Allergitråden
Tibell skrev 2012-01-12 21:44:56 följande:
Mithrandil : kom på idag när jag handlade att jag glömt meddela dig om bovetemjölet.Jag kollade men även våran affär hade satt upp varning om spår av soja :/ i alla mjöler dessutom. Vad i hela fridens namn ska vi använda nu istället för rismjöl?
Förlåt att jag glömt :( har varit lite mycket nu med graviditet och mamma som är sjuk..
Har du fresten provat med spår av soja på barnen så att du vet att det inte funkar ?
Ja. Nu vet jag att Amanda reagerade på spår av soja.
Hon blev ju dålig av bovetevällingen jag gjorde till henne på den första påsen jag köpte som innehöll spår av.
trodde det var bovetemjölet hon reagerade på men nu åter hon bovetevälling gjord på saltåkvarns hur bra som helst. Samma med alexander. Han såg jag inga jättetydliga reaktioner på egentligen, men magen svullnade alltid efter vällingen och tillslut började han vägra äta den och han sa att han fick ont i magen men nu äter han också saltåkvarns utan problem. inte ens svullen mage.
Vi började försöka ge Amanda bovetevälling bara för att vårt rismjöl börjar ta slut. Känns hopplöst. Vi som använder rismjöl så mycket.
Ingen orsak vännen! Har glömt att jag frågat. :)
Grattis till din graviditet också föresten. Har glömt att gratulera dig. Förlåt. :)