• Preggi

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Helle skrev 2010-10-21 08:33:12 följande:
    God morgon

Inte helt vanligt att man är först in i tråden på morgonen. Det måste vara lugnt här nuförtiden

OT, men ni som köper Viking vinterkängor, vilka köper ni?

Vi brukar ha Kavat, men funderar på att testa Viking i år.  
    Godmorgon,

Vi har haft viking de senaste åren. Tycker att de är super. Vi har haft modellen som kallas "play"
    Vi har provat många vinterskor kavat, ecco och superfit med men inga har varit lika varma och torra som viking för oss.
    Stolt mamma till Philippa -05 och Matilda -06
  • Preggi
    Helle skrev 2010-10-21 09:30:31 följande:
    Preggi skrev 2010-10-21 09:24:21 följande:
    Godmorgon,

Vi har haft viking de senaste åren. Tycker att de är super. Vi har haft modellen som kallas "play"
    Vi har provat många vinterskor kavat, ecco och superfit med men inga har varit lika varma och torra som viking för oss.
    Tack för tipsen!
    Jag tycker just att vinterskor är svårt. Jag vill så gärna att barnen ska vara varma om fötterna när de är ute så mycket och att skorna inte skall vara klumpiga för dem. Blir så jobbigt att röra sig då. 

I morse hade vi -3 grader så det är hög tid känner jag att ge sig ut på jakt. 
    Jag tycker det är jättesvårt med skor. Vi provade typ alla skor i hela skoaffären innan vi bestämde oss för viking i år med. P tyckte att de var finast och skönast.
    Tjejerna är i princip alltid ute hela dagarna på dagis så man vill ju köpa rätt så de är varma och torra. Lycka till!
  • Preggi

Hej,

Är någon här eller är ni alla och fyndar på OTT?
    Någon som hört om de kommer till stockholm med?
    Hemma med P idag med. Hon börjar bli frisk men hostan vill inte släppa.

Grattis Pepper till en lilla kille! Baby

• Preggi
    Helle skrev 2010-10-22 13:10:58 följande:
    OT fråga, men ullstrumpor, var köper ni det? Är det PoP som gäller?
    Vi köper våra där. Jag tycker att de håller bra.
  • Preggi
    högbergarna skrev 2010-10-23 13:08:04 följande:
    Åh kollade nyss i Bildtråden!! Den overallen som visas bland Preggis bilder är ju bara för underbar!!! Jag hade velat ha en sådan själv!!
    Tack Jag älskar den. Var lite skeptisk till den starka färgen först men den är underbar på.. P kommer synas i vinter..

Shoppas det nåt eller är det bara OTT fynd nu?
  • Preggi
    Busbellan skrev 2010-10-23 22:10:04 följande:
    Ja absolut, det måste läggas till i Ts där, jag menar med oskarpa bilder kan man ju inte se kläderna ordentligt
    Bra idé.
  • Preggi
    Busbellan skrev 2010-10-23 22:50:42 följande:

Börjar fundera på vad man lär barnen egentligen

Jag var inte hemma idag på morgonen så sambon tog fram kläder till Ella.

Och hennes svar blev "Nej, jag ska inte ha de byxorna, det passar inte ihop"

Bra att hon lär pappa vad som inte passar ihop..

Nu är det dax för sängen här.. Godnatt
  • Preggi

Godkväll tjejer,

Allt bra här? Någon bra rabattkod i någon shop?

Sorry för OT men jag är så himla besviken över våra dagisfoton. Porträttet på M är taget i sån dålig vinkel att man ser ögonvitan ovanför bågen. Förstår inte hur h*n lyckades med det. Jag får aldrig så och jag fotar barnen mkt... Undrar om jag ska klaga. De ska komma tillbaka och ta om gruppbilden.. Kanske kan få dem att ta om hennes bild med. Drömmer Men jag gillar inte att klaga..

• Preggi
    Duntoffla skrev 2010-10-27 20:59:11 följande:
    God kväll!

Allt bra här. Snart Greys

Trist att dagisfotot inte blev ngt bra. Vi fick N´s igår och förutom att han ser ut som en övervintrad hippie så blev det bra (han klipptes senare den dagen. A hade missat att informera mig om fotograferingen)
    solouniko skrev 2010-10-27 20:55:34 följande:
    Tycker ni att multiflower är unisex? Drömmer Vet vad sambon kommer svara men jag tycker nog det!
    Vilken är multiflower? Är det den med lila kantband? I så fall ja, den är unisex. Noel hade den i suit.
    Glömt att informera om fotograferingen..
    Man kan ju inte förvänta sig för mkt av de bilderna men jag tycker att det är dåligt att bågen går igenom hennes öga på bilden...
    Jag tänkte boka tid hos en fotograf.
    Någon som har tips på en bra fotograf i sthlm?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17