Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina
    solouniko skrev 2010-08-13 16:54:23 följande:

I looove min bugga Eller mina, både bee och camen

Nu har jag varit och postat paket till Butte och här hemma är det kaaaos! Köket totalrenoveras så det ser ut som en bastu med furupanel överallt Men fint blir det!

Hjärta
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina

vår hummel 104 var lika stor som molo 104..

babyhummel 92 var något mindre än molo 98

så jag tycker nog molo och hummel är ganska lika i strl. MEN jag tycker att hummel baby är smidigare än molo så det gör inget om den är lite stor...

• Buttelina
    Busbellan skrev 2010-08-13 18:48:33 följande:
    Ser ut att sitta ungefär som på Ella där också hoppas det funkar hela vinten, så fort växer de ju inte längre
    isabel var 95cm förra sommaren och hade en molo 104 och hummel 104 i vintras.. det funkade molon drog liite kort i armarna på slutet men inget som inte gick att fixa med låååånga vantar
  • Buttelina
    LJ2 skrev 2010-08-13 19:12:33 följande:
    idag har vi provat vinteroveraller..
    92 kommer räcka på lillan! 98 va stooor..! regnbåge 92 va lite stor den med, o mörklila 98 gigantisk =)
    så den får nog åka..

babybyxor i 68, e de lönt o slänga ut nu? har massor, men vet inte om jag ska göra mig av med dom eller inte.. kärlek på massor ju Hjärta
    såna fina tryck,.. regnbåge, dalmatin, katt, utter, lamm, flower, gamla svarta med blommor på?, älg,vita med mulitprickar på, aquaflower, pärlplattor o några med grå mudd o blommor i bla rött med gröna blad mm.. ?
    lätt o göra sig av med dom menar jag.. flera har lapp kvar visst Cool
    men va skulle ni sätta i köp nu?
    har du köpte byxorna på salg? det är små strl och udda byxor ju så jag hade satt 100kr i köpnu.. något mer på lamm och uttrar tex..
  • Buttelina
    Lalalong skrev 2010-08-13 19:33:00 följande:
    Usch... Fick väldigt dåliga nyheter.
    Nu behöver jag verkligen tröstshoppa lite!!!
    Klara har massor med girly rainbow (älskar!!). I onsdags när vi var på MeAndI visning hos Tjollabolla hade hon själv tagit på sig både tights och tröja (och en färgglad kjol) och det blev lite too much för min del Fast Klara tyckte själv hon var väldigt fin.
    Jag har ju lite att matcha med, men vill gärna ha mer. Så när jag nu ska leta efter lite nytt så vill jag gärna att det ska matcha med det. Dollhouse funkar väl?
    dollhousen borde vara jättefint till. usch inget allvarligt som hänt va
  • Buttelina
    Lalalong skrev 2010-08-13 19:46:11 följande:
    Jag vet inte riktigt ännu. Kan vara det, men förhoppningsvis inte... Låter kryptiskt jag vet. Men så får det vara för stunden. Kan säga att det inte är helt optimalt att vara ensam med barnen just nu, men jag biter ihop ler och blir glad av att se de leka tillsammans på golvet! <3

Jaa, visst borde det väl det? Ska ut på Dollhouse jakt...
    Finns det som babybyxa, någon som vet?

Tröjan är given till K, borde funka både med henne GR byxor och leggings. Alva har GR tights, så en DH body hade ju passat bra då ju. Frågan är om det också finns något till hennes GR klänning..? Typ muddbyxa, babybyxa, tights...
    åh låter sådär hoppas att du får ett positivt besked!!

http://www.busochrackartyg.com/product1656/category140/subcategory0/Molo---Soso---Dollhouse887
  • Buttelina
    Emmyss skrev 2010-08-13 20:00:55 följande:
    Hej ni erfarna!
    En snabb fråga! Hur är Molos vinterjacka Castor i storlek? Sonen är 130 cm, och den finns i strl 128 och 140. Vad hade ni chansat på?
    Tack på förhand!
    140! jag har 110 till min son som är 100
  • Buttelina

ingen som läser här som heter smultronbarn på tradera?

• Buttelina

jag blev lite sur på gubben min idag han har bestämt med folk att vi skulle komma på en grisfest och jag måååste ju eg plugga för jag ska på tenta på onsdag.. och idag ÖSREGNAR det så jag trodde det var intställt men icke sa nicke. så nu ska vi på grisfets utomhus med barnen i ösregnet. skitkul.

gubben har dåligt samvete så han sa till mig nu "om du bara är glad så får du välja vilken overall eller tröja du vill, jag betalar" kan man bli annat än glad då?? ska jag vara riktigt elak och välja en regnbågsoverall {#emotions_dlg.djavulsk}

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17