• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Busbellan
    AochJsMamma skrev 2010-04-06 21:38:01 följande:
    ååå vad fint, och vilken sötnos!
    tack

Ja, den kombinationen är nog min favorit just nu
    Mamma till Nora, August och Ella
  • stökmamma
    Smultronhjärta skrev 2010-04-06 21:03:37 följande:
    Vi har som sagt en grön som är superfin i färgen, finns även cerise,mörklila,grå,blå och säkert ngn mer som jag inte kommer på nuButte- ingen dosa i någon låda*jag har vänt upp och ner på varenda låda i huset*Busbellan-Japp ett JÄTTEbra ställe är det för jag hittar det inte- måste börja tänka a`la amningshjärna för det är den som styr när sådant här händer Sist Stoffes nya handskar var borta hade jag lagt de i frysen
    J hittade sin mobil i brödrosten
    andras barn och mina älskade ungar
  • AochJsMamma
    stökmamma skrev 2010-04-06 22:04:58 följande:
    J hittade sin mobil i brödrosten
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • OsynligtSmåkryp
    solouniko skrev 2010-04-06 21:01:46 följande:
    Hmm okej, ja jag tycker det är himla märkligt faktiskt. Hoppas inget mer blir så! Har inte tvättat eller använt fjärilarna ännu.. Joo den är ju det, men den är liksom mörkrosa hela basfärgen, som en "hinna" över allt. Blommorna och allt ser också konstiga ut, jätte trist!
    Min ena fjärilströja färgade av sig, dock det svarta på det vita så hela staden såg gråtrist ut. Men det reklamerade jag snabbt såklart, andra tjejens tröja ser inte ut så!
  • Busbellan

Jaha, nu har vi hämtat hem August från kortis, blev ingen natt där.
    Han har fått magsjuka {#lang_emotions_throwup}
    Underbart, nu ska väl det gå genom hela familjen också

Mamma till Nora, August och Ella
  • Smileycat

hoppar in i nya tråden..
    se där jag hänger faktiskt med lite grann nu
    Här har mamman nyss kommit hem från en heldag med tråkiga saker, massa "måsten".. först inskrivning på arbetsförmedlingen (blää) för pappan ska vara hemma med barnen till höst, så då kom jag ju på att jag måste ju göra någonting! sen en sju timmar på akuten då Liam har varit så jäkla dålig..
    Fick sitta och trycka i han vätska och lite piggelin.. Till slut när sköterskan sa till att nu har det gått alldeles för lång tid sen han kissa, (sen i morse och då var klockan 22!! så typ 14timmar!) då såg vi hur han rös till! Och mamma har aldrig varit så stolt över lite kiss.. såå skönt att slippa dropp o inläggning!
    Så nu gäller det att vätska honom för han är fof väldigt dålig men de tyckte att vi nog sköter det bättre hemma om han bara behåller det och kissar!
    Han har gått ner ett halv kilo, så nu väger ungen 8,8kg och snart 16mån.. inte kul med små barn när de blir så sjuka
    förresten.. om ungen är nästan 98cm (men ngt långa ben) ska man ha 92/98 eller 98/104 i molos leggins o linnen (väger ca14,5kg)? och sen till en "bred ca102cms unge" (20kg)?

(¯`°?.¸ ღ♥ Älskade barn ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Buttelina
    Smileycat skrev 2010-04-07 01:47:16 följande:
    hoppar in i nya tråden.. se där jag hänger faktiskt med lite grann nu Här har mamman nyss kommit hem från en heldag med tråkiga saker, massa "måsten".. först inskrivning på arbetsförmedlingen (blää) för pappan ska vara hemma med barnen till höst, så då kom jag ju på att jag måste ju göra någonting! sen en sju timmar på akuten då Liam har varit så jäkla dålig..Fick sitta och trycka i han vätska och lite piggelin.. Till slut när sköterskan sa till att nu har det gått alldeles för lång tid sen han kissa, (sen i morse och då var klockan 22!! så typ 14timmar!) då såg vi hur han rös till! Och mamma har aldrig varit så stolt över lite kiss.. såå skönt att slippa dropp o inläggning!Så nu gäller det att vätska honom för han är fof väldigt dålig men de tyckte att vi nog sköter det bättre hemma om han bara behåller det och kissar!Han har gått ner ett halv kilo, så nu väger ungen 8,8kg och snart 16mån.. inte kul med små barn när de blir så sjuka förresten.. om ungen är nästan 98cm (men ngt långa ben) ska man ha 92/98 eller 98/104 i molos leggins o linnen (väger ca14,5kg)? och sen till en "bred ca102cms unge" (20kg)?
    ang strl så ska dom ha 98/104 och 110/116
  • Mawe123

Snacka om lugna gatan {#lang_emotions_surprised}
    ..här händer inte mycket.

Är alla ute på påsklovsaktiviteter, kanske skidar i fjällen?

William 000213, Lowe 070712
  • Buttelina
    Mawe123 skrev 2010-04-07 08:39:21 följande:
    Snacka om lugna gatan ..här händer inte mycket.Är alla ute på påsklovsaktiviteter, kanske skidar i fjällen?
    duu jag har snart en tvättetid alla ville visst tvätta nu efter påsk senast i helgen vet jag ang småfolktröjan
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17