Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Busbellan skrev 2011-02-21 09:42:56 följande:
    God morgon på er

Liljan, ang. barnstol. Prova att sätt en sån där tjock dyna i hokus pokus stolen, sån som brukar säljas på ikea.
    Då bir det så tight i så det i princip är omöjligt att ta sig upp
    Jo vi har en sån, men jag får inte i/ur han då för han är FÖR tjock för den
  • Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2011-02-21 12:51:23 följande:

Ja då är det ju värre, funkade på mina smalisar
    Testade ju aldrig på A, den enda som varit knubbis för han ställde sig aldrig upp
    han ställer sig inte upp, han kan inte ens stå...
    Han liksom kravlar sig upp med benen så han liksom står på knäna mot ryggstödet sen om du förstår? O är jag inte tillräckligt snabb då så faller han, har bara hänt en gång men det var en gång för mycket...

Har förresten varit hos läkaren idag och tagit nya blodprover för glutenallergi o hela födoämnespanelen så nu är det bara o invänta provsvaren. Vi fick även en tid till läkaren för att kolla upp hans motorik...bvc-sköterskan är orolig då han inte ens står o är så klumpig så han faller även om han har stöd o inte ens kan gå/stå riktigt om man håller honom i handen Ibland snubblar han t.o.m när han kryper...finmotoriken är det dock inget fel på, han kan greppa alla små saker som man INTE ska stoppa i munnen Skrikandes och att klättra upp/ner för soffan klarar han den busen...
  • Zvartaliljan
    solouniko skrev 2011-02-22 23:34:21 följande:
    Tycker inte den ser mkt ut för världen på bilderna men IRL är den såå smaskig Får väl sy in den Drömmer Tror du Milla kan ha 92 i MAT anorak? Hon är typ 85 cm lång nu. Vill gärna att den ska passa till hösten med
    MAT är stora i storleken, jag har en ny i 116 här hemma som fortfarande är lite stor på Maia och hon är 110cm. Har en i strl.6-9 månader också som sitter precis på Mateo nu, dock har han kunnat ha den ett tag ändå för att  muddarna går att vika, men den sitter snyggare nu.
    Så slutsatsen är att 86 skulle kunna funka till Milla, men 92 skulle också funka även om den blir lite stor till en början.
  • Zvartaliljan
    ChokladMoshin skrev 2011-02-23 10:01:38 följande:
    Ja, fy vad det är äckligt, kvävande. Efter visning i helgen så rivs hela golvet upp och ska läggas nytt.
    Hur upptäckte ni läckan?? Märktes det på golvet att det var mögel under?
    Det luktar mest i köket här och vi märker att köksgolvet börjat bukta och knarra på flera ställen. Tapeten på väggen bakom Maias säng har också börjat bubbla sig...men vi måste vänta ända tills nästa vecka innan mögelexperten kommer o kollar
  • Zvartaliljan
    Mawe123 skrev 2011-02-24 08:47:18 följande:
    Inte där, men vi har hyrt hus på Koh Lanta, nu två vintrar i rad och vi älskar det.
    flyg är billigare till bangkok så vi funderar mest på där i närheten, Koh Lanta är i närheten av Phuket va?
  • Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2011-02-24 09:34:14 följande:
    och de här måste vi nog ha också
    Mycket colibri blir det
    luckylittleme.se/product.asp?product=60027
    vill jag med ha. Men nu fick jag hem ett par en-fant skor där innermåttet inte alls stämde (var 17,8, stod 18,5 på hemsidan) och detta har hänt tidigare en gång med ett par moloskor från luckylittleme så jag vågar inte lita på deras storlekstabell...någon som sett en storlekstabell i någon annan butik???
  • Zvartaliljan

Godkväll Sitter bara o tittar resor hela dagarna nu, helt besatt Vi hoppas ju kunna komma iväg över jul/nyår tillsammans med hela min familj (exklusive min bror haha ) då mina föräldrar fyller 60, min syster 30, jag och F 25 o så gifter vi oss. Behöver vi mer o fira liksom?

Så shoppingen får jag ligga lite lågt med Men helt behöver jag ju inte sluta Drömmer

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17