Allergitråden
Akut godissugen... Vad äter ni? I vanliga fall kan det bli chokladbollar, men utan havregryn?? njee
utan mjölk, soja och havre... (och andra baljväxter)
Akut godissugen... Vad äter ni? I vanliga fall kan det bli chokladbollar, men utan havregryn?? njee
utan mjölk, soja och havre... (och andra baljväxter)
Jag fattar inte heller varför det är så farligt att de äter på nätterna. Som tur är har jag inte stött på någon sådan själv. Nattamning till åtminstone 2 år är väl helt ok och då är ju ersättning det med. Välling däremot är tydligen ok. Jag fattar noll.... Man har väl mjölktänder av en anledning...
Heja På tOva!! Förstår också att ni hellre vill testa ägg och fisk. Det är ju BRA mat om man tål. Det är aldrig nån som dött av att utesluta säd. Det är inte ens någon "naturlig" mat.. började ju med det först iom bondesamhället....
Lycka till!!!
Nu har jag varit hos läkare. Motarbetad känner jag mig. Han tvivlade på sojaallergin och baljväxtallergi och havreallergi och t.o.m på mjölkallergin. Han växer ju bra... Kräkningar, matvägran, förstoppning är så OVANLIGT. Diarre ska de ha och så ska man prova många gånger med tydligt resultat...
Är väl inte konstigt att han växer bra då han inte ätit det han inte tål några längre perioder just för att vi varit uppmärksamma. Några tester finns inte så man kan göra om det bara är magproblem utan det är bara att prova sig fram. Han började prata om att man antingen kan vara känslig mot laktos eller proteinet. Berättade för honom att bröstmjölken innehåller mer laktos än vanlig mjölk... Han undrade om vi provat smör. NEJ sa jag, han tål det ju inte... Berättade att jag provat Janson på jul, med riktig grädde i och det hade inte alls fungerat. Oj, reagerar han på det lilla, var kommentaren då.
Blir inte klok på dem. De borde väl vara lite tacksamma att jag redan skött en stor del av deras jobb, genom att komma på allergierna på egen hand och sparat dem massor av pengar genom att amma. Så när man kommer och behöver lite hjälp så finns det inte... Onödigt tjafs tycker jag.
MEN efter mycket prat och läkaren 30 min i telefon rådgörande med en barnläkare så fick vi iaf 12 burkar Althera utskrivet. Resten av allergierna får vi klara oss själva med. För det är ju så OVANLIGT att det knappt finns...
Tur att jag inte varit i kontakt med sjukvården tidigare... skulle blivit helt knäckt om jag varit totalt beroende av ersättningen.
T.om maken tvivlar på havreallergi.. Och det var han som lyckades övertala mig att ge upp det före jul och även att prova mjölk. Blir så trött på det här. 10 ggr per natt med skrik EFTER snuttning, som övergått till 4-5 lugna snuttningar per natt räcker tydligen inte som "bevis" för honom ens. TROTS att han och jag varit helt förbi av trötthet...
TUR att jag har ER!!! 
Jag får komma till en barnläkare!!! På barnmott var de så hjälpsamma så. Hon undrade t.o.m vilken läkare jag varit hos. Kanske berodde på att jag berättade för henne att jag bara sökte hjälp när jag behövde redan innan jag börjat berätta. Eller så var hon bara en bra människa...