Inlägg från: ängeln83 |Visa alla inlägg
  • ängeln83

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

RååSa BuBBlan skrev 2010-08-09 20:17:26 följande:
    Jag har en helt ny lila med gröna kantband, men tyvärr strlk 80
    På julafton är jag tjockare än jultomten...

80 funkar nog iof men jag vill gärna att hon kan ha den framåt våren också, hon har växt som sjutton den senaste tiden och hoppat över storlekar
    Tror nog det får bli den nya lila till henne i vilket fall, den är ju sjukt snygg, lite tråkigt med samma färger men det kan ju vara kul att syskon matcha ibland
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-09 20:19:04 följande:
    Låter inte riktigt som jag iofs  Hoppas den är finare än jag tror, dyrt o skicka tbax
    På julafton är jag tjockare än jultomten...

Alltså gillar man det där neoniga så tycker man säkert den är skit snygg, men jag gillar det inte alls.
    Hade nog inte blivit riktigt lika besviken om jag sett en bättre bild, jag trodde lixom den verkligen bara var fint gul.
    Mmm, lurvar är inget roligt att skicka tillbaka, men jag måste för denna kommer bara bli liggandes här hemma annars.

Ska bli spännande att se vad du tycker om den
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-09 20:29:16 följande:
    Ja köp den, den ser ju hur snygg ut som helst Solig
    Zvartaliljan skrev 2010-08-09 20:22:02 följande:
    jaså Drömmer
    japps Jag har skickat tbax en tidigare som jag tyckte va alldeles radioaktiv när Bubblis va liten, va så man fick ont i ögena verkligen   *hua*

så e denna lysig så måste den nog resa tbax, men jag ger den en chans först å Bubblis ska få tycka till också åfkårs
    Ja så får det nog bli, så kan hon ha den rosa NS mössan till också...o så girly rainbow.

Ha ha, jaaa det kommer jag ihåg Vilken var det nu igen?
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    solouniko skrev 2010-08-09 21:02:52 följande:
    Ängeln är du kvar?? Hur satt 86 på Meja? Milla är väl ca 78 och väger 10 kg och hon har 80 på  sina lurvar nu, bara två stycken har vi kvar Undrans om jag ska ta 86 eller tom 92 om de är ännu mindre än tidigare?
    Här är jag
    Jag har inte provat den på henne, men jag ska göra det imorgon innan jag skickar tillbaka den. Hon hade säkert kunna ha 74a men jag köper hellre lite större så att hon kan ha den längre.
    Jag köpte 92 till Liam när han var cirkus 1½ år, den var lite stor i början men funkade absolut.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Duntoffla skrev 2010-08-09 21:45:43 följande:
    Hej tjejer

Kikar in lite snabbt. Ni som har stenkoll på allt, var hittar man fortfarande bra rea på Molo, Katvig eller Småfolk. Jag måste ju äntligen få köpa en liten klänning Några tips? Vill ha klänning i mer rak modell typ Småfolks eller MOlos babyklänningar? Inte massa lull-lull. Finns de förresten i så små storlekar (56 el 62)?
    Då tycker jag du ska köpa en Småfolk klänning, typ denna:
    www.smavi.se/shop/&cat_id=93

Molos klänningar finns ju som 62/68 som minst men dom är stora, den storleken passar Meja nu och hon är 10 månader.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    jean1 skrev 2010-08-09 21:50:25 följande:
    Om det nu blir en overall så vänder jag mig till proffsen fär hjälp med färgvalet !

En 7 månaders tjej som ska få sin första Molo lurv, men vilken färg?

www.babyshop.se/system/search/product.asp?id=...

Sedan undrar jag hur Molos babyoveraller är, de med dubbla dragkedjor. Funderar om det ska bli en sån el en från pop. Har nämligen sett en vintermössa som jag skulle vilja matcha en overall till. Vanligtvis väljer man kanske overall först och sedan mössa, men men Tungan ute.
    www.polarnopyret.se/Shop/Product/ProductDetai...
    Säger som jag brukar, LIIIIIIIIIILA
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Duntoffla skrev 2010-08-09 21:45:43 följande:
    Hej tjejer

Kikar in lite snabbt. Ni som har stenkoll på allt, var hittar man fortfarande bra rea på Molo, Katvig eller Småfolk. Jag måste ju äntligen få köpa en liten klänning Några tips? Vill ha klänning i mer rak modell typ Småfolks eller MOlos babyklänningar? Inte massa lull-lull. Finns de förresten i så små storlekar (56 el 62)?
    Här fanns den i 62, det borde funka, Meja har 74 i sin och den är mer som en tunika, dom är små i storlek.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    solouniko skrev 2010-08-09 21:54:28 följande:
    Hmm okej. Ja Liam är ju inte heller någon jätte 80 sitter fortfarande bra med liite växmån på Milla, men frågan är om det är värt att ta 86 om de är ännu mindre i storlek nu? Går nog direkt på 92 skulle jag tro. Hoppas de kommer till min lokala butik imorgon så jag får klämma och känna
    Nä han är ju inte det
    Jag tycker nog du ska köpa 92.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    solouniko skrev 2010-08-09 21:54:28 följande:
    Hmm okej. Ja Liam är ju inte heller någon jätte 80 sitter fortfarande bra med liite växmån på Milla, men frågan är om det är värt att ta 86 om de är ännu mindre i storlek nu? Går nog direkt på 92 skulle jag tro. Hoppas de kommer till min lokala butik imorgon så jag får klämma och känna
    Såhär satt 92 på Liam, här var han runt 18 mån, vägde 11 kg och var 86 cm lång, men oj...va lång han var
    Gosis
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Duntoffla skrev 2010-08-09 21:55:00 följande:
    Är Småfolk lite mer normala i storlek? Hon är rätt tunn trots vikten
    Ja just den klänningen ialla fall är liiiiiiten i storlek, Mejas 74 i Småfolk klänningen är mycket mindre än Molos 62/68.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17