Kavat skrev 2011-06-22 20:23:19 följande:
Vad skönt!

Vänta några veckor med rätt kost (minst) innan du gör förändringar. Det kanske är som du sägerMen det skadar ju inte att skriva upp vad han ätit innan magen svullnar och se om du hittar samband. Jag skulle nog bara skriva upp senaste två målen (6 timmars) intag vid magsvullnad, hade inte letat längre tillbaks.
Och om det hänger ihop med illaluktande bajs, så hade jag tagit senaste dygnet. Alltså först svullnar magen och sen kommer stinkbajs? Klart det kan vara längre tillbaks... Men jag hade inte letat längre tillbaks i nuläget.
Magen är ju fortfarande i olag, det kan ta ett par månader innan den läkt helt. Så jag hade nog inte tagit bort något mer om du inte märker att han antingen mår väldigt dåligt av det eller att du då hittar ett rakt samband vid tre tillfällen med samma sak.
Ja, jag får börja föra matdagbok. Känns som ett måste.
Känns också som om den här kosten borde fungera ganska så bra, som om det antingen är något misstag som skett eller att han som du skriver är i olag ännu. tack för råden!
älsklingen: Tack! Nej, vi har kört 2 veckor nu, men vi äter inte baskost då vår bvc avrådde från det fram tills att vi träffar dietisten. Just nu äter han utan sädesslag, mjölk, ägg, soja, baljväxter och alla dess släktingar, fisk, skaldjur nötter och kyckling.
Amanda är som vanligt. Skrikig och jävlig. Förstår inte vad det är med den ungen. Sover hela nätterna ibland numera och är så glad som bara hon kan vara men oftast så är hon som ett litet skrikmonster som varken vill sova eller leka. Men inga fler infektioner iaf och inga fler astma besvär så något är ju bra där med.
Hur har era barn det?