skånegås skrev 2011-12-16 22:02:19 följande:
Jobbigt... Havre har jag i stort sett slutat med, men vete är lite värre... Fast jag tycker han mått bra (innan han fick tag i ett havregrynspaket som han massakrerade...) fast det har ju inte hunnit gå så lång tid... och så ögoninflammation och förkylning på det
Känns som att eg vet jag ju inte om det överhuvudtaget är något han inte tål. Soja gick ju inte bra iofs, det testade jag 5 juni... Mjölk har vi ju aldrig ens testat (förutom ersättningen på bb), har aldrig hunnit komma så långt (eller jo två ggr, men det var visst samtidigt som det kom tänder, så man kan ju inte dra några slutsatser av det)
Vad kan man göra för bröd om det ska vara fritt från mjölk, soja och sädesslag (vete, råg, havre..)? Finns det något?
Jag älskar ju korv med bröd (då jag hatar att laga mat ssk vissa dagar)...
I miralicias blogg finns där massor med recept om du är den husliga typen. Vörtbrödet är en succe. Fantastiskt gott. :) Vi bytte ut julmusten mot cola som det står i receptet då julmust innehåller kornmalt.
Själv valde jag att plocka bort bröd öht. Försöka ändra om kosten och äta annat istället så att bröd inte skulle behövas. Hur gammal är han nu igen?
garbos quinoabröd vet jag om som är fritt från allt. Annars har jag inte hittat mycket. Smakar helt okej faktiskt om man rostar det och ifall man hinner hem och lägga det i frysen innan det tinar upp för mycket.
Annars brukar jag ersätta bröd med riskakor eller oldas risbröd. Frukt äter vi också betydligt mer nu än innan.
Hur kommer det sig att ni funderar på att plocka bort vetet också? Om han var bra utan havre innan incidenten kanske vete inte är någon fara? Tar ju ibland fasligt länge för de små att komma i fas igen.
3busfrön: Okej. Ja, vissa år föds det ju sjukt mycket barn. :)