Allergitråden
Det är så svårt. Mina barn utesluter ju själva en massa saker ur sin kost och faktum är att de brukar ha rätt. Alltså när dottern uteslöt ägg själv så undvek hon tillslut även stekt potatis (jag blandade ägg i pyttipanna...) och när vi kollade så var hon allergisk mot ägg. Men vad har man för val. Svårt och dumt att tvinga dem äta sådant de inte vill ha.
Jag skulle nog valt att stanna hos den erfarna läkaren om ni gillar honom. Det är guld värt om du frågar mig. Men det beror ju på om ni är nöjda förstås. Det är ju en förutsättning för att stanna.
Läkaren visste inte varför det kliar så på äldste sonens tunga. Vi ska prova med dels alvedon och dels Xylocain på tungan tyckte han för att se om något av det hjälper. (jag ska själv prova Xylocain, känns lite märkligt att ta det på tungan...). Annars så köpte han mina argument om att det bör vara något han utsätts för ofta, så det togs blodprov för gräspollen, sädesslagen, baljväxter, mjölk, ägg, gurka, potatis och tomat. Kan ta upp till två veckor för resultat. Han har vuxit o gått upp i vikt bra.
Angående yngste sonen så togs min oro för varför han behöver Movicol på alvar, vi börjar med att trappa ner långsamt för att se vilken dos han behöver. Avföringsprov för inflammation ska tas. Om det visar sig att vi inte helt kan trappa ut Movicol ska vi gå vidare med allergiutredning (blodprov). Han har gått ner i vikt sedan april, men vuxit på längden. Han blir smalare o smalare... stod helt still i vikt mellan ett och två år, oroar mig att det blir så igen. Känner att det är något som inte är helt hundra...
Ja, vi är nöjda med läkaren så vi blir kvar där tror jag.
Åh, pojkarna höll på att riva stället där idag! Jag är ju givetvis nervös inför ett sådant läkarbesök, det är ju jätteviktigt, och det känner de nog av. Och så tar det sin tid, ,de blir hungriga och uttråkade och härjar vilt. Känner mig inte direkt som världens bästa mamma. Men så säger sköterskan "Jag har tre pojkar, när de var i den här jobbiga åldern fösökte jag sälja dom, Tre till priset av två! Men det gick inte". Då kände jag mig mycket, mycket bättre! Två skitungar till salu, något defekta men söta när de sover! Någon som är intresserad?