Inlägg från: Kristyr |Visa alla inlägg
  • Kristyr
    Busbellan skrev 2010-10-12 10:42:29 följande:
    Är det torrt ute så använder Ella ett par tunt fodrade stickade vantar från fix. Är i modellen som tunna tumvantar, bara lite tjockare.
    Men de står inte emot väta alls så vad vi ska ha om det är blött vet jag faktiskt inte
    nja tveksam om sånna skulle funka, eller det gör det kanske....*hmmm* kan ju testar har några hemma. Men en tvååring som går på ur och skur och pillar på allt ute...Obestämd
    anette 81 skrev 2010-10-12 10:44:26 följande:
    var hittade du hestra vantarna?
    länna sport!
  • Kristyr
    Helle skrev 2010-10-12 08:21:20 följande:
    God morgon!

Vi kör ganska länge skaljacka/byxor och skaloverall med fleecejacka och fleecebyxor under. Idag behövdes dock inga fleecebyxor, vi hade 6,5 plusgrader här imorse.

Däremot skor känner jag att jag behöver investera i till barnen, vad ska man satsa på? Typ allväders stövlar? El vad har ni?  
    just nu ett par goretex viking skor. Annars tycker jag kavat ljusnan är super, då behövs inga stövlar de är vattentäta. Sonen var helt torr om fötterna i dem när det hellregnade i höstas och var ute hela dagen
  • Kristyr
    Helle skrev 2010-10-12 11:17:45 följande:
    Kavat ljusnan har äldste sonen just nu. Yngste hade i våras. Funderar på om han ska få likadana eller om det är något annat som är bättre. 

Tror du de räcker värmemässigt ett par veckor framåt i tiden? 
    ja det tror jag. jag har tänkt att ha dem när det är några minusgrader.. med en ullstrumpa borde de funka
    har inga vinterskor än....
  • Kristyr
    Zvartaliljan skrev 2010-10-12 19:06:07 följande:
    Alltså vad sur jag blir när jag beställer tre tröjor o bara får två...inget mail, ingen lapp med om att den var slut utan bara borttagen från fakturan o så har hon skickat de andra två. Hon kunde ju iaf mejlat o frågat om jag ville ha en annan storlek tycker jag, ville ju så gärna ha den tröjan Dessutom är frakten så dyr så de två tröjorna jag köpte blev ju genast dyrare, jag hade inte beställt där om jag bara skulle haft de två. Nej det var första och SISTA gången jag handlade från Poppilopp sen den bytt ägare!!
    åhh vad det suger när de inte mailar och säger till när saker är slut... Många gånger jag har makulerat hela ordrar då det man helst vill ha  är slut.

Lika surt som freshmilk skickade fel klänning.... och inte har svarat på mitt mail...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17