Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Lilla Ego 07 skrev 2010-08-10 23:07:47 följande:
    Jag är inte nåt matchningsfreak men vill ju gärna att det ska passa någotsånär iaf.

Dock så är det svårt när sonen tidigare har varit benhård på att få ta på sig nån riktigt ful mössa typ spindelmannen el nåt som farmor köptKräks När jag nu har typ en bra bit över 20 superfina mössor till honom som skulle passa bra mycket bättre.
    Har mer eller mindre förbjudit släkten att handla kläder till barnen. Kalsingar och strumpor kan jag gå med på men inte nåt annat. Slutar bara med isf att sonen vägrar alla fina kläder jag har köpt och vill ha nåt fult med nån seriefigur el nåt. Går jag inte med påGlad

Men får fundera på det iaf. Får väl köpa nån jacka el overall som passar annars för en lammrånis kan man ju inte bara ha liggandes till ingen nytta
    haha jaa köp en overall el jacka som matchar eller köp ett par röda vantar som matchar rånisen.. så går outfiten ihop liksom
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    zuperduperme skrev 2010-08-10 23:12:58 följande:
    de lätt snyggt. ska kolla lite på rånarluva
    stickade rånisen i lila med svarta stars
  • Buttelina
    Busbellan skrev 2010-08-10 23:17:27 följande:
    okej, fortsätter och ber om mösstips då
    Tips på en fin rånis som passar till den svarta hummeloverallen?
    Vi har cartoon som jag tror funkar, men skulle vilja ha nån mer (utöver de 10 som ligger i lådan som kanske kan gå )
    molos tåg borde vara sketasnygg till annars hmm
  • Buttelina
    zuperduperme skrev 2010-08-10 23:19:53 följande:
    ja den kollade ja på, men funkar den i vinter? kan de inte bli kallt?
    den är varmare än lurvrånarluvan .. har haft dom heela vintrarna. helt suveräna
  • Buttelina
    Lilla Ego 07 skrev 2010-08-10 23:17:42 följande:
    Appropå vantar. Har molo ändrat sina vantar eller är de lika värdelösa som de varit förr? Alldeles för korta och svåra att få på.

Vad ska ni andra ha för vantar till era barn? Har en dotter som kommer vara 1,5 år i vinter och en son på 3,5 i vinter typ så de har ju lite olika behov.

Sen funderar jag på vilket som är bäst, att ha en lurvrånis eller en sån där stickad med krage?

Sonen hade lurvrånis förra vintern och han blev ofta helt genomsvettig i den. Köpte dock en ny till iår som sitter kanon på men den kanske blir för varm tänker jag. Den är blå med grå kantband tror jag, så jag vet inte om jag tycker att det blir för matchat tillsammans med den blåa overallen som fanns förra säsongen som sonen ska ha i år.
    jag tycker molo vantarna blivit bättre. dock har vi bara provat dom hemma

de stickade mössorna är toppen
  • Buttelina
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-11 15:11:37 följande:

*suck*

Inget brev idag heller

Ringde upp specmvc o hörde om mina sammandragningar jag fått efter provet, hon trodde mer det berodde på den enorma stressen man genomlider än provet i sig, fick order om vila vila vila..

Dom hade inte fått något svar från labb dom heller hon trodde fredag, freeedag liksom

Guud vilken mardrömsvecka!!

fy vännen sånna prover kan ta tid.. blärk *kramar*
  • Buttelina

mmm mums hängde upp alla våra 15 lurvar och bara tittade på dom haha såååå fina ju! dock bara 13 av dom som är molo gahh hur ska jag kunna motivera för gubben att vi behöver 2 till Drömmer eller kanske 3 till Tungan ute *fina i höst ju*

• Buttelina
    ängeln83 skrev 2010-08-11 17:21:09 följande:
    OMG 15 st?
    Här hänger bara 2 just nu, fick hem den 3:e idag men det veti sjutton om jag vågar hänga upp den så sambon ser den , han tycker det räcker med 1 höst jacka per barn *tråk gubbe*

Hum...skaffa en bebis så behöver du ju MINST 3 till
    jaaa men dom är ju så fina ju haha men det är galet. dock ligger några i växalådan, favoriter som jag hittat på salg och varit tvugnen att bunkra.. men 10st av dom passar nog hmm ett barn till just nu går han inte med på haha. får smyga in 2st till oj just det jag budade hem en på fejan igår med haha jaja man lever en gång

åh vilken fick du hem idag?
  • Buttelina
    ängeln83 skrev 2010-08-11 17:27:12 följande:
    Butte
    Glömde ju...BIIIIIIILD
    hehe kameran är i stugan, jag är hemma ska fixa en sen
  • Buttelina
    Lisabecka skrev 2010-08-11 17:34:09 följande:
    Hej i tråden!

Hemma från en shopping runda på stan.  Blev lite danskt, Köpte bla Katvigs nya ballong kjol men skivorna på. Så söt! Den var jätte söt med Katvigs turkos/vit randig tröja till, men jag blev lite snål för dom hade den till fullpris i affären och nu kan jag naturligtvis inte hitta den någonstans :( Någon som sett den i st 116 någonstans?  Nu såg jag ifs att den nya rosarandiga med turkos kantband blir snygg till, men vill nog ha den turkosa med.

Sen blev det två turkos/lila tyll kjolar från Louie Loise som flickorna förälskade sig i och deras nya häst leggings som jag tyckte var superfina. Och söt top från Noa noa & diadem i lila, och två ursöta matlådor också Noa noa.

Hemskt frestad att köpa nya Molo lurven i lila till stora tjejen, men hon har den lila från i våras så jag kan inte bestämma mig om det är onödigt ; ). Lilla tjej har fått den gula som jag tycker är superfin. Hade tänkt partypink till stora tjejen men den gillade jag inte alls.

Kom på att jag faktiskt skrivit här i tråden några gånger, mest fått hjälp med diverse frågor, ni är alltid så gulliga och hjälpsamma härinne, men jag har aldrig riktigt presenterat mig.  Jag har iallafall två flickor 7 år och 4 år. Jag shoppar alldeles för mycket kläder till dom, mest danskt. Kort presentation blev det.. :)
    åh hästleggings hade min tjej tokälskat
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17