Inlägg från: solouniko |Visa alla inlägg
  • solouniko

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

ängeln83 skrev 2011-03-04 09:02:27 följande:
    Åh, den är jag också lite sugen på...fast barnen har redan på tok för många tjockare tröjor. Fast varsin wct jacka måste dom nog få ialla fall

Ja den sitter bra, tog också 80/86 och den är helt klart rymlig, hon lär kunna ha den ett bra tagg så den lär funka på Milla också.  Mössorna är ju också ett måste, fick hem dom häromdagen och dom är sååå fina.
    Ha ha, ja jag tror det mesta är ett måste faktiskt

Men vaaarför har dom inte gjort en berry/vit randig långärmad för? Hade ju varit så fint till berry wct:n.
    Ja wctn jackan kommer nog bli en favvo här i vår/sommar Den och den lila blir säkert väälanvända, som den rosa hooden förra sommaren. LOVE! Men vi har den gröna också från hösten i 86, frågan är om den kommer användas alls? Har ju konstigt nog betydligt mer kläder som matchar med rosa och lila Kanske den får flytta?

Låter bra, då borde thisrten sitta bra på Milla med. 91/98 både såg ut och lät stort. Ja mössan har vi i turkost men en berry behöver vi nog med Drömmer Ja åh så fint det hade varit, då hade jag nog köpt en sån tröja! Gillar inte riktigt rött, men den turkosrandiga skulle jag kunna tänka mig
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • solouniko
    WTF skrev 2011-03-04 10:41:03 följande:
    Men vad tror du man skall ta till en som beräknas vara runt 90 cm till senhösten, 98 eller 104?
    Tror Milla kommer vara kring 90-92 cm nästa höst och jag har som ställt in mig på 98 på vinterkläderna. Hon har 86 på overallerna nu i vinter.
  • solouniko
    WTF skrev 2011-03-04 10:56:49 följande:
    Jag hade också siktat in mig på 98, nu har han 86 i Molo och 80 i Reima. Man blir ju grymt sugen på en Frost nu när den är så billig!
    Ja jag skulle vela ha den gröna till min dotter också, så fin färg!
    Zvartaliljan skrev 2011-03-04 11:02:23 följande:
    hade du tänkt dig en 98 i en vanlig molo så ska du ta en 104 i frost. Går som sat att använda även om den är lite stor då passformen är så otroligt bra.
    Så du har köpt 98 i frost till Mattis? Kanske 104 kan funka i den modellen till Milla nästa år då? Men den ser verkligen stor ut tycker jag Får invänta och de om min butik sänker rean till 50%, då måste jag nog slå till
  • solouniko
    Smultronhjärta skrev 2011-03-04 10:52:41 följande:
    Jo just det..på tal om längd på barn..Max var på 4 årskontroll igår. Ingen stor kille :p
    På ett år har han ökat från 14,8 till 15,3 kilo och från 95 cm till 98Drömmer
    Jag inser ju att det är detta som är anledningen till att vi har äckligt stora växalådor-ungen växer såå sakta,det tar emot att köpa nuvarande storlek för man väntar ju på det där växtrycket så därför hamnar alltmer i den där lådan
    Hoppsan, det var inte mycket han växt! På ett helt år Kan tänka mig att du har rejäla växalådor då
    Duntoffla skrev 2011-03-04 10:58:02 följande:
    God förmiddag!

Soligt och fint idag också. Idag ska jag inte stänga in mig i gymmet eller i mataffären utan ut och njuta.

Idag hoppas jag att min nya Katvig mössa kommer från Funkybaby. Den skulle vara skickad för flera dagar sen. En annan sak påstås också vara skickad utan att jag fått den..Obestämd 
    Jag fick post från funkybaby igår. Hoppas det kommer idag det du väntar på!
  • solouniko
    Zvartaliljan skrev 2011-03-04 11:16:14 följande:
    jo men den jag har i 122 till Maia ser också gigantisk ut när jag ser den på galgen. Men så drar man in den i midjan och så sitter den så bra på eftersom hela modellen är smalare, så då gör det inget om den är lite stor. 92 skulle säkert funka till Mattis nästa år också, men då jag vet att den kan användas även om den är lite stor så chansar jag hellre på en större.
    Varför invänta din butik? Addnature är ju gratis frakt o faktura
    Ja då kanske det funkar då HAr du den gröna till Mattis? Har varit käär i färgen sen jag såg den när den kom in Behöver ju faktiskt en riktigt BRA overall om pillan ska börja ur&skur till hösten Vintern är ju fasen från november till april, så växmån behövs ju absolut! Måste springa och kika igen
  • solouniko
    WTF skrev 2011-03-04 11:17:02 följande:
    Asch, jag kan inte bestämma färg. Gillar egentligen inte den gröna så mycket, och vad skall man ha för matchande färg på mössa och vantar, förutom svart? Å andra sidan så gillar jag inte när allt blir så mörkt som den svarta blir, men den kan man ju ha massa olika färger till, ex regnbåge!
    Jag säger helt klart GRÖN! Jag gillar inte svart så för mig var det lätt Älskar grönt på Milla också! Och nu tack vare Stormis fick jag tag på förra vårens gröna skaloverall från POP Som jag letat!
  • solouniko
    WTF skrev 2011-03-04 11:29:12 följande:
    Okej, då bestämmer vi oss för GRÖN! Men 104 känns ju fan stort alltså, enligt hans kurva skall han vara 92 i början på januari.

Alltså, allt är ert fel! Ni började med den förbannade adventskalendertråden som gjorde att man totalt fastnade för dessa jäkla danska barnkläder men än man hade gjort innan!Cool
    Ja då kanske det blir stort. Milla ska vara 92 i oktober/november och jag hade ju tänkt 98 till henne, men om den ska användas till april så kaske vi behöver en 104 ändå! Haha ja, man fastnar direkt. Livsfarligt
  • solouniko
    Lilla Ego 07 skrev 2011-03-04 11:35:13 följande:
    Åh den har jag också till leia! Superfin grön färg ju. Dock så köpte jag inte min på någon superrea direkt utan till fullpris minus typ 15 procent eller nåt Glad Köpte en storlek 80 förra våren då lillan kanske var 9 månader. Tänkte då att denna blir ju kanon till hösten när hon är kanske 15  månader. Haha, tji fick jag. Den passar kanon nu när hon är 20månader och k ommer att räcka hela våren Flört
    Ja jag hade ju tänk köpa den nya men den var inte alls lika härligt grön och fin som förra vårens! Blev besviken så jag struntade i det och nu fick jag äntligen tag på förra vårens Är 92 så den lär ju vara lite stor kan jag tänka mig, men då passar den till hösten med och vi har ju skalbyxa och massa jackor med så vi överlever nog
  • solouniko
    Greksmurfen skrev 2011-03-04 12:00:57 följande:
    är helle inne?!?

solouniko: du har rosa/svart skaljacka till milla va?!? Om det blir en kille nu så tänk på mej då ;)
    Menar du nanook nu eller? Det har jag isåfall inte, har molos heaven i rosa och en softshell i lila till henne. Men rosa/svart nanookoverall i 86 har vi
  • solouniko

Puh! Nu har jag kämpat mig igenom LLMs 60% rea via iPhonen, ingen lätt match! Men det blev iallafall den fina lila/mint Hummel dunjackan i 98 till nästa vinter Varit sugen på den ett bra tag och för 399 var det ju inget att fundera på längre Vi kommer ju såklart ha i stort sett bara overall, men en vinterjacka måste man ju ha

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17