• Lindis87

Dräktig katt,,

Jag har en katthona som är dräktig och om jag räknat rätt så är det en vecka och ca 1-2 dagar kvar till den/dom små tittar ut...

hon har alla symtom och hon har lite större mage hon är långhårig och pälsen på magen nästan härnger ner i backen då hon är ute och går,  och svansen rätt upp,, ser ut som en lemur då hon spatserar fram..haha. :)

men nu till det jag undrar, vad händer sista veckan för henne? några saker jag ska tänka på? (första kattdräktighet för mig)
    Det jag upptäckt är att hon har större tuttar men inte så värst röda som alla säger att dom får.. hon har som #hängtuttar" längst bak känns det som då man kliar henne på magen, (det älskar hon)  har inte känt det förut, vad är det? har det redan bildats mjölk så det är det jag känner?

vill ha lite tips vad jag ska tänka på de  senaste veckan. :)

• Svar på tråden Dräktig katt,,
  • Lindis87

tack alla för eran hjälp.  jag har nu fixat allt förutom ett vetrinär nummer. men ska in till stan på fredag och prata med dom och få se om jag får nu nummer... då vi inte bor så nära en vetrinär som har öppet alla tider på dygnet så måste jag prata med den vetrinär vi har. för i fall att... tack igen... hade räknat fel så bäbisarna kan komma från och med i helgen och framåt... då jag är lite osäker eftersom min hona sprang iväg nästan 5 dygn och då är det omöjligt för mig att veta exakta dagen...

• Lindis87

Hon beter sig jätte konstigt nu... står och tok jamar vid dörren och ska ut, hon har aldrig någonsin jamat för att gå ut.ALDRIG! jag kände och tittade på hennes tuttar men det var inge mjölk, hon var ute en stund förut i dag men ingen lång stund. så jag tycker inte att hon har hunnit kunna föda redan nu ute?

någon som varit med om detta beteende förut då det varit nära?

• Lindis87

JAg håller på att bli tokig på katten nu...hon springer runt och jamar och gapar runt dörren  och ska ut... har fått sätta galler för så hon inte kan smita ut... JAG VILL INTE ATT HON STICKER OCH FÖDER UTE!
    jag tog med henne ut i halsband och koppel och trodde att det skulle räcka för henne.. men inte.. hon lägger sig ner helt plötsligt och typ ålar på golvet eller backen, har hon aldrig gjort förut... springer fram å tillbaka och gapar...

Varför detta beteende?

• Dundermamman
    Lindis87 skrev 2010-04-08 10:55:30 följande:
    JAg håller på att bli tokig på katten nu...hon springer runt och jamar och gapar runt dörren  och ska ut... har fått sätta galler för så hon inte kan smita ut... JAG VILL INTE ATT HON STICKER OCH FÖDER UTE!jag tog med henne ut i halsband och koppel och trodde att det skulle räcka för henne.. men inte.. hon lägger sig ner helt plötsligt och typ ålar på golvet eller backen, har hon aldrig gjort förut... springer fram å tillbaka och gapar... Varför detta beteende?
    Är du verkligen säker på att hon är dräktig?
    Beteendet låter som om hon är i höglöp, precis så gör 2 mina honor under dag 2-3 i löpet!
    *Om man söker efter regnbågen får man faktiskt stå ut med lite regn*
  • Lindis87
    Dundermamman skrev 2010-04-08 11:03:01 följande:
    Är du verkligen säker på att hon är dräktig?Beteendet låter som om hon är i höglöp, precis så gör 2 mina honor under dag 2-3 i löpet!
    jaså?
    men hon har ju fått större mage och har ju alla andra teckan på dräktighet..

men men det visar sig nog... men då hon försvann och var borta 5 dygn då löpte hon med och hade inte alls detta beteende..
  • Lindis87

och så tycker jag då om hon är i höglöp så tycker jag att min hane jag har skulle vara mer intresserad av henne än vad han är...

• Dundermamman
    Lindis87 skrev 2010-04-08 11:18:56 följande:
    och så tycker jag då om hon är i höglöp så tycker jag att min hane jag har skulle vara mer intresserad av henne än vad han är...
    Absolut skulle han det vara, om han är fertil dvs!

Kan tyvärr inte hjälpa dig annars {#lang_emotions_cry}
    *Om man söker efter regnbågen får man faktiskt stå ut med lite regn*
  • Lindis87
    Dundermamman skrev 2010-04-08 11:21:01 följande:
    Absolut skulle han det vara, om han är fertil dvs!Kan tyvärr inte hjälpa dig annars
    han är ett år nu och borde fatta vinkeln tycker jag om hon vore i höglöp. och hon är sur och grinig mot min 9- månaders valp, men men... vi får väl se vad som händer... hon får inte gå ut iaf.

• Lindis87

Är jätte förvirrad nu..

hon har nu gått hela dagen runt och jamat, kurrar och pratar och ska ut. lägger sig helt plötsligt ner på golver och rullar runt på rrygg fram å tillbaka, duttar jag på rumpan så ställer hon sig som dom gör när dom parar sig, jag är så förvirrad om hon är i höglöp eller om hon ska föda snart?
     hankatten är inge intresserad alls då hon pratar med han och biter på han. ena stunden är hon sur på han och slår till han med tassen andra så fjäskar hon.. han fattar ingenting å går och lägger sig.? Jag är nu jätte förvirrad. när hon kom hem då hon var borta 5 dygn då hon löpte som nu är 9 veckor sedan ca, då var hon super nöjd och sårig i hela nacken, sedan dess har hon ju varit jätte lugn och bettet sig som hon var dräktig. då hennes mage vuxit och allt, till i går kväll... då hon började bete sig så som jag skrev ovanför.

Är måttligt förvirrad..

Svar på tråden Dräktig katt,,