Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

maugu skrev 2011-02-26 14:25:35 följande:
    Visst är det märkligt?Så var det med Gustaf oxå..jag funderade mkt på om jag stressade min son då jag utgick från att han skulle sova dåligt och hade panik..för när han var i Wien och pappa tog över-då sov han som en gris.. NJut och kanske det är dags att nyttja lite hjälp nattetid mer ofta
    jo jag skulle önska det, men de bor för långt bort
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2011-02-26 22:57:57 följande:
    Trånshult.
    Högsby kommun
    Är ni där varje sommar? Jag är uppvuxen i Bäckebo, bara 6 mil från trånshult Så kan väl se till o träffas lite i sommar då Har ju föräldrarna o resten av syskonen där så vi åker dit rätt ofta.
    ChokladMoshin skrev 2011-02-26 23:29:48 följande:
    Trillar in här alldeles feber yrande.
    Såklart man blir sjuk lagom till visningen på huset imorrn då allt ska vara tiptop, då får jag & dom 3 stora barnen nåt virustjafs.......
    Brukar aldrig vara sjuk så visst är det typiskt.
    Måste nog trösta mig med ngt fint till Mini....popcorn suit kanske.
    Åh jag är också sugen på popcornsuit :-P
  • Zvartaliljan

Och här är jag...kan inte sova...vakar över två kräksjuka barn varav det ena hamnat på sjukhus varje gång hon fått kräksjukan o den andra aldrig haft kräksjukan innan så jag vågar nog inte slappna av inatt...måste försöka undvika att F får det nu med, men han verkar ha en stålmage...
    Denna veckan har ju börjat underbart för mig Kräks vad kommer härnäst liksom...huset börjar väl brinna eller nåt typ...

Tips på hur jag får bort fläckar av tuschpenna förresten? Från en Katvigtröja

• Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2011-03-02 21:37:08 följande:
    Hej på er, vad händer här ikväll då?

Själv har jag suttit här och läst innehållsförteckningar på olika saker och inser hur mycket hon inte kommer kunna äta.
    Till och med i marabou mjölkchoklad kan det finnas spår av veta Skrikandes
    Är det vete eller gluten hon inte tål?
    Här ska vi börja utesluta vete från Mateos kost nu, får se om han blir bättre. Men finns ju i så mycket Och gömt i många andra ingrediensnamn som man inte tror har något med vete att göra.
  • Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2011-03-02 21:41:58 följande:
    Fick svar på Noras blodprov, hon är glutenintolerant.
    Skrev kanske inte det här utan bara på fb
    men då behöver det inte innehålla gluten även om det står "spår av vete" veteallergi och glutenintolerans är olika saker...så hon kan nog äta choklad. Men fråga grekis, hon är glutenintolerant så hon har säkert massor med tips.
  • Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2011-03-02 22:02:39 följande:
    Är inte helt säker, har ju inte fått så mycket info än, har tid hos dietist på  måndag
    Men vad jag förstått så ska man även undvika det som har spår av vete.
    Men som sagt jag är inte säker
    stökmamma skrev 2011-03-02 21:50:20 följande:
    nääe, usch.
    blir mycket nytt att lära sig... 
    Ja, en hel del
    Det Nora tycker var värst är att hon ska behöva gå och ta annan mat i matsalen
    Hon är i en ålder nu när man helst är som alla andra
    åh jag som älskade o gå o ha min egen hörna i matsalen Jag slapp alltid den långa kön ju så alla var avundsjuka på mig och min mat såg alltid mer hemgjord och trevlig ut, inget masskok liksom I gymnasiet valde jag t.o.m att äta veganmaten (jag hade annars komjölksproteinfri) för den såg t.o.m ännu godare ut än min o den var vi bara två om på en stor gymnasieskola
  • Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2011-03-02 22:08:17 följande:
    Ja, egentligen handlar det bara om att produkten är tillverkad i samma lokal eller nåt som sånt som innehåller ämnet va?
    För i så fall k'nns det ju inte som nån risk
    ja så är det ju, för för vissa veteallergiker räcker det med att en skål det varit vetemjöl i används till något annat, bara pyttelite spår kan göra de riktigt allergiska väldigt sjuka. Ungefär som med nötter.
  • Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2011-03-03 21:13:12 följande:
    Diskuterar NS inköp
    Zvartaliljan skrev 2011-03-03 21:12:12 följande:
    haha jag måste vara värst då

Min lista från Nova Star:

INGET
    Hur kan man bara inte köpa NS
    Byxvägrande dotter o sonen har typ redan 10 par jeans som passar just nu
    Det enda jag funderar på är den där ljuslila klänningen.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17