Kavat skrev 2011-03-31 20:27:27 följande:
Bara funderingar. Mina har varit väldigt bestämda med vissa saker, bara jag som inte fattat..
Liten gör sådär med när han är mätt eller när vällingen är för varm (jag har tyckt den varit lagom men han vill ha svalare tydligen..) Eller om det rinner för fort (för lös välling eller för stort hål). Vad jag tror i alla fall. För har jag kylt den eller bytt napp har han oftast ätit.
Testa att göra risgröt och se om hon hellre äter från sked? Eller plocka ris själv?
Har svårt att tänka mig att hon får magont direkt av vällingen, men det ska jag låta vara osagt, för allt kan hända. Men vad åt hon målet innan?
Hur är magen annars, lös, förstoppad eller ok?
Min lille pruttar också en del men inte att han verkar ha ont av det. Jag tror att det blir när han sväljer luft när han ammar eller äter.
Ja jag tänker också att hålet är förstort, men tar jag mindre hål blir hon ännu mer irriterad. har försökt svalna av och får ändå samma resultat, även försökt värma lite till.
Hon är jättekonstig i avföringen. segt och slemmigt och luktar förfärligt och tidigare idag var avföringen full av svarta små prickar? Näe, jag vet inte. men jag tänker mig att antibiotikan gör henne lite kass i magen. man kan väl få lite magont och så av antibiotika? vet att man kan få diarre och förstoppning.
Hon har inte ätit något hon inte brukar. hon äter väldigt ensidigt här hemma just nu.
neocate, rapsolja, risvälling, päronpure och potatis, broccoli och kött i pure.