Trasan0606 skrev 2012-02-02 13:47:36 följande:
Nu har vi varit på Astrid Lindgrens barnmottagning i city och träffat en barnläkare och gjort pricktest. Testade för mjölk,soja, vetemjöl, fisk och ägg. Gav enbart utslag på mjölk så de ville inte ta blodprov utan vill att jag börjar äta en sak i taget för att se om det blir reaktion - precis vad jag gjort tidigare men så skulle det vara sa dom. Visade tom bilder på hur han såg ut med nässelutslag EFTER att jag slutat med mjölk så det måste vara något annat. De sa att pricktesterna inte alltid ger utslag men ville ändå inte göra något blodprov nu... Bemötandet var bra och hon var kunnig men jag blir ändå lite irriterad när jag gjort så mycket själv hemma...
Hon skrev ut tavegyl som vi ska ge utifall att nässelutslagen över hela kroppen blossar upp igen.
Har funderat lite och tänker def inte testa ägg då jag är 99,9% säker på att han reagerar på det men kanske vågar testa lite ärtor (i min kost). Vad tror ni?
Ialla fall skönt att få något bekräftat, mannen min tyckte det var bra att det BARA var mjölk men då fick han onda ögat av mig!
Jag har varit borta härifrån ganska mycket nu så jag är inte alls insatt i dig och ditt barn.
vad är det du undviker att äta nu? Vad misstänker du för allergier?
Hur gammalt är ditt barn?
RAST brukar ofta visa ungefär samma resultat som pricktest så visar pricktestet är det inte väldigt troligt att ett blodprov skulle visa mer tyvärr.
Min son har fått nässelutslag av mjölk ett par gånger i det sista men han visar inte på varesig prick eller RAST.
Däremot så visade det reaktion på lapptest.