• h80

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Duntoffla skrev 2010-12-21 11:30:37 följande:
    Denna:

Sorry för ursuddig bild
    har du den i 68, min lilla har den i 80......är inte de ungefär lika stora?
  • h80
    ängeln83 skrev 2010-12-21 11:35:00 följande:
    Nej det är heeeeeeemskt, börjar tröttna på detta snorandet nu, tror vi isolerar oss ett tag nu. Varenda gång vi varit på ÖF så börjas det igen, så tröttsamt. Tycker Meja varit konstant förkyld sen hon föddes, förutom våren/sommaren.

Mmm, fast jag fick hem en monster beställning från Nelly igår så jag behöver faktiskt inget just nu
    Fy, ja visst är det jobbigt. Jag har bara sovit 2 timmar/natt de senaste 2 nätterna......Sjuka barn. Fattar inte varför de blir så sjuka, vi har skippat öf senaste månaden o bara varit hemma o ändå har månaden bara bestått av sjukdom. Först lillasyster o krupp i 1½, sen blev hon magsjuk i 1 vecka, sen var hon frisk i 2 dagar o sen fick hon feber i förrgår.........o så inatt fick storasyster magsjuka............Bläää
  • h80
    Duntoffla skrev 2010-12-21 11:37:11 följande:
    Ja, jag frågade om storlekar i kalendertråden och den skulle vara normal i storlek sas det Lea väger 7450 och är 64,5 cm lång. hur stor är din tjej?
    åh, de är ju jättesmå. Min tjej är iochförsig lite större 7.8 o 65 cm. Har för mig att det var nån som letade efter i 68 om du vill bli av med den (kommer inte ihåg vem...)
  • h80
    Duntoffla skrev 2010-12-21 11:49:41 följande:
    Ja, jag ska se om den går på annars säljer jag den. En i andra tråden var intresserad. Så mycket större är ju inte din tjej heller. Den ser verkligen liten ut...särkskilt i ärmarna (bredden) Nåväl, kan hon inte ha den så får jag väl hitta ngt annat.
    ja, det var nån i den andra tråden, jag tror att jag har ett inbox från henne nånstans, så säg till om jag ske leta. storlek 80 är alldeles för lång i ärmarna till min tjej, jag viker mudden 2 gånger, men på bredden är den bra
  • h80

Vårt "gamla" ÖF var helt underbart, litet o mysigt o alla pratade med alla. Vi åker fortfarande dit en gång/vecka, det nya som finns där vi nu bor är Blääää

• h80
    Stora E o Lilla E skrev 2010-12-22 10:28:12 följande:
    Hej!
    Tittade in i den underbara bildtråden och hittade där massor av fiiina barn och fiiiina kläder. Och så plötsligt såg jag klänningen som mitt lilla troll bara måste ha... Den superfina Bear-klänningen från Liandlo som jag såg att Liljan o loppan hade på sin tjej... Så fiiiin!!

Så nu är min undran hur dom är i storlek? 98 eller 104? Trollet är drygt 2 år och använder generellt 92 i klänningar från pop, 98 hos Lindex (men behöver nog 104 där numera...), 92 har hon i randiga velourklänningar från Katvig, hos Småfolk är det 92/98 som gäller (tror jag...).

Tack på förhand för lite råd ang storlek...
    min tjej har 98 i sin Liandlo-klänning, men 104 hade nog också funkat. Hon har 92 i pop-klänningar, 92 i katvigvelour o 86/92 i småfolk
  • h80

Butte: Totalt OT men vår termometer har gått sönder, har du nån aning om hur kallt vi har det här nere i söder?

• h80
    anette 81 skrev 2010-12-22 22:04:24 följande:
    H80: klänningen kom idag men tyvärr var den för liten så får väl stress shoppa en klänning imorgon
    vad synd, du skulle ha köpte den (o provat) i affär som du sa Rynkar på näsan
  • h80
    Kristyr skrev 2010-12-23 21:14:32 följande:
    40% på katvig på uni.. köpte finaste turkosvita l/s tröjan. Så fina ränder..

Var nära att köpa en till i nästa stl men gjorde inte det.. ångrar mig nääästan lite
    uni?
  • h80
    Zvartaliljan skrev 2010-12-26 20:43:50 följande:
    ehh???

www.tradera.com/Smafolk-apple-print-tyg-70x70...

kostar väl 39kr i butik och finns väl dessutom på rea?? Jag köpte två nu på rea iaf...sjukt att folk på t inte verkar kolla nypriser alls...
    ojoj, sånna har jag hemma, som jag ångrar att jag köpte (trodde de skulle vara mjukare) kanske skulle lägga ut dom
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17