• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Hej hej på er!
    Är dålig på att kika in här nu för tiden. Håller mig mest till Facebook. Men nu lade jag in några bilder på barnen i BT.
    Hoppas allt är bra med er alla. Ser att nytillskotten växer så det knakar. Så söta !!
    Kram på er !

• Jen80
    didda skrev 2010-04-10 23:10:13 följande:
    Hej tjejer (och killar?) Får jag störa er experter med en fråga? Jag har blivit besatt av Molos softshelljacka (Cloudy) i lila men hittar den inte i den strl jag vill ha (86 eller möjligen 92). Jag har letat typ överallt! Någon som vet eller tror sig veta om den går att få tag på? Tack på förhand
    Jag tror de är slut i princip överallt. de är iaf slut i Molos lager, så du ska nog ha väldig tur om du hittar en... Men håller med. De är verkligen jättefina
    stökmamma skrev 2010-04-10 23:16:15 följande:
    funderar på novas lila mössa men vet inte om den passar nån av tjejernas jackor, va tror ni?
    Tycker svart NS skulle vara fint till, men det kanske du inte vill ha?
    lillronya skrev 2010-04-10 23:16:23 följande:
    Hej hej! Fina bilder på söta barnen!
    Tack !
  • Jen80
    stökmamma skrev 2010-04-10 23:31:09 följande:
    inte helsvart, nej (är anti svart öht)
    Hehe ok ! Ja, då är den inget bra alternativ ... Men den Butte visade från Geggamoja är verkligen jättefin!
  • Jen80
    Buttelina skrev 2010-04-11 09:16:04 följande:
    alltså vad finns är eg?? överblivet från afärer eller? finns det chans att det finns en gammal klänning som man vill ha från förra sommaren?
    Hej igen !
    Kosta har en hel del fint. En del Odd Molly nu har jag för mig, Tiger of Sweden, FilippaK och annat. sen har de en masa Pop till barn och lite andra kända stora märken. Oftast är det kläder från föregående säsonger eller sånt som inte hållt deras kvalitétskrav och då säljs de billigt där. Kan vara att dragkedjan är lite trög i vissa jackor, någon liten missfärgning m.m. Vi bor nära, men åker dit alldeles för sällan. När man väl kommer dit så undrar man varför man inte åker dit oftare . Men vissa gånger hittar man typ ingenting...
  • Jen80
    Buttelina skrev 2010-04-11 09:16:04 följande:
    alltså vad finns är eg?? överblivet från afärer eller? finns det chans att det finns en gammal klänning som man vill ha från förra sommaren?
    Så ja, det finns chans att hitta gamla klänningar. Du kan ringa dem och fråga om just den finns... de brukar kunna hjälpa till.
  • Jen80
    Kristyr skrev 2010-04-11 11:09:42 följande:
    Åhh kolla vilka fina småfolk regnkläder.. Röda äpplen blogg.vildanglar.se/
    Men åååh, va fina! Och Mini Rodinis nya kollektion är såååå fin! Vill ha en massa. Här har jag dock STORT köp-stopp, men kunde inte låta bli lite av Kappahls nya Vintage-kollektion igår. En underbart gulligt lite förkläde till Ava
    www.kappahl.com/ProductImages/KAW_328682_F_2.jpg
    Trodde först det var en klänning och tyckte sådär, men det var ett förkläde och helt plötsligt blev det sååå fint! Ska köpa nån fin krok från Rice och hänga det i hennes rum vid hennes lilla kök .
    Sen blev det även
    www.kappahl.com/ProductImages/KAW_319673_F_2.jpg
    www.kappahl.com/ProductImages/KAW_329060_F_2.jpg
    Och ett litet linne/tunika till som inte finns med på deras sida. Mycket finare kläder i verkligheten än på bilderna!
  • Jen80
    Buttelina skrev 2010-04-11 09:34:37 följande:
    åh fy vad kul finns lite strumpbyxor och två klänningar som jag suktar efter
    Jag hade gärna kollat åt dig, men jag kommer inte åka dit på ett tag. Får se om det blir en sväng nästa månad och isf kan jag höra av mig till dig om vill att jag ska se då. Har nog inte varit sen jag handlade åt dig.. eller kanske en gång efter det... så det är inte ås ofta jag åker dit även att vi bara har 5 mil.
  • Jen80
    Buttelina skrev 2010-04-11 12:23:52 följande:
    oj vad sällan du är där hehe du är så snäll
    Ja, det är jättesällan! Och när vi väl åker dit så tänker jag att det inte ska dröja så länge till nästa gång. yckas alltid fynda nåt fint! Som sist hittade jag en fin vinterjacka från Tiger till mig. Kostade 600 kr och hade kostat nästan 3000 kr har jag för mig. Den har jag haft hela vintern och är såå nöjd med den. Riktigt fynd!
  • Jen80
    ängeln83 skrev 2010-04-11 17:02:30 följande:
    Hallå igen. Åååh vilket underbart väder vi fick idag, 15 grader i skuggan. Har varit ute och hälsat på sambon på hans jobb och Liam fick såklart åka hjullastare. OT men vi ska på dop nu i maj, letar efter en klänning till Meja, vad tycker ni om denna?, är den för mycket? www.kappahl.com/ProductImages/KAW_329029_F_1....
    Den är ok, men på en liten tycker jag nog denna är finare
    www.kappahl.com/ProductImages/KAW_328849_F_1.jpg
    Verkligen supergullig!
  • Jen80

ängeln83: Sen har ju Kik kid en jättefin klänning med vit botten och cerisa små blommor med lite svart och så. Supersöt! Vet inte om jag får länka till en viss shop och orkar inte kolla runt nu om vart den annars kan finnas. Men den är riktigt söt iaf. Du kanske kan hitta den själv ...

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17