Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Lilla Ego 07 skrev 2010-12-26 20:04:45 följande:
    Gokväll själv!

Vad blev det på PoP?

Inte ens sugen på att shoppa där, mycket märkligt Glad Dock har jag ju reashoppat lite andra måsten på nätet fast dansktFlört
    Jo men jag inser varje gång att jag gillar Polarn-deras plagg växer alltid när de kommer på
    Allt jag väntar på från all nätshopping väägrar jag just nu att tänka på- tror att jag ska belägga mig själv med köpstopp snart...på riktigt
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    lillronya skrev 2010-12-26 20:08:37 följande:
    Å vilken massa fina fynd!!

Vi har bara slappat och tagit igen oss efter en hektisk vecka.
    Ja jag läste nyss det- snacka om hektisktTyst Vad skönt att ni nu kan slappa iaf
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Mamma till Simon skrev 2010-12-26 20:10:24 följande:
    oj var det sån kö hos er, på "min" pop-affär var det ingen kö alls men det var ju några fler personer där än det brukar vara.
    Men jag köpte bara en ws till molly
    Alltså det var sjukt mycket folk i Kungsbacka! Det var ju garanterat ett smart drag av Pop att starta rean samtidigt som övriga affärer för såhär galet har jag aldrig upplevt det(även om reastarten på Pop på Frölunda Torg brukar vara smått crazy)
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    jompa skrev 2010-12-27 20:49:33 följande:
    Tjejer HJÄLP!!!! Molos yttekläder, vad skaj ag ta för storlek till nästa vinter om dottern nu precis börjat använda 104, de flesta plagg i denna stl är lagom till stora. Ska jag ta 110??
    Jag tror att det blir jättebra..Max är 97 cm nu och har 104-sitter perfekt.
    Jag har iofs köpt 116 i en overall till nästa år..mest för att Molo är kort i ärmen- återstår att se om den funkar nästa år för vår del
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta

Och för att vara helt ot..Fick precis uppdraget att fixa efterrätten till nyårsfesten..ca 20 pers, vi ska åka en timmes bilväg dit,kan iofs förbereda allt på plats om vi vill det.. Ge mig tips på vad ni gillar bäst som efterrätt? Tungan ute

♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Zvartaliljan skrev 2010-12-27 21:05:52 följande:
    Maia var runt metern förra vintern och hade 98-104, denna vintern har hon 116 i ytterkläderna.
    Aha- det låter ju superbra,tack Kom precis på att vi har en regnbåge i 116 och en Pompdeluxe i 110/116 inför nästa vinter så jag håller tummarna!
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    ChokladMoshin skrev 2010-12-27 21:16:33 följande:
    Här blir det Tiramisú på nyår. Gott å lätt å fixa
    Jaa lätt att fixa, gott enligt andra men jag som då inte dricker kaffe och och som egoistiskt nog vill kunna äta dessert får nog hoppa den.. Du har inte fler förslag
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    1 och 1 är 3 skrev 2010-12-27 21:25:33 följande:
    Panacotta av något slag?
    Jaa Panacotta är ju mumsigt! Jag gillar ju Gino...men tycker egentligen att det är lika kul som cheesecake..dvs inte alls Ska kolla med maken- tack
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Zvartaliljan skrev 2010-12-27 21:40:21 följande:
    annars vet jag världens godaste och dessutom jättefin chokladdessert...och enkel
    Jag tar gärna alla recept jag kan få
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Zvartaliljan skrev 2010-12-27 22:22:28 följande:
    Har du små glas du kan fylla? Ett till varje gäst?
    Annars går det att göra i sockerkaksform o ta ur och skära upp, men enklare o fina i glas tycker jag.

Chokladterrin:

150g vit choklad
    125g toblerone
    125g mörk choklad
    4½dl vispgrädde
    Hallon
    Hallonsås (färdig eller sök recept på nätet)

Jag brukar börja med den vita chokladen. Smält i vattenbad eller försiktigt i micro. Under tiden vispar du upp 1,5dl grädde.
    Blanda snabbt ihop grädden med chokladen. Häll i botten på glasen (eller i formen som du täckt med plastfolie). Sätt in i kylen i 30 min.

Smält tobleronen, blanda med ytterligare 1,5dl vispgrädde och häll ovanför den vita chokladen som ska ha stelnat lite efter tiden i kylen.

Sen fortsätter du på samma sätt med den mörka chokladen. Så får du tre fina lager i glasen av chokladterrin.
    Låt stå i kylen i minst 4 timmar, eller eftersom ni ska iväg så rekommenderar jag att du ställer i frysen.
    Ta fram innan ni ska åka och lägg över hallon och sen hallonsås så det täcker toppen. Klarar sig under resan men bör ställas i kyl/frys så fort ni kommer fram och serveras kyld.
    Supertack!
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17