Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

God morgon!

Visst är man fortfarande sund även om man köper leggings i stl 98 trots att ungen ff har 80? Om argumentet är att de passar så många klänningarDrömmer

♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta

Det tolkar jag som att jag är heeelt sund
    Lite jobbigt att avverka ränder i 3 storlekar för att sen stå där utan juCool

♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Duntoffla skrev 2011-02-24 16:14:17 följande:
    God eftermiddag!

Vad händer här? Något kul?

Idag var det ännu mer paket i lådan Tyst Brevis måste ju tycka jag är rubbad.  
    Min förra postis sa att jag var värst i hans distriktDrömmer Sen flyttade vi men så gjorde Posten om sina turer och vips så var jag visst värst för samma postis igen
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta

SuperduperOT fråga:

Ska klä om en soffa och letar nu tyg..Helst vill jag klä om i inte möbeltyg eftersom jag inte hittar tillräckligt fina sådana. Jag vill ha Svenskt Tenns elefanttyg-någon som vet om det är tillräckligt starkt för att kunna användas till det? (ja jag ska maila och fråga om detta men kanske finns det ngn som har haft samma tankar som jag

Soffan är en gammal sak,modell tvålkopp, och inte särskilt stor-ska stå i barnrum

♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta

Tjolla: Lova gör preciis likadant som Lia när hon inte får som hon vill Å andra sidan så vänder Lova sig på andra hållet när hon är jätteglad-benen upp och gunga från sida till sida-  som en TeletubbieDrömmer

♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta

Hoppsan då..jag tror att vi är med husTungan ute Vet dock inte om jag vågar lita på att jag ska få komma ifrån kvarten ännuDrömmer*känns overkligt*

♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Mawe123 skrev 2011-03-02 12:36:06 följande:
    Kul, grattis så spännande Solig
    Ja lite fööör spännande kan jag tycka
    Minatre skrev 2011-03-02 13:18:08 följande:
    Grattis till husköp! 

Och tack för den fina småfolksfleecen jag köpte av dig via FB.  
    Den rosa? Var så god vilken det än är
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta

Åh jag måste såååva på detta innan jag vet vad jag känner tror jag..Flytten innebär dagisbyte för båda barnen iofs till samma troligen,jag hamnar i på ett likadant ställe som jag är uppvuxen på(läs inskränkt med 2 kilometer till vettiga ställen). Dessutom har jag alltid varit superanti Svenssongrejen dvs bo i ett husområde där alla hus ser nästan likadana ut,gatorna heter alla som något som passar i en blombukett och man måste fan hålla snyggt på sin gräsmatta annars får man onda ögat från grannen i såväl öst som väst och mina fingrar är INTE gröna alls!
    Dock skulle det innebära att Max får en möjlighet att bounda med dagiskompisarna,att han kanske kan hitta kompisar på gatan samt att spontaniteten för lek ökar där den där inskränktheten är ett plus Sen har vi någon kilometer till havet-också rätt niceSolig Just ja,huset duger väl också efter lite fix

♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    solouniko skrev 2011-03-02 14:32:55 följande:
    Haha ja, sååå typiskt! Nåja, tur att vi byter in bilen mot en ny imorgon  Då kan han "hålla koll på den" bäst han vill
    Smultronhjärta skrev 2011-03-02 14:16:16 följande:
    Åh jag måste såååva på detta innan jag vet vad jag känner tror jag..Flytten innebär dagisbyte för båda barnen iofs till samma troligen,jag hamnar i på ett likadant ställe som jag är uppvuxen på(läs inskränkt med 2 kilometer till vettiga ställen). Dessutom har jag alltid varit superanti Svenssongrejen dvs bo i ett husområde där alla hus ser nästan likadana ut,gatorna heter alla som något som passar i en blombukett och man måste fan hålla snyggt på sin gräsmatta annars får man onda ögat från grannen i såväl öst som väst och mina fingrar är INTE gröna alls!
    Dock skulle det innebära att Max får en möjlighet att bounda med dagiskompisarna,att han kanske kan hitta kompisar på gatan samt att spontaniteten för lek ökar där den där inskränktheten är ett plus Sen har vi någon kilometer till havet-också rätt niceSolig Just ja,huset duger väl också efter lite fix
    Det är inte lätt! Vi har kollat på miljoooner hus känns det som innan man hittar det som är RÄTT, och det är fasen inte det lättaste. Man vill bo centralt men ändå lite utanför, man vill ha stor tomt som man inte inte kan/ids ta hand om, man vill ha det färdigt inomhus men samtidigt renovera precis som man vill osv osv Det ska vara bra dagis, skolor osv som ligger relativt nära. Och helst ska det inte kosta så mkt heller  Jaa, aldrig blir det bra Jag har sjuuuukt ogröna fingrar, nästan svarta skulle jag nog säga. Förra sommaren hade vi så fullt upp med att komma iordning men iår känner jag lite press. Kanske man skulle skaffa en trädgårdmästare?
    Näe himla vad många visningar vi har varit på, helst hade jag köpt ett bra mkt dyrare hus för att på så vis få rubbet klappat och klart. Men vårt stora fokus var att huset ska vara i gott skick dvs endast kräva lagom fix t ex färg,tapet så att vi inte ska behöva hamna i ett renoveringskaos som gör att vi inte orkar ligga Dessutom ska huset vara "billigt" dvs vi ska inte känna att huset kräver att vi jobbar fullt utan att vi kan känna att livet får gå före. Sen ska vi ju få plats,materialist som jag är så kommer jag med mycket packning.
    Nu ska jag bara hitta någon som vill lägga klinkers på ett halvt källarplan sisådär 4 rum
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Ocikatten skrev 2011-03-02 14:55:00 följande:
    Jag är oxå superanti de där Svenssons-områdena men i Svedala fanns det inte mycket att välja på. Vi är hur osociala som helst med grannarna och gör precis som vi vill med tomten!
    Funkar utmärkt ändå! Det är plus när alla husen runtomkring har barn i samma ålder och man slipper köra dem till alla kompisar...
    1 och 1 är 3 skrev 2011-03-02 14:24:26 följande:
    Men smultron...

Om dagisbyte ändå ska göras och den där svenssongrejen.... Flytta till Örkell då
    Eller så väljer man att flytta därifrån... Till en annan likadan håla! Hjärta
    Med tanke på att stället är rätt litet så kan det omöjligt bli långt till kompisarna där Nåväl kom på nu att det finns en inbyggd och en öppen altan samt en gäststuga på tomten,sen talade maken om att mkt tråkigt redan är gjort typ dränering och jordvärme m.m. Det blir säkert bra..jag har ju bil

För att vara ännu mer ot när jag ändå är igång.. huset har en öppen spis som jag vill göra om till kamin. Någon som har en susing om kostnad för detta när skorsten redan finns?
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17