• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Helle
    Smultronhjärta skrev 2010-04-07 10:48:18 följande:
    Hej! Jag fick också paket från henne frankerat med gamla frimärken,vilket iofs är helt korrekt enligt Posten. Sen mailade jag henne innan och bad henne lägga i frimärkena som blev över efter frankering vilket hon hade lyssnat på Jag har dessutom ot shoppat nyss- skickade mannen till Pop för lite specialprisshopping
    Ocikatten skrev 2010-04-07 10:41:07 följande:
    Ang urgamla frimärken så tror jag att vissa äldre rabattfrimärken gäller i obegränsad tid och enligt samma frankering som nu, dvs 1 märke 20 g, 2 märken 100 g osv. Så hon har kanske kommit över ett gammalt lager med frimärken?? Ville bara hojta till så ni inte sliter henne i stycke...
    Jag var mest fundersam, men ett frimärke för en t-shirt i storlek 110 lär ju knappast räcka. Speciellt inte då man från början begärt in 36 kr. 
  • Buttelina
    Ocikatten skrev 2010-04-07 10:57:57 följande:
    Fina grejor! Var ju knappt lönt att besöka webshopen... Bra att män ibland har lite logiskt tänkande och en hjälpande hand!Maken här ville ta över mitt Ullareds-besök och jag tror säkert han klarat det men jag vill unna mig själv en dag på egen hand. Åh, nu blir jag lite avis. Barnmorska verkar vara spännande, roligt och varierande yrke!!
    jaa det ska bli skitkul
  • Ocikatten

Vi hade en underbar barnmorska under båda våra förlossningar!! Vad är sannolikheten att man får samma egentligen?

• Buttelina
    Ocikatten skrev 2010-04-07 11:23:11 följande:
    Vi hade en underbar barnmorska under båda våra förlossningar!! Vad är sannolikheten att man får samma egentligen?
    vad kul en rolig sak som var ett kul sammanträffande när jag födde mina barn var att på patienthotellet i lund så är där ju typ minst 100 rum? och vi hamnade i samma rum bägge gångerna jag hade också underbara barnmorskor..
    andra gången var jag inne tre timmar och hann med två barnmorskor på den korta stunden
  • nettan1016
    Ocikatten skrev 2010-04-07 11:23:11 följande:
    Det var faktiskt likadant för mig. Hade en underbar barnmorska när jag blev snittad med Samuel som var med hela tiden.
    När jag sen låg inne på förlossningen med Evelina så gick jag genom 4 barnmorskor, trots att jag inte låg inne mer än 6 timmar och till min stora lycka kom samma barnmorska in i slutskedet och det var ju fantastiskt.
    Mamma till Samuel och Evelina
  • OsynligtSmåkryp

Nu är dagens shopping avklarad. Väldigt mycket OT dock, men jag var i stooooort behov av galonkläder, allra helst till stora tjejen! Hon verkligen _ligger_ ned i alla lerpölar och bakar kakor/geggar, så inga plagg står emot vätan särskilt länge och all sand och lera som fastnar gör inte underverk för plaggen direkt...Så nu har jag shoppat både fleecefodrat set och ett vanligt, det är nog dom enda kläderna som går att få någorlunda snygga efter hennes framfart denna vår/vinter! {#lang_emotions_surprised}
    Jag avskyr galonkläder, men nu ger jag upp, hennes vinteroverall var tidigare vinröd, nu är den svart/brun och lär aldrig ens bli hyfsat ren, galonkläderna kan jag iallafall spola av och hon kan se okej ut dagen efter.

JAG VILL HA TORR MARK NUUUUU!

• Zvartaliljan

Oj ny tråd och redan 16 sidor! Jag hänger inte med längre...

Har suttit och pysslat nu några dagar med något som var roligt men samtidigt ledsamt att göra...men nu är iaf en av Lovas presenter färdig (quiet thoughts plutt lyser röd så jag hoppas att hon inte ser den nu, ska ta bort bilderna snart för vill ju att det blir en överraskning)
    www.familjeliv.se/hem/liljan_o_loppan/gallery/php4nh4u1.jpg

www.familjeliv.se/hem/liljan_o_loppan/gallery/phpac3vlf.jpg

Den är jättestor så nu kommer det stora problemet....HUR ska jag skicka denna???

• OsynligtSmåkryp
    Zvartaliljan skrev 2010-04-07 11:53:35 följande:
    Oj ny tråd och redan 16 sidor! Jag hänger inte med längre...Har suttit och pysslat nu några dagar med något som var roligt men samtidigt ledsamt att göra...men nu är iaf en av Lovas presenter färdig (quiet thoughts plutt lyser röd så jag hoppas att hon inte ser den nu, ska ta bort bilderna snart för vill ju att det blir en överraskning)www.familjeliv.se/hem/liljan_o_loppan/gallery...www.familjeliv.se/hem/liljan_o_loppan/gallery...Den är jättestor så nu kommer det stora problemet....HUR ska jag skicka denna???
    Åhh, vad underbart fin! {#lang_emotions_heart} {#lang_emotions_flower}
  • nettan1016
    Liljan: Vad fina dom var:). Du borde kunna skicka dom med posten egentligen. Man kan ju skicka jättestora vykort precis som vanligt så varför inte dessa.
    Mamma till Samuel och Evelina
  • Zvartaliljan
    nettan1016 skrev 2010-04-07 11:57:29 följande:
    Liljan: Vad fina dom var:). Du borde kunna skicka dom med posten egentligen. Man kan ju skicka jättestora vykort precis som vanligt så varför inte dessa.
    det är ju EN enda stor tavla detta...täcker mitt soffbord ju
    Går säkert att skicka som paket med posten men frågan är hur jag förpackar den utan att den blir förstörd??
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17