ggr och snuttar läääänge varje gång innan han förhoppningsvis somnar om. Vaknar alltid med gnäll som snabbt eskalerar till skrik om man inte grejar och pysslar och ammar och byter sida och stryker på rygg och huvud och... Helt slut är jag. Separerade från barnens pappa för några veckor sedan och har alla nätterna själv.
Han har reagerat på mjölk, soja, baljväxter och havre. Tester visar inget. Snuttar mycket dagtid med och äter ofta dåligt. Gnäller massor dagtid.
Fick prova neocate och magen var bättre ett par dagar,men fick inte mer då han tydligen inte ätit tillräckligt mycket av det utan blivit bra ändå. Nu rekomenderar dietisten att vi ska prova sinlac istället för att kunna dra ner på amningen och han ska kunna vara hos sin pappa, men jag törs inte. Orkar inte sova ännu sämre... Och han är ju inte bra nu. För tillfället är tänder på gång och han har haft vattkoppor. Fick då tavegyl och sov riktigt bra enstaka nätter. Bästa nätterna sedan i oktober...
Har provat ge det enstaka kvällar sedan med men vet inte om det blir något bättre av det. Var snorig och skällhostig igårkväll och jag tyckte att det lättade efter att han fick tavegylen... kan det vara allergisymtom med? Han fick bricanyl utskrivet för hostan, men den hjälpte inte.
Nu vet jag inte riktigt hur jag ska gå tillväga. Dietisen försökte jag ringa i måndags, men telefonen var avstängd på telefontiden och den igår missade jag. Så det blir till att vänta tills på måndag... Funderar starkt på att lämna sonen till pappan på nätterna i helgen för jag måste få sova lite. Men känner mig jätteelak och det känns verkligen grymt

Han är ju helt beroende av snuttandet.... Fick just ett sms att pappan är med på att försöka...
Tips? Idéer?