Allergitråden
Har stått innehåller soja på alla oboy paket jag läst på. (olika märken alltså)
Älsklingen: Troligtvis så har väl din lilla fått i sig något hon inte borde ha?
Eftersom hon har så tydliga reaktioner på det. Tror inte det är neocaten som slutat göra nytta mot hennes förstoppning när hon samtidigt har "veteprickar" och liknande.
Håller tummarna för att magen repar sig snabbt!!
Kavat: Ja det hoppas jag ju på att vi ska göra. Ska inte boka upp något annat på måndag så har vi hela dagen fri utifall att vi nu får den där tiden.
Jobbigt när de visar reaktion på något som man faktiskt inte har en aning om vad det beror på! Men med din vana så kommer du säkert på det på nolltid.
Håller tummarna att han kryar på sig snart!
Just det.. rotade på hajen idag. Alla bovetemjöl som inte varnar för spår av soja är helt slut. Undra om de har ändrat innehållet så att det alltid kommer innehålla spår av nu?
älsklingen: Skönt att hon repade sig så snabbt!
Säg åt din karl att vara mer noggrann.. förstår inte hur svårt det ska vara men vi har precis samma problem här hemma. Andreas hade varit jättesnäll och köpt massa glutenfria produkter till alexander. Värsta var ju bara att allt innehöll massa soja och även vetestärkelse, vilket vi vet att han inte klarar av.
Idag var jag och handlade åt honom så jag vet att jag inte får tillbaka två hemska monster på söndag. ![]()
Just det, en fråga till som ploppade upp.
Ska man meddela försäkringsbolaget om alla amandas allergier?
Hur gör man med sånt. Har inte haft en tanke på att man kanske borde tagit upp det med försäkringen.
Någon som har förslag på gott mjukt bröd utan allt?
Alexander bara tjatar om smörgås, har tittat runt en massa men hittar inget färdigt och hittar bara krångliga brödrecept.