Inlägg från: Fantastiska Skatt |Visa alla inlägg
  • Fantastiska Skatt

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Preggi skrev 2010-12-02 14:42:03 följande:
    Åh kaffe, låter gott. Kanske dax för en kopp till här. Kul med besök, vågar folk sig ut i kylan.
    Tack gumman Hjärtahar en av de bättre dagarna idag..
    skönt att höra!

Man kan aldrig få för mkt kaffe *skål* Kaffe
  • Fantastiska Skatt
    Kristyr skrev 2010-12-03 15:21:10 följande:
    De tog säkert slut ganska fort.

Beställde även ett par rockfella jeans. Är inte sånna nått för din smalis? De var verkligen tajt/smal passform men så mjuka...
    Inte testat dom till sonen men klämt och känt och de är just som du säger supermjuka och smala i modellen (därför jag skippat dom till min ngt runda grabb)

Hej tjejer!
    Låååång fredag idag Kräks
    Liva upp stämningen åt mig
  • Fantastiska Skatt
    Kristyr skrev 2010-12-03 15:50:10 följande:
    ChokladMoshin skrev 2010-12-03 15:17:47 följande:
    LÅter lovande
    Hoppas de är bra.... och klarar några (många) minusgrader.. isf vet jag vilka vantar det är som gäller i framtiden.. Skönt om vantproblemet löst sig, till min kille med kalla händer.Näe en rundis får inte plats i dem
    - "hjärtat draa iiiin magen sa mamma"
    så där ja, bra!
    så andas du bara försiktigt idag så inte knappen går upp.
    tänk på att inte äta så mycket till lunch så magen sväller, då kan det bli lite problematiskt .... sedan vore det bra om du kunde hålla dig från att gå på toa tills jag hämtar dig om 6 timmar .... jag tror nämligen inte fröken får på dina jeans igen och det vore ju en smula synd .... Drömmer

Nej, knubbis här hemma kör mer på Loose fit-modellerna
  • Fantastiska Skatt
    Kristyr skrev 2010-12-03 17:04:12 följande:

Då får inte leka idag heller.. sitt och var fin på en stol.
    Kryper du på golvet kommer gylfen gå upp och då kan fröknarna inte knäppa
  • Fantastiska Skatt
    Duntoffla skrev 2010-12-06 17:47:57 följande:
    Hua! Vilken chock! De är verkligen snabba. Jag tog våtservetten och fick bort lite. ( och det får mig att kraftigt ifrågasätta hur bra våtservetter egentligen är för barnen)
    lillronya skrev 2010-12-06 17:53:05 följande:
    Oh ja! De hinner hur mycket som helst på en liten liten stund.
    Ja hur bra är de egentligen för huden?
    De är tex det enda som tar bort hårvax från händerna. Det gör inte ens yes diskmedel.
    Och ja det har funkat att ta bort grön spritpenna fårn hela vårt hem också.
    .... var även det effektivaste sättet att flyttstäda vårat gamla kök på .... jag är inget fan av våtservetter på hud, däremot som rengöringsmedel är de super
  • Fantastiska Skatt

tråkigt med fina tröjan förresten Tofflan :(

• Fantastiska Skatt
    RååSa BuBBlan skrev 2010-12-09 15:18:33 följande:

Hörrni tjejor..

Hur hade ni gjort?

Jag köpte en Katvig jacka på kalender erbjudande, en söm är trasig i ena ärmen, jätteslarvigt sydd, även rätt slarvigt på andra ärmen om än helt..

Jackan kostar i normalfallet 999.- jag köpte den på erbjudande för 749.-

Butiken erbjuder mig nu 75.- i avdrag från erbjudande priset..

Hade ni tagit det? Känns dyrt för en trasig jacka ändå och jag vet inte om jag kan fixa det själv sen är det massa bök med inköp av tråd o sånt som ska passa..

Så här ser ärmen ut:
    Jag hade nog behållt den om jag fick den för halva ord.pris eller nåt.
    Det är ju inte bara att det blir "fult" vid egen lagning, du vet inte vad som händer med funktionen och kan inte reklamera den i efterhand om du varit där och joxat själv sedan.
    50% för dig är antagligen vad butiken får själva åter från Katvig vid en reklamation och om du istället får det så slipper de allt bök vad reklamation innerbär

(däremot om du lämnar in till skräddare får du den proffsigt lagad för en 50-lapp eller så och då har du garanti från skräddaren att det ska hålla)
  • Fantastiska Skatt
    alvide skrev 2010-12-09 15:58:12 följande:
    Om de säger (vilket jag inte tror) att de vill laga kan du säga att sömmarna är tejpade och när de syr igen så finns inte det skyddet längre utan då är den inte vattentät längre. Då har du fått en sämre vara och det ska du inte få.
    Att du har fått jackan billigare har ingen betydelse för din rättighet att reklamera. Bara om det står på kvittot att man har köpt varan billigare pga defekt vara. Berätta sen hur det har gått.
    Ah, tänkte inte på tejpade sömmar, då kostar det nog lite mer hos skräddaren ja. Om de nu kan återställa det?
  • Fantastiska Skatt

Tänk att man alltid dödar tråden Skäms *duktig skatt-mamma det*

• Fantastiska Skatt
    Zvartaliljan skrev 2010-12-09 16:47:31 följande:
    haha det är bara så att du tittar ju bara in här när det är lugnt o inga shoppar, för när det är ös i tråden o alla shoppar så måste ju du jobba eller hur
    HaHa du tänker så Drömmer
  • Fantastiska Skatt
    ninmid skrev 2010-12-09 17:14:28 följande:

Vem var det som undrade om popcorn kom som tröja också? I alla fall så är svaret ja, det gör det! ; )

Har ju lovat fler bilder på våren, och det kommer, har bara inte hunnit! Har på Katvig också om ni vill se?

petitfashion.se/ 
    *hämtar hakan vid knäna* ooh Hjärta
  • Fantastiska Skatt
    Mosen08 skrev 2010-12-09 18:17:52 följande:
    Nån som vet vart Bubblan köpt småfolkströjan som finns i bt?? den var ju helt underbar!!!
    Visst är den!!
    Hon tackade Butte så antar att det är en gammal modell som hon köpt privat av henne. *lövley*
  • Fantastiska Skatt
    Preggi skrev 2010-12-09 18:26:21 följande:
    Hej vännen!
    Allt bra med er?
    Hej
    Jupp, ska hem från jobbet nu och snosa lite på O innan jag tar vid kvällspasset
    Hoppas det är super med både dig & töserna!
  • Fantastiska Skatt
    Preggi skrev 2010-12-09 18:31:15 följande:
    Du jobbar väl inte dygnet runt?
    Här är det som det är men det blir nog bättre snart..
    Neeej är du tokig! Ledig mellan 19-21  och 01.30  - 09.00 ju (& det är alldeles för mkt ledighet , kommer aldrig ifatt Obestämd )

Är det du som är dålig?
  • Fantastiska Skatt
    Mawe123 skrev 2010-12-09 20:17:10 följande:
    oki, blev lite snål och tänkte fynda på guppi, men då passar jag väl idag, tackar för svar!
    Jag snålade förra våren och shoppade Didriksons på REA och var riktigt missnöjd Blev blöt igenom
  • Fantastiska Skatt
    SmillaMilla skrev 2010-12-09 21:14:01 följande:
    Ja nu känns det inte alls bra. Hoppas att vi får svar i morgon.
    Buttelina skrev 2010-12-09 21:11:52 följande:
    åh är hon fortfarande trött?
    Det blir bara värre
    Men vad säger du? Har helt missat att hon är dålig.
    Har de inte kommit fram till ngt alls? Stackars er
  • Fantastiska Skatt

Måste bara få kräkas av mig lite kaskadspyor , jag älskar verkligen mitt jobb men just nu h a t a r jag det.
    Ugh Kräks
    Just nu går älskade sonen sitt första luciatåg och jag sitter på mitt j**la kontor GråterGråter skulle "tagit ledigt" men i sista timmen visade det sig en omöjlighet
    BLÄÄ!!

Så, förlåt, nu är jag trevlig igen.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17