Inlägg från: Smileycat |Visa alla inlägg
  • Smileycat

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

hoppar in i nya tråden..
    se där jag hänger faktiskt med lite grann nu
    Här har mamman nyss kommit hem från en heldag med tråkiga saker, massa "måsten".. först inskrivning på arbetsförmedlingen (blää) för pappan ska vara hemma med barnen till höst, så då kom jag ju på att jag måste ju göra någonting! sen en sju timmar på akuten då Liam har varit så jäkla dålig..
    Fick sitta och trycka i han vätska och lite piggelin.. Till slut när sköterskan sa till att nu har det gått alldeles för lång tid sen han kissa, (sen i morse och då var klockan 22!! så typ 14timmar!) då såg vi hur han rös till! Och mamma har aldrig varit så stolt över lite kiss.. såå skönt att slippa dropp o inläggning!
    Så nu gäller det att vätska honom för han är fof väldigt dålig men de tyckte att vi nog sköter det bättre hemma om han bara behåller det och kissar!
    Han har gått ner ett halv kilo, så nu väger ungen 8,8kg och snart 16mån.. inte kul med små barn när de blir så sjuka
    förresten.. om ungen är nästan 98cm (men ngt långa ben) ska man ha 92/98 eller 98/104 i molos leggins o linnen (väger ca14,5kg)? och sen till en "bred ca102cms unge" (20kg)?

(¯`°?.¸ ღ♥ Älskade barn ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smileycat
    Buttelina skrev 2010-04-07 08:36:44 följande:
    ang strl så ska dom ha 98/104 och 110/116
    ok tack =) både linnen och leggings? tänkte om man skulle köpa större till den större tjejen så de inte är så tjajta då, eller blir de för långa?
  • Smileycat

Tjejer.. nu behöver jag lite tips.. Hade rosa fix jackan till den äldsta tjejen här, men den var för stor, så jag var tvungen att byta den nu.. Och såklart fanns ingen rosa i 104 så nu kommer hon bli besviken men jag valde en turkos.. SÅ tja.. nu behövs nya mössor o matcha med Har en massa rosa för hon har andra rosa jackor men vad passar till en turkos skaljacka? Mösstips? kansek vantar eller så oxå? behöver inte vara danskt heller..

• Smileycat

Ängeln- jag tycker klänningen är jättesöt

Tack, för mösstips! Tyvärr ser jag inte din bild greksmurfen..
    katvigs turkos-vita ska jag kolla men villervallas lät ännu roligare, då jag inte har ngt alls av dom! ännu.. sen är den tjejen en riktigt lortgris, så huvudet brukar inte ens få vara rent länge så vitt är ju inte helt kul kanske.. men den är ju fiiin!

• Smileycat
    Zvartaliljan skrev 2010-04-25 21:43:57 följande:
    om du inte vill ha aphoooden så tar jag gärna den
    Liljan- har du sett den här?
    http://www.freshmilk.se/product_info.php?manufacturers_id=106&products_id=3760&osCsid=4fa0aa643323aa2f75fd75ab16ad6338
    sååå sött ju! hade det funnits när Liam döptes eller de fina klänningarna när Ebba döptes så hade iaf jag slagit till direkt! Blev kär {#lang_emotions_heart}
  • Smileycat

Hoppar in o vinkar
    Som alltid sent på kvällen och lite sporadiskt sådär
    Ser ni diskuterat trotsiga barn, här har vi firat en fyraåring som har utbrott titt som tätt men idag var en ovanligt lugn dag undrar varför..
    BLi väckt med sång o present, gör nog sitt till humöret
    Avslutar o muttra över banker o a-kassa.. Jag har inte fått pengar ännu- på snart två månader och det märks rejält på ekonomin ju!! Sen skulle jag betala lite via sambon istället och då låste sig hans konto!! *suckar högt o ljudligt* så nu måste vi fixa hans dosa och han har ingen möjlighet o fixa det nu.. Skit!

• Smileycat

hjälp mig nu tjejer
    Vad för "måsten" ska jag be om att det kollas efter på salgen?
    Mest sommarkläder behövs, till Ebba då 98cm lång nu och Liam är nästan 79cm och deras storasyster är ca110cm..
    Hon har typ helt fria händer, men vet att jag brukar jämt sitta o dregla över era inköp ändå, så kom med idéer!

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17