Inlägg från: Kristyr |Visa alla inlägg
  • Kristyr

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Lilla Ego 07 skrev 2010-10-05 15:17:49 följande:
    Du har säkert rättGlad Önskar jag hade vetat det, när vi sprang på VC med våra barn. Fick ordna tillfällig barnvakt hos grannen då och så fick man jäkta halft ihjäl sig, nån gång så var mannen hemma just då men det fick han ju jobba in sen då istället. Jag ringde och frågade men man kanske måste vara mer specifik i sin fråga när man ringer dig, hade jag sagt att ja va tvungen att gå till VC så hade de kanske sagt ok på det.
    det är ju inte så trevlig att släpa med sjuka syskon till läkare/BVC eller liknande.... varken för barnet eller för de andra patienterna...
  • Kristyr
    Lilla Ego 07 skrev 2010-10-05 15:26:07 följande:
    Nej jag håller med dig där det ska man ju inte göra. Sen så kan jag tycka att om man är hemma med 2 jättesjuka barn så kan man ibland behöva stöd och hjälp från den andra föräldern. Det skulle jag behövt iaf när båda barnen hade vattkoppor och sonen då var jättedålig i över en vecka. Man ska nog inte alltid fråga utan bara göra så märker de inte nåt sen tror jag, men jag mitt pucko ska ju alltid ringa och "fråga om lov" Glad
    Likadant när jag skulle skola in sonen hos dagmamman. Då fick man ju enligt FK inte ta ut hel föräldrapenning utan skulle ha haft semester sparad till detta pga att man itne hela tiden har "rumslig" kontakt med barnet under inskolning. Det är säkert inte nåt de märker om man inte berättar det för dem som jag råkade göraFlört
    ja vid vissa sjukdomar borde båda kunna få vabba kan man tycka faktiskt. Det är nog jobbigt med två som slåss om ens uppmärksamhet och bara gnäller...*pust*
  • Kristyr
    Greksmurfen skrev 2010-10-05 15:27:22 följande:
    aha så dem märkte det så tidigt... detta var ju först vid 6v kontrollen å hördes väldigt tydligt när han lyssnade idag med å han lyssnade på olika stället även på ryggen där det med hördes å det var typiskt för att denna gången inte var sluten.....
    är vella lite mer nervös för det här med hjärtat eftersom morfar och lilebror led av förstorat hjärta....å man vet inte grundorsaken....å komemr ju inte få reda på det heller då morfar och lillebror inte lever längre

ja är första kontrollen efter 24h? sedan fick vi stanna kvar ett dygn till och vid det läkarbesöket hördes det lite mindre.

usch då förstår jag att man är lite nervös.

åhhhhhhhh idag kom grannen hem med lillesyster Rio 4 dagar. Född 3v för tidigt. Såååååå  liten... att man kan glömma på 5 mån hur små de är när de föds..

• Kristyr
    ängeln83 skrev 2010-10-06 12:57:55 följande:
    Men GAAAAAAH, som jag suttit och väntat på att denna säljaren ska lägga ut flera sånna hära, köpte ju till ord pris häromdagen.
    TIPS TIPS TIPS, hon har flera storlekar också.
    www.tradera.com/item.mvc/viewitem/119850009

Fick bli lite tröst shopping
    www.tradera.com/item.mvc/viewitem/119849226
    nån tog 74an framför näsan när jag skulle logga in... få ta en 80a så länge...
  • Kristyr
    Olivers Mamma skrev 2010-10-06 19:07:24 följande:
    kanske lite sent svar men svarar ändå iom att situationen med sjuka barn kanske uppstår igen :-O

Jo om du är hemma, föräldraledig, med L så är du ju ändå hemma och avstår inte från ngt för att E är hemma.
    Men ponera att du befinner dig på en annan plats än i hemmet, t.ex. sjukhusbesök med L eller besök på en förskola eller något annat. Då förväntas du inte ta med dig E och då får din man vabba.
    visst borde även föräldragrupp på 1h vara med där med..... iof inget läkarbesök men besök på bvc.. har bara en föräldragrupp en gång á 1h som flerbarnförälder....
  • Kristyr
    Olivers Mamma skrev 2010-10-06 21:02:37 följande:
    Fk vet ju inte hur lång restid du har heller till bcv. Vem har sagt om du har bil eller måste byta buss 7 ggr
    Sen om du lider av tvångstankar och måste vara i god tid före (om föräldragruppen är före) eller om du har svårt för stress och måste varva ner efter (om föräldragruppen är efter) det kan ju inte du hjälpa  det kan fk inte tjafsa emot. Sen är ju frågan om de godkänner en hel dags vab om  man har ett läkarbesök på morgonen kl 08,00. Men det går säkert att tjata sig till det med. För säg att maken  din har två timmars restid till jobbet då hinner han knappt dit innan han slutar.
    *haha* nej det gör de nog inte.. maken har faktiskt 1h enkel till jobbet så det blir ju nästan halva dagen... och jag har inte 5 min gångväg till BVC hade nog lång resväg dit....

BVC tiden är kl 11 iaf och föräldragrupp kl 13-14. Innan på fm kan maken inte åka till jobbet... han måste åka hem kl 10 igen.. Drömmer och åka tillbaka till jobbet 14:30 då är han där 15:30 för att sedan åka hem kl 17 känns så där..Drömmer

Sedan vet jag inte vad han har planerat och vad han har för möten.. han muttrade nått...*suck*
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17