Inlägg från: Kristyr |Visa alla inlägg
  • Kristyr

får inget ajabaja paket än.. har inte betalat fick ju mail av dem igår första. Ska betala idag eller i morgon.. Vill inte att det stoora paketet med småfolkisar ska komma om ev maken måste vara hemma och vabba för sonen på torsdag då jag och lillesyster ska till bvc.

Visst det är väl då han får vabba? Så jag har tolkat iaf....Det borde väl gå att han vabbar hela dagen va?Drömmer Han har ju lixom 1h resväg enkel väg. BVC är ju kl 11... sedan vill jag ju gå på föräldragruppen som jag och lillesyster har anmält oss till kl 13. Det är bara en träff för oss flerbarnsföräldrar... det är ju ju med BVC besök

• Kristyr
    Lilla Ego 07 skrev 2010-10-05 12:40:11 följande:
    Men du kan din man verkligen vabba för sonen när du är hemma för dottern?

Vi fick till svar när jag var föräldraledig med lill tjejen att pappan inte kunde vabba för sonen när han var sjuk
    ängeln83 skrev 2010-10-05 12:46:03 följande:
    Tror du har rätt där, tror inte pappan får vabba för det ena barnet när jag ändå är hemma.
    jo om man den föräldern som är hemma ska till BVC eller läkare med det andra barnet... har jag läst mig till på FKs hemsida.

kan ju lixom inte ta med ett sjukt barn till sjukhus eller BVC...
  • Kristyr
    Greksmurfen skrev 2010-10-05 13:12:13 följande:
    lillronya skrev 2010-10-05 12:50:43 följande:
    Den ena förälderna kan vabba för att åka till sjukhus med ett av barnen medans den andra föräldern är hemma med de andra barnen iaf. För så har vi fått göra ett flertal gånger.
    håller på lilronyan där......man har ju rätt å vara hemma för varsitt barn oavsett om det är vab eler bara vanlig föräldraledighet.

här e vi precis tillbax från läkarbesöket med melina, blv ju inte recis mindre orad nu =/..
    hon hade ju blåsljud på hjärtat vid 6v kontrollen. detta var fortfarande kvar nu och berodde på att en genväg som ska stängas strax innan födseln inte hade stängts till.

www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=2...
    kalades för öppenstående ductus.... vad ja kan läsa mej till så ser ja inte ngn stans att den kan läka ut av sig själv utan att de alltid stänger den operativt =/.
    läkaren sa att det kan hända att den tillsluter sig själv men oftast när hon väger ca 10kg så får man remiss för utredning nere i lund där dem med hjälp av en katereriserin tillsluter den extra gången.....
    vet att hon mår bra å så, men man blir ju ändå oroad, hon ej u så liten
    grekis lillasyster här hade med blåsljud, vi gjorde UL på hennes hjärtat och då var det typ borta.. det var tack vara UL maskinen man kunde se att de läckte lite.
    Hon ska tillbaka på återkontroll och säkert friskförklaring innan hon fyller 1.
  • Kristyr
    Greksmurfen skrev 2010-10-05 15:15:22 följande:
    var det ett hål hon hade då?? detta var inte hål utan den där gången då som inte stängts så blodet tar ett extra varv som han förklarade det.
    kan säga att mellisen var inte sammarbetsvillig =P hon blev ju hungri pang bom haha så redigt förbannad var hon.. såv i fick ta matpaus...=P... men hon blev mest upprörd när dem tog bort ekg lapparna.. det där klistret satt rejält fast =/....
    hmm kommer inte ihåg nu var det var
    Läkaren upptäckte blåsljudet på BB redan och då trodde hon att det var den gången som inte hade stängts.. men sedan kommer jag inte längre i håg vad det var som de såg på ULet.

Men det skulle som sagt växa bort och på BVC har inte någon av BVC läk som lyssnat på henne vid kontrollerna där hört nått.
  • Kristyr
    Lilla Ego 07 skrev 2010-10-05 15:17:49 följande:
    Du har säkert rättGlad Önskar jag hade vetat det, när vi sprang på VC med våra barn. Fick ordna tillfällig barnvakt hos grannen då och så fick man jäkta halft ihjäl sig, nån gång så var mannen hemma just då men det fick han ju jobba in sen då istället. Jag ringde och frågade men man kanske måste vara mer specifik i sin fråga när man ringer dig, hade jag sagt att ja va tvungen att gå till VC så hade de kanske sagt ok på det.
    ja för båda föräldrarna får inte bara vara hemma och vabba utan den vårdnadshavare som normalt skulle ta hand om barnet måste gå till läkare etc för att den andra ska få vara hemma.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17