• h80

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

ChokladMoshin skrev 2011-04-15 09:25:20 följande:
    Gomorron tjejer!!
    Skulle vilja ha muddisar som knickers på min mellan tjej, hon är 93 lång och väger ca 14 kg, vilken stl. skulle ni ta?
    74. Min tjej som är 90 cm o 14kg har både 68 o 74, men 74 sitter snyggast
  • h80
    RååSa BuBBlan skrev 2011-04-15 21:34:46 följande:
    hej tjejer!

Måste fråga nån.. Saga har varit förkyld sen i Tisdags igår började en hemsk hosta med massa slem, idag på dagen har hon varit hängig och bara sovit, ätit sämre än vanligt och hostat nåt hemskt, kollade febern tidigare ikväll och då hade hon 38 nu bara 37,6, hostar mindre.. Kan hon ha fått RS? Nån vars barn haft det? *orolig*
    RS säsongen är nästan över men inte riktigt (den har varit seg i år) Hur gammal är hon nu? Hur har hon ätit idag? Kissar hon?
  • h80

Båda mina tjejer har haft RS, stora tjejen när hon var 4 mån o lilla tjejen när hon var 11 dagar. O jag träffar MÅNGA barn med RS på jobbet o det är precis som lillronya säger "en vanlig förkylning". Men det en en väldigt slemmig förkylning o det kan bli jobbigt för de små. Ibland kan de behöva inhalera för att bli av med en del av slemmet. Men de flesta som blir inlagda blir det för att de inte orkar äta o behöver hjälp med matningen.

• h80
    lillronya skrev 2011-04-15 21:55:30 följande:
    Fy vad läskigt när en 11 dagar liten blir så sjuk!!
    E var 6 månader.
    Men han fick ju både krupp och astma samtigt också, så jag vet knappt vad som var symtom på vad.
    ja, det var inte roligt, då var jag glad att vi bara hade 5 min till sjukhuset. Men det gick bra o vi behövde bara stanna 1½ dygn.
  • h80
    RååSa BuBBlan skrev 2011-04-15 22:13:39 följande:
    Måste såååva nu.. Håll tumsen att det inte blir värre för henne e ni söta!

Tack för att ni orkade svara en orolig Bubbelmamma Hjärta
    Hoppas ni får sova gott båda två. Ge henne koksalt i näsan, det löser upp slemmet. Har ni inte det så funkar bröstmjölk lika bra
  • h80

Rååsa Bubblan: Nu vet jag inte om du är kvar, men jag pratade precis med en av mina kollegor på barnakuten o hon tyckte nog att ni skulle åka in. Nu har jag försökt att återberätta det du har skrivit, så det är ju inte säkert att hon har fått helt rätt bild. Men om hon har indragningar o är stånkig (tycker ut luften) så är det bättre att åka in en gång för mycket.
    Andningen kan bero på febern också, men man vet ju aldrig

• h80
    na96gen skrev 2011-04-18 16:04:29 följande:
    Lillronya eller buttelina
    skulle ni vilja kika efter art.nr i jeanskappan till mig Tyst Tänkte ringa runt o kolla om jag kunde få tag i en sådan men behöver då ett artikelnummer, skall stå på tvättrådslappen, 7 siffrigt artikelnr.
    Håller alla tummar jag har att ni vill hjälpa mig för den var så fin Hjärta
    vilken storlek letar du? var på lindex idag o det fanns massor kvar. Ska dit imorgon också om du vill att jag ska kolla. (det är inte halva reapriset längre)
  • h80
    pomola skrev 2011-04-19 20:23:03 följande:
    Om någon bor i Lund så kan jag tipsa om att "Barnsligt" har 30% på alla kläder. Fanns en hel del småfolk, molo, me too att shoppa.
    ååhh, vilken tur att jag ska in till stan imorgon, utan barn Glad gällde det på allt? även vårkollektionen?
  • h80
    lillronya skrev 2011-04-19 20:47:27 följande:
    Synd att jag har så dåligt lokalsinne. Jag ska ju till Lund imorgon.
    lätt att hitta till Barnsligt
    pomola skrev 2011-04-19 20:49:52 följande:
    Japp. Allt. Och skor.
    Ååhh, perfekt. Var det väldigt utplockat eller?
  • h80
    lillronya skrev 2011-04-19 20:53:10 följande:
    Tack!
    Ja du, det är väl det sedvanliga konstaterandet att man inte vet vad det onda beror på...
    Äh nu var jag neggo.
    Vi ska till rematologen på den vanliga kollen.
    h80 skrev 2011-04-19 20:51:30 följande:
    lätt att hitta till Barnsligt

Ååhh, perfekt. Var det väldigt utplockat eller?
    Är det? Även för bonden som är i stan?
    jadå, inte lätt att köra dit, men om ni går så är det lätt
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17