Inlägg från: solouniko |Visa alla inlägg
  • solouniko

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Busbellan skrev 2011-03-31 15:57:10 följande:
    men oj hon var väl påklädd
    Jag som tyckt att de haft för mycket på Ella, men sådär mycket har hon inte haft ens mitt i kalaste vintern
    Galonbyxor har vi inga på dagis, för då kan de inte låta blli att dra dem utanpå overallen
    Ja eller hur Galet mycket kläder! Så fort det blir "bara" skalkläderväder här så ska jag ta hem galonisarna och enbart ha skalkläderna där, annars kör dom säkert dubbla där med! Skulle inte alls förvåna mig om dom drog på galonbyxor på POP skaloverallen
    Maliten skrev 2011-03-31 16:18:49 följande:
    Ja visst pälsar de på barnen nåt enormt på en del dagis. De måste väl känna själva när de klär av dem under dagen att de är alldeles svettiga. Dylan han säger till själv; "Min mamma har sagt att jag bara behöver galonisar över kläderna idag" Han gillar inte alls att ha för mycket kläder.
    Ja det är ju bra när dom är lite störr och kan säga till. Milla pratar ju klockrent och sådär men tror det är lite svårt ändå för henne att förstå och säga till att hon inte behöver så mkt kläder än så länge Hon blir ju dessutom stel som en pinne i alla dessa lager och kan knappt röra sig på gården, det borde dom ju se
    Milla 090316 ♥ Bebis maj 2011 ♥ solouniko.blogg.se
  • solouniko
    FL Lisa skrev 2011-03-31 18:50:25 följande:
    och sen börjar hon på i ur och skur och då kommer du tacka dom när dom satt på galonbyxor över skaloverallen för jag lovar att ALLT är typ svart och lerigt inom några sekunder annars Galonbyxor är himla smidigt att bara skölja av har jag fått lära mig senaste tiden.
    Haha ja sedär, man lär sig nått nytt varje dag! Hur går det, klarade ni er från magsjukan? Har fixat överföringen till dig igår förresten
  • solouniko
    FL Lisa skrev 2011-03-31 18:59:02 följande:
    ja alltså alvin gick ju på ett annat dagis förut och där upplevde jag det aldrig så...där slet han inte vidare mycket alls på sina ytterkläder. Den här vintern har han slitit massor på sin lila molooverall...det syns verkligen att den är använd. Men det är väl inte så konstigt eftersom han har den typ dagligen och vintersäsongen är ju inte direkt kort här uppe.

Ja Alvin kräktes typ 3 gånger på natten till onsdag och sen inget mer. Jag har haft lite ont i magen och dålig matlust men inget annat så blir det inte mer än så så känns det ju himla lindrigt
    Nä det slits väl på ett helt annat sätt då, och allt eftersom de blir äldre och mer motoriska ute också. Jag som skulle ringa till kommunen idag och kolla läget, det har jag helt glömt bort. Tror dock inte vi kommer få plats nu till hösten, men så snart som möjligt hoppas jag!

Hoppas det inte blir nått mer! Milla är lite hängig idag men jag hoppas det bara är en förkylning eller nått på G, vi har ju konstigt nog klarat oss hela vintern utan magsjuka i år Men ännu är det inte över, så jag håller tummarna att vi slipper det och att det blir vår/sommar typ NU
  • solouniko
    Tjollabolla skrev 2011-03-31 19:27:38 följande:
    MenGIUUUD vad kläder! Alltså när vi hade -15-20 här satte jag på Milo en tjockare tröja under overallen, annars har han bara haft en vanlig tröja under, vanliga byxor och så overall. Det behövs inte mer. Han har aldrig frusit. För några helger sen var han hos farmor och hon hade dratt på han både fleece och tjocktröja och overall, 6 plusgrader ute! Han var geeeenomsvett! Fattar inte hur folk tänker.
    Ja eller hur, fleecejacka och byxa har jag haft på henne när det varit king -20 och kallare. Annars behövs det verkligen inte. Fast det kanske beror på vad man har för ytterkläder Men nä, det ska INTE behövas. Och ja idag var det som sagt 4-5 plusgrader och sol. Fattar int hur de tänkte
  • solouniko

Hejhej! Sista natten nu på väääldigt länge så jag tänker inte ens klaga En nackdel med att sitta upp alldeles själv hela nätterna är ju att man blir otroligt shoppingsugen Fast "nackdel" är ju relativt, kul är det iallafall

• solouniko
    stökmamma skrev 2011-04-03 22:42:51 följande:
    Vad har ni/ ska ni ha för strl i knickers till era barn som är ? stora? 
    Att 92 funkar på 119m Loppan vet jag men sen... 
    Ja vad ska du ha för stl till S? 68 eller 74 till Milla? Hmmm Drömmer Köpte iaf precis ett par av Grekis på FB i 68, fast inte modellen med mudd utan de vanliga babytightsen typ i girly rainbow. Kommer bli såå fint till bonbonlinnet
    stökmamma skrev 2011-04-03 22:43:37 följande:
    vilka katvig fynd som görs idag  
    Verkligen
  • solouniko
    lillronya skrev 2011-04-04 08:08:33 följande:
    Godmorgon!
    Åh stackars Svea!
    Hoppas hon blir frisk snart.
    stökmamma skrev 2011-04-03 22:42:51 följande:
    Vad har ni/ ska ni ha för strl i knickers till era barn som är ? stora? 
    Att 92 funkar på 119m Loppan vet jag men sen... 
    Jag tror att jag ska ha 80 till mina småttar på ca en meter.
    Tror du 68 blir bra på Milla som är 85 cm?

Godmorgon! Idag böjar min allra sista jobbvecka innan mammledigheten, tjohoo! Och jag hoppas på lite post i veckan, bla en OT p&t syskonvagn som booorde komma idag eller imorgon. Spännande!
  • solouniko
    SmillaMilla skrev 2011-04-04 07:08:11 följande:
    God morgon. Jag är hemma med Svea i dag, stackarn har extremt mycket vattenkoppor. Jag borde passa på att baka och tvätta, men det lär jag inte orkaa. Så hoppas att någon håller mog sällskap här.
    Stackarn Trodde Milla hade fått koppor häromdagen, men det var nog inget. Hade som varit "skönt" att göra bort det medans hon är liten, men det kommer väl när det kommer
  • solouniko
    Tjollabolla skrev 2011-04-04 08:34:59 följande:
    Hejsan! En till som är hemma... Lia är dålig igen, maginfluensa. Hon har inte kräkr sen igår, men nu har hon hög feber igen o bara sitter. Igår stod hon inte på benen en sekund, bara satt i knäet :(
    Men hujja Milla hade magsjuka tre ggr förra vintern när hon var kring 1 år, fy vad jobbigt det var att se henne så orkeslös. Vi har konstigt nog klarat oss hittills i år, men känns som att man bara går och väntar på att den ska komma.. Blä! Hoppas hon kryar på sig och blir piggare snart lilla gumman!
    SmillaMilla skrev 2011-04-04 08:39:30 följande:
    Vet inte hur jag citerar med denna saken Men ja koppor är inget kul. Men bättre att de har de som barn än som vuxen. Svea har det riktigt jobbigt just nu. Hon fick precis fullkomligt panik när en koppa gick sönder när hon flyttade sig i soffan. Och inte får jag i henne någon panadaol heller, hon spyr bara upp den. Får försöka lite senare.
    Nä sjukdomar är ju aldrig speciellt roligt tyvärr, men överlag verkar det gå mkt smidigare om man ha det som liten. Min lillebror som är 20 har aldrig haft det, kommer nog bli svårt att undvika den dagen han får egna barn och som vuxen kan man väl bli riktigt riktigt dålig. Hoppas de torkar ihop fort iallafall och inte kliar så mycket! Har de andra barnen fått/haft det?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17