Inlägg från: solouniko |Visa alla inlägg
  • solouniko
    ängeln83 skrev 2011-03-01 16:57:53 följande:
    Åååååh, alldeles tok fin, nästan så man vill äta upp den
    Vart lite rädd att den skulle bli för stor, tog ju 122 men den var bara några cm längre än 116.
    Jaa nästan Åh jag är sugen på att åka till grann kommunen där dom har 70% på endel Molo, kanske inte så mkt kvar men nått kan man ju alltid hitta
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • solouniko
    ängeln83 skrev 2011-03-01 17:05:20 följande:
    Åh, då hade jag åkt direkt
    Ja eller hur Är ledig torsdag så då kanske det får bli en liten tripp!
  • solouniko

ÅH vad kul Smultron, grattis Hus är underbart, snart har vi bott i vårat i ett helt år Och jag älskar det

Haha alltså nu är jag vääldigt OT, men jag har haft en såå seg och trist förmiddag. Milla är sjuk, feber, hosta, snor osv och har varit som ett liggsår på mig hela dagen. Hon grinar typ om jag går en meter ifrån henne, stackarn. Sambon kom hem och avlöste mig så jag åkte till jobbet. Vi jobbar ju på SSAB, ett stort industriområde där det alltså inte är "vanligt folk" innanför grindarna och man har väl lite egna trafikegler här inne. Iallafall så har vi en "vakt" som alla avskyr här, han är en riktig sån ni vet som skulle vela bli polis egentligen men är oduglig Han skriver tillbud så alla möjliga och omöjliga saker och är en riktig kork. Jag brukar ALDRIG gena i rondellerna som typ alla gör och kör alltid precis som vanlgit även här inne. Nu fick jag nått hjärnsläpp och genade iallafall i rondellen (alltså jag skulle till vänster och istället för att köra runt som man alltid gör så körde jag direkt till vänter där våran parkering är) och SÅKLART så står han runt ett hörn och VAKTAR Demon Grrrr! Han skulle då skriva ett tillbud och kontakta min chef. Alltså jag vet ju att det är mitt eget fel men sååååå typiskt alltså. Min chef skrattade mest då tom han kör sådär typ alltid Men ändå! Bajsvakt! Kräks

• solouniko
    Duntoffla skrev 2011-03-02 14:12:59 följande:
    Utanför Stockholm
    Smultronhjärta skrev 2011-03-02 12:25:59 följande:
    Hoppsan då..jag tror att vi är med husTungan ute Vet dock inte om jag vågar lita på att jag ska få komma ifrån kvarten ännuDrömmer*känns overkligt*
     Åh grattis! Spännande! Tyckte att man i början när vi köpte hus (ja, eller byggmaterial) växlade mellan förtjusning och förskräckelse Typiskt när man väl gör något. Som att köra mot rött med Polisen i bilen bakom, köra mot enkelriktat en måndagkväll uppe i Åre när klockan är typ 1 på natten, för att man är lat och självklart får möte av Polisen.
    Haha ja, sååå typiskt! Nåja, tur att vi byter in bilen mot en ny imorgon  Då kan han "hålla koll på den" bäst han vill
    Smultronhjärta skrev 2011-03-02 14:16:16 följande:
    Åh jag måste såååva på detta innan jag vet vad jag känner tror jag..Flytten innebär dagisbyte för båda barnen iofs till samma troligen,jag hamnar i på ett likadant ställe som jag är uppvuxen på(läs inskränkt med 2 kilometer till vettiga ställen). Dessutom har jag alltid varit superanti Svenssongrejen dvs bo i ett husområde där alla hus ser nästan likadana ut,gatorna heter alla som något som passar i en blombukett och man måste fan hålla snyggt på sin gräsmatta annars får man onda ögat från grannen i såväl öst som väst och mina fingrar är INTE gröna alls!
    Dock skulle det innebära att Max får en möjlighet att bounda med dagiskompisarna,att han kanske kan hitta kompisar på gatan samt att spontaniteten för lek ökar där den där inskränktheten är ett plus Sen har vi någon kilometer till havet-också rätt niceSolig Just ja,huset duger väl också efter lite fix
    Det är inte lätt! Vi har kollat på miljoooner hus känns det som innan man hittar det som är RÄTT, och det är fasen inte det lättaste. Man vill bo centralt men ändå lite utanför, man vill ha stor tomt som man inte inte kan/ids ta hand om, man vill ha det färdigt inomhus men samtidigt renovera precis som man vill osv osv Det ska vara bra dagis, skolor osv som ligger relativt nära. Och helst ska det inte kosta så mkt heller  Jaa, aldrig blir det bra Jag har sjuuuukt ogröna fingrar, nästan svarta skulle jag nog säga. Förra sommaren hade vi så fullt upp med att komma iordning men iår känner jag lite press. Kanske man skulle skaffa en trädgårdmästare?
  • solouniko
    Smultronhjärta skrev 2011-03-02 14:47:23 följande:
    Näe himla vad många visningar vi har varit på, helst hade jag köpt ett bra mkt dyrare hus för att på så vis få rubbet klappat och klart. Men vårt stora fokus var att huset ska vara i gott skick dvs endast kräva lagom fix t ex färg,tapet så att vi inte ska behöva hamna i ett renoveringskaos som gör att vi inte orkar ligga Dessutom ska huset vara "billigt" dvs vi ska inte känna att huset kräver att vi jobbar fullt utan att vi kan känna att livet får gå före. Sen ska vi ju få plats,materialist som jag är så kommer jag med mycket packning.
    Nu ska jag bara hitta någon som vill lägga klinkers på ett halvt källarplan sisådär 4 rum
    Ja man får göra en liten kompromiss på hur mkt man vill betala och hur mkt tid och pengar man är villig att lägga ner på renovering osv. Vårat hur var också relativt "färdigt" förutom köket som vi har renoverat nu, sen var det mest lite tapeter och några hundra liter vitfärg för att få allt i fint skick igen Tänk vad lite virfärg kan göra skillnad! Vi ville också ha ett hus med fjärrvärme och ingen direkt el eller så. Nu "behöver" vi renovera det lilla badrummet och även göra utsidan, måla om och bygga ny altan. Men det är sånt som man kan ta eftersom och ingen brådska egentligen utan vi tar det i den takt vi känner och när pengarna räcker till. Ett hus blir ju aldrig färdigt men det har sin charm att se varje litet "projekt" bli färdigt allt eftersom och det perfekta hemmet växer fram Jaja men lite kliners är väl ingen match, det finns så många bra snickare och ett perfekt ROTavdrag att nyttja
  • solouniko
    Ocikatten skrev 2011-03-02 15:09:35 följande:
    Ha, ha ja du har ju sett vårt hus och förstår vad vårt val var!
    Tummen mitt i hand på oss båda = färdigt hus klart för inflyttning direkt
    Det är ju helt perfekt ju Hade varit kul att köpa ett helt nytt hus, då får man ju bestämma allt själv medans andra gör det åt en Fast samtidigt älskar jag charmen med vårat gamla hus, eller det är från 59 så sååå gammalt är det ju inte. Det är rätt kul för vi bor i värsta funkiskvarteret typ, dåtidens funkis och alla nya hus som är byggda nyligen en bit ifrån ser typ likadana ut
  • solouniko

Ängeln - ÅÅÅHHH vad fina små barn Alltså hur fint är inte NS egentligen? Jag tokälskar varenda plagg! Är lite sugen på turkosa wctbyxor till Milla också, också måste jag nog bunkra berry i större storlekar. SÅ fina

Smilla - Så fin hon är i jackan, och den passade ju super redan nu SMÅ i stl verkligen!

• solouniko
    SmillaMilla skrev 2011-03-04 08:02:11 följande:
    TackHjärta

Har glömt meila dig varje dag på jobbet. Men i dag jobbar jag sent (11-16) så skall försöka komma ihåg det på em då jag har mer tid.
    Hm nu förstår jag inget?
  • solouniko
    SmillaMilla skrev 2011-03-04 08:11:37 följande:
    ha ha blandar ihop er alla här på fl, förlåt.
    Blev lite fundersam där ett tag
    ängeln83 skrev 2011-03-04 08:52:55 följande:
    Så fint så det inte är klokt Jag är också helt kär i typ allt.
    Klart Milla måste ha turkosa wct bralls, jag har fortfarande inte kommit ur min rosa period på Meja annars hade hon nog fått dom också
    Jaa, jag hoppas lila zipjackan kommer idag Vill ha massa mer också, kjolen och berryklänningen framförallt! Sen får det nog bli turkosa wctbyxor, men vi tar det rosa först Sitter tshirten bra på Meja? Tog 80/86 till Milla med men har inte provat, men den såg då rymlig ut! Måste nog ha en berry mössa med iaf
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17