Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

RååSa BuBBlan skrev 2010-08-08 11:14:56 följande:
    himla sugen på att byta upp min gamla grå/lila mot en ny, men skulle vilja se den IRL så man ser om det är någon större skillnad, annars e de ju rätt onödigt
    alltså denna nya är finare. vi har den andra grå och den är tokfin men denna var snäppet finare pga att tassarna på armarna var såå fina
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-08 11:16:15 följande:
    söt i sin sura min Kyss

Är de röda kanterna så där riktigt röda som på bilderna? eller e de mer Molo röda, sådär orangeaktiga du vet?
    de röda kanterna är lite mörkare tomteröda. URFINA. jag gillar INTE orange/röd.  ska se om jag kan ta en bra bild till dig o ronya
  • Buttelina
    Buttelina skrev 2010-08-08 11:19:27 följande:
    de röda kanterna är lite mörkare tomteröda. URFINA. jag gillar INTE orange/röd.  ska se om jag kan ta en bra bild till dig o ronya

tror nog denna bilden BÄST återger färgen på den grå/röda lurven. ser nästan svart ut. går inte att ta nån bra närbild
  • Buttelina
    Tjollabolla skrev 2010-08-08 11:19:23 följande:
    Fast nu vill han bara med MED Luva för han såg ju att det fanns. GRRR. Å så sa han att han ville ha den grå-lila, inte den lila. Hmmpf. Tror ändå han hade varit tokigt fin i den lila med gröna kantband. Vad vet han liksom?! Fast den gråa är med snygg. Riktigt snygg! *ÅNGEST*
    haha stackars dig tjolla! jag tror ändå 116 räcker! han ger inte lika "stort" intryck som bella ändå.. lila eller grå.. hmm båda är sketafina!
  • Buttelina
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-08 11:25:22 följande:
    Ååååå!! jag älskar riktigt mörk röd!!
    jag tror du blir nöjd om du köper den
  • Buttelina
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-08-08 11:54:34 följande:
    Hur lång är han?
    Jag har 104 till min tjej som är strax över 1 meter och väger 14.5 kg, sitter perfekt, dock utan växtmån.
    110 får man vika ett varv i ärmarna.
    men jag tyckte dom var lite mindre i år.. jag tänkte absolut ta 110 till lillebror eftersom att han har 104 i tidigare.. men 116 satt bättre
  • Buttelina
    h80 skrev 2010-08-08 11:56:51 följande:
    hon är ca 85 o det är en 86:a, känns lite liten
    ja då blir den nog liten i vinter! vi har en 92a och den satt bra på honom när han var 90cm.. men var för liten till vintern. den kommer inte passa hela vintern..tror jag inte tyvärr
  • Buttelina

jag ska hem idag. tar med mig lurvarna hem och jämför strl mm gamla jmf nya

• Buttelina
    h80 skrev 2010-08-08 12:01:50 följande:
    vi har ju flera overallen, så hon "behöver" ju inte denna, den är bara sååååå fin
    Buttelina skrev 2010-08-08 12:00:12 följande:
    ja då blir den nog liten i vinter! vi har en 92a och den satt bra på honom när han var 90cm.. men var för liten till vintern. den kommer inte passa hela vintern..tror jag inte tyvärr
    kanske lika bra att sälja
    behöver du inte den så sälj den, men annars chansa! kanske funkar den
  • Buttelina
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-08-08 12:02:01 följande:
    Aha, men 110 funkar här ändå, 104:an är ju inte liten på henne ännu heller så.
    Och då har jag ju en anledning att shoppa fler lurvar om det är så att storlekarna är knas, jag kommer ju knappast nöja mig med en enda lurv den här hösten även om jag minskat ned på antalet lurvar här hemma, dom används inte så ofta som jag skulle önska, senare blir det med ws-fleecen, iallafall på skolungen...
    lillronya skrev 2010-08-08 12:03:38 följande:
    Är de mindre nu? JAg som tänkte ta 104. Ska jag ta 110 då? 98 är alldeles lagom nu.
    innan jag säger för mycket så ska jag hem och jämföra
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17