• Preggi

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Mamma till Simon skrev 2010-11-23 20:38:55 följande:
    ja det är klart hon ska gå som Buzz om det är det hon vill, spelar väl egentligen ingen större roll Glad
    Nej, inte för mig. Jag har svårt att tro att förskolan skulle sätta sig emot det. Jag ska fråga igen imorgon. Känner jag lilla fröken rätt så kan hon ha ändrat sig...
    Kristyr skrev 2010-11-23 20:38:27 följande:
    okey en stl mindre. han skulle nog ha haft 98 på molo overall.. så 104 på den dräkt det nu blir, blir nog kanske bra
    Den säsongen var overallerna rätt stora i strl.. 104 blir nog bra
    Stolt mamma till Philippa -05 och Matilda -06
  • Preggi

Godkväll tjejer!

Har tappat Philippas mössa Måste ha en ny nu. Finns det någon shop som har rea på molos rånarluva med stjärnor?

• Preggi

Hjälp mig nu. Ska beställa en stickad rånarluva till P hon har crazy salmon overall och en fjordjacka, vilken färg ska jag ta på mössan?

• Preggi

Godkväll tjejer,
    Finns det någon mer shop än BOR där man kan se nya molosar?
    Finns det mer på någon dansk sida kanske?
    Är riktigt shoppingsugen idag

• Preggi
    H I L L A skrev 2010-11-25 22:48:51 följande:
    Mina barn tycker också Molo är svår att få på, därför har jag sålt varenda Molo overall Förvånad
    De får inte ut sina fötter/ben utan att innertyget följer med. Sen tycker de att muddarna i armsluten är för hårda.
    Här är det Nanook som gäller nu, underbar overall & jacka!!!
    Oj, vad gnällig jag var nu
    ÄLSKAR Molo annars, men inte just overallerna

Och God kväll !!!!
    Jag funderar på om Hilda ska få bondgårdsknappisen eller inte Obestämd Tror jag gillar den jätte mkt men inte helt säker Hilda kommer absolut gilla den!
    Sitter och velar om den knappisen jag med.. Antingen så tycker jag att den är jättefin eller så gillar jag den inte alls. Har inte bestämt mig än
  • Preggi
    H I L L A skrev 2010-11-25 22:55:54 följande:
    Ja, så är det nog med det printet
    Maken gick förbi datorn och tyckte den var jätte fin och att den passar Hilda perfekt.
    Det måste tolkas som att jag ska köpa den Drömmer 
    Jag tror att det betyder att du ska beställa den NU!
    Vet inte riktigt men tror att det printet kan kännas lite barnsligt på mina tjejer. De börjar ju bli stora nu.
    Vi har inte så mycket plats kvar i garderoberna så jag måste verkligen bara köpa sånt som är jättefint. Ska nog vänta och se vad som kommer innan jag köper.. Inte så lätt att vänta när pengarna bränner på kontot..
  • Preggi

Dax att sova här.. Massor med shopping att göra imorgon inför helgens 4 års kalas.

Godnatt

• Preggi
    Duntoffla skrev 2010-11-29 10:26:09 följande:
    God förmiddag!

Här verkar det lugnt
    God förmiddag!

Jag är här. Kommer nog hänga en del nu dagtid eftersom jag är sjukskriven.
    Allt bra med er?

Någon som har tips på bra varma sköna vantar till en 5 åring?
  • Preggi
    1 och 1 är 3 skrev 2010-11-29 10:39:30 följande:
    Hej tjejer!

Jag är oxå här! Fyyy så mycke snö de kommit till oss. varit ute å skottat i typ en timme. 20 cm låg de på infarter... HALLÅ, jag bor i skåne!! Jag gillar snön, så länge som allt kommer på en gång och gör de när jag har mannen hemma som kan skotta

För övrigt så sitter jag här mycke nöjd över att vi ska byta bil, LÄNGTAR efter en mindre billigare bil! Volvon slukar bensin så in i och i mina ögon för stor för mej och T. Nu har jag fått klartecken att man får lov att montera dragkrok på drömbilen trots att det är en miljöbil, Väntar till helgen då ska volvon ut på blocket och förhoppningsvis tar vi oss en tur till gbg, hoppas bara på att bilen e kvar då, håll tummarna!!!Varför sjukskriven?? KRAM!
    Då har ni nog mer snö än vi. Jag gillar snön jag med. Kul för barnen! Håller tummarna för nya bilen!

Jag har astma som för tillfället är urusel. Det är något på mitt jobb som triggar igång det så att det blir sämre så nu får jag inte vistas där. I torsdags testade de min utandning före och efter jobbet. Den hade halverats under dagen så jag hade en lungfunktion som en 80 åring efter jobbet...Rynkar på näsan
  • Preggi
    Mamma till Simon skrev 2010-11-29 10:39:58 följande:
    dessa har mina killar fast svarta Flört
    www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=865...
    Tack för tips. Är de varma och sköna?
    Duntoffla skrev 2010-11-29 10:41:26 följande:
    Hej hej
    Preggi skrev 2010-11-29 10:34:18 följande:
    God förmiddag!

Jag är här. Kommer nog hänga en del nu dagtid eftersom jag är sjukskriven.
    Allt bra med er?

Någon som har tips på bra varma sköna vantar till en 5 åring?
    Hej. Sjukskriven? Är det allergin?

Här är det lite förkylt som vanligt. Lea hostar och snorar och jag börjar känna av min hals. Det går runt runt hela tiden känns det som. På Lea går det aldrig över. Vad gör man?

Tyvärr inga bra vanttips alls. Vi köpte ett par billiga ute vid Mölnvik som än så länge håller bra men jag vet inte hur de kommer klara kylan som kommer nu
    Problemet är ju att jag inte vet vad jag reagerar på.. Men det är ju alltid bäst hemma så jag håller tummarna att det inte är katterna...
    Stackars Lea. Jobbigt för dem med snor och hosta när de är så små. Hoppas att det snart släpper!

Har ni underställ på era barn under overallen? Har någon testat molos? Eller något annat som är bra och varmt?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17