Tibell skrev 2011-03-21 20:24:43 följande:
Märkligt att indragningarna inte släppte trots en monsterdos airomir men av att sova ?? Skönt i allafall att det lättade..
Sen undrar jag ens om så mycket airomir på så kort tid ens hjälper bättre än mindre ? alltså de ska ju vidga luftvägarna men de går ju bara vidga till en viss gräns ? Fråga inne i förkylningsastma tråden istället..de är toppen där inne. Fråga hur de har gjort och hur det funkar.. Tycker det låter knas
Hoppas ni kan få något bättre i morgon..
ja, jag tycker det är sjukt märkligt. Kanske inte ens är astma hon har? Kan de ha ställt fel diagnos?
Kavat: nej vi har ingenting. fram tills att jag kom hit till tråden och amanda började utesluta mjölk hade jag inte en tanke på att lilleman hade någon allergi. visst har han alltid haft problem, men jag har räknat de som problem oberoende av varandra.

Kanske skulle be om nånting för han kliar ihjäl sig.
Idag är iaf kinderna nästan hudfärgade igen, magen är inte så extremt svullen och eksemen börjar bli mer rosa igen, snarare än illrött. Humöret är ju fortfarande skit men hoppas det släpper med snart.
Läste en fråga du skrev, kan öroininflammationerha koppling till komjölksallergi?
amanda har varit sjuk 3 gånger, 2 gånger har hon fått dubbelsidig öroninflammation, man nästan väntar på att den ska komma här nu.
ELI79: Nä vi ska inte ge så stora mer, det var en engångs akutdos bara.
Visst säger de i halmstad att man kan göra det fler gånger men vår allergolog sa att man ska ge så ifall barnet redan kommit in i ett anfall innan man hunnit börja med pulmicort, men endast 1 gång och sen är det 1 puff 8 gånger om dagen som gäller.
Tycker också det är jättekonstigt. hon blir alltid bättre av att sova. Hon ligger inte ner och sover utan sitter typ upp. ligga går inte för då vaknar hon direkt, Hennes humör är olidligt. Klängig, vill vara i famnen men när jag bär henne så bara ålar hon sig. gråter hela tiden, även om hon sover. hon är jättepåverkad. Kände på hjärtat igår för jag tyckte det slog underligt (typ snabbt och lite oregelbundet) men sen kom jag på att hon fått 1 puff airomir 1 tim innan så tänkte det kan berodde på den?
Sen igår kväll har hon sån hemsk hosta, hon hostar verkligen nästan hela tiden. hon spyr upp allt hon precis ätit eller väcker sig själv om hon sover. Hostan är jättejobbig för henne. trodde det skulle bli lättare för henne när hon fått astma medicin men verkar inte bli det. Hon är inte knastrig längre och verkar inte så anfådd heller, inga indragningar. men hostan är värre än nånsin.