Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Bubblan- Vad underbart att allt var bra med lilla bäsen därinne! HjärtaSkål *alk.fritt såklart*
    Skorpan i magen BF 100806 septemberflikkan.blogspot.com
  • Duntoffla
    Busbellan skrev 2010-06-08 20:42:35 följande:
    har en unge här hemma som växer som ogräs (på längden i alla fall, vikten står still)
    Mätte Ella idag och hon var 97 cm lång. Nora och August var 98 och 99 cm vid 4 år och Ella är ju inte ens 3 än
    Inte konstigt att jag tycker hennes NS i 92 började bli för små kanske
    Kul att få köpa lite nytt

Shoppade lite nyss

www.trendsales.dk/annoncer/molo-heldragt/17339643&road=my_replies&search=1&sort=&status=
  • Duntoffla
    Helle skrev 2010-06-11 08:21:25 följande:
    God morgon

Inte danskt men NS har en jättefin shorta i sin kollektion.  
    Tänkte också på den. Även Knuckleheads har en del fina lite mer "gubbskjortor"

Morrn morrn förresten! JObbar hemifrån idag
  • Duntoffla
    Greksmurfen skrev 2010-06-11 08:42:50 följande:
    jag har köpt ej sikke lej =) för nyföding såå söt=)...lila kantband på som ska matcha lila suit i stl 50 från ida t med igelkottarna=)... det kommer bli första kläderna=)..

tjejer jag börjar fndera.. har ju köpt en girly rainbow kortarm å ben i stl 56.. men den seeeer gigantisk ut =S om ja jämför mej ej sikke lej kortarmade suiten.......lillan är ju medBF 2 aug tvivlar på att hon kommer hinna använda den.. ngn som har erfarenhet? onödigt å spara den  annars..
    Det beror ju på om du får en stor eller liten tjej. Med tanke på hur Noel var som liten skulle han lätt kunnat ha den. Han hade storlek 50 max 2 veckor och sen 56. Men han vägde ju också 4 kg
  • Duntoffla
    Greksmurfen skrev 2010-06-11 09:09:24 följande:
    maxen var en spinkik liten tanig sak =P vägde 2900g å var 50cm lång.. en liten fågelunge för mej =)denna bebben följer hans sf mått iaf.. ska på UL antagligen nästa vecka på tillväxt=)så då vet mn lite mer
    Då kanske det blir för stort. En body går det ju att sätta en långärmad tröja under även om det är lite bökigt på såna små men en suit blir det kanske konstigt med.
  • Duntoffla
    Smultronhjärta skrev 2010-06-11 09:39:07 följande:
    Jaaa -finaste ju!Hjärta
    Tjollabolla skrev 2010-06-11 09:32:17 följande:
    Hmm vet nog inte vilket det är... Obestämd
    Detta

Ligger just nu i min prolist så om någon vet vad printet heter så hojta gärna
    Åh den är så fin. Köpte nyss en suit i det printet från TS. Visst är det jätte-unisex?
  • Duntoffla
    Smultronhjärta skrev 2010-06-11 10:30:32 följande:
    Det kanske är så nu..men de äldre plaggen heter ju vanliga förnamn. Denna heter Karoline men det lär ju ingen fatta något av på Tradera
    Jag brukar ge dem egna namn som ex "regnbåge", "corvette" osv

Fjärilar kanske?
  • Duntoffla
    Smultronhjärta skrev 2010-06-11 10:35:18 följande:
    Ja jag kör på fjärilar,det blir bra! Tack

*lägger in i prolist*
    Noterar att lägga i minneslistan. Fast å andra sidan lär väl inte detta barn kunna ha 68 förrens i vinter... Skit också!

Tjolla- vilka härliga bilder! Stackars Milo vars mamma försöker kastrera honom
  • Duntoffla
    Smultronhjärta skrev 2010-06-11 10:54:28 följande:
    Ja synd!

Kom på en sak, att om skorpan i magen är en lillebror så kan ni få ett palindrompar
    Ja, jag vet. Det känns lite töntigt men vi gillar ju verkligen LEON så det ligger faktiskt högt upp på listan. Tänkte inte på det när jag kom på namnet och innan sambon påpekade det.

Skulle tro att det med 99% säkerhet också är en kille
  • Duntoffla
    Tjollabolla skrev 2010-06-11 11:04:53 följande:
    Tack Ja den är helt ljuvlig! Så mkt finare på än vad den såg ut innan...

Nu hoppas jag bara sommarvädret kommer snart igen... Här regnar det och vi ska på 2 studenter idag
    Noel har sommarfest på dagis och här har det ösregnat. Trist när de skulle ha uppträdande på ängen och picknick. Men nu har det i alla fall slutat regna. Borde sätta fart och baka den där Chokladkakan jag ska baka...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17