• Preggi

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Godkväll tjejer,

Quiet thoughts skrev 2010-11-23 17:59:24 följande:
    Smiter in hos er vänner, berättar för er som ej hunnit rösta på mig till Årets blogg 2010 i Finland att passa på nu, imorgon är det sista röstardagen

bambinidolce.blogg.se

Jag hoppas också att allt är väl med er alla i vanlig ordning. Snart är det jul. Och jag har t.om shoppat åt bebbolane men dock inget danskt än men de kommer nog då kassan blir lite mer välfylld.

För vänner berättar man saker ^^ så¨jag hoppas denna bild talar för sig själv vad som sannolikt växer i min mage.
    Vi har röstat på dig både jag och maken. Håller tummarna för dig!
    Ett jättegrattis till skatten i magen {#emotions_dlg.flower}
    Stolt mamma till Philippa -05 och Matilda -06
  • Preggi

Jag tittar in lite då och då.. Letar efter födelsedagspresent till M som fyller 4 i helgen. Tips?

• Preggi
    Mamma till Simon skrev 2010-11-23 19:16:42 följande:
    smurfar/smurfhus kanske det säger min 3½ åring son att han vill ha varje dag de visar reklam för det
    Kul med smurfar, det lekte ju jag med när jag var liten.
    lillronya skrev 2010-11-23 19:18:49 följande:
    A är ju visserligen fem, men det bästa hon vet är petshops.
    Hon har några stycken och älskar att leka med de.
    OM hon får låna Nikitas samling och leka med är lyckan total.
    Tack för tips. Såg att det fanns erbjudande på BR på något pet shop hus av något slag. Ska kolla in det.
  • Preggi
    lillronya skrev 2010-11-23 19:31:08 följande:

Å då kanske jag ska kolla in det?

Finns BR på nätet?

Japp www.br-leksaker.se/
  • Preggi
    h80 skrev 2010-11-23 19:38:42 följande:
    åh, min stora tjej (fyllde 2 i oktober) har fått förskoleplats från november, i en 1-5 års grupp. Jag trodde hon skulle få börja i en 1-3års, så nu känner jag mig JÄTTEtveksam.....
    Mina tjejer går i en 1-5 års grupp. Jag tycker att det är superbra! Hur många barn är det i gruppen?
  • Preggi
    h80 skrev 2010-11-23 19:44:31 följande:
    Hur gamla är dom? Jag tycker min tjej är så liten Rynkar på näsan. Vet inte riktigt hur många barn det är, ska ringa imorgon o fråga om ålder o så. Fick bara ett mail idag, försöker komma på positiva saker...
    M fyller 4 i helgen och P är 5. De började när de var drygt 18 mån. Jag ville inte ha dem i småbarnsgrupp. På vår förskola är det 16 barn och 4 fröknar. Gå och hälsa på och prata med dom.
  • Preggi
    Kristyr skrev 2010-11-23 20:05:10 följande:
    Dax att börja tänka på lucia.. ska sonen vara pepparkaka eller tomte det är frågan.

Men funderar på storlek. Han ska ju ha den utanpå overallen...

lekmer.se/mediaarchive/1017333/max-collection...

lekmer.se/mediaarchive/1017331/max-collection...

Vilken storlek ska man välja?

Han är typ 92 lång. Men en "tjock" isbjörnoverall  eller en pop skaloverall under.. Måste ju vara nått som passar på bredden lixom.. Obestämd
    Väljer han själv eller får du lov att välja åt honom? Svårt när de ska ha ytterkläder under..
    Jag frågade vad tjejerna ville vara i år. P vill vara tomte och M vill vara Buzz Lightyear...
  • Preggi
    Mamma till Simon skrev 2010-11-23 20:13:36 följande:
    åh den dräkten önskar sig min kille också, fast i julklapp
    Skulle nog se kul ut med en Buzz i Luciatåget.. Hon ska nog få en sån dräkt i julklapp istället...
  • Preggi
    Kristyr skrev 2010-11-23 20:12:56 följande:

jag väljer.. Han är ju bara 2år.. Storleken är mitt största aber..
    När P var 2 hade hon pepparkaksdräkt i strl 98/104 över molo overall
  • Preggi
    Kristyr skrev 2010-11-23 20:22:49 följande:
    Hur stor var hon? jag funderar nästan på en 104 men det blir kanske galet stort fast å andra sidan håller ju overallen i dräkten så den inte glider ner...
    Oj jag minns inte hur lång hon var men jag vet att det var strl 92 på molos overall hon hade det året..
    ChokladMoshin skrev 2010-11-23 20:23:18 följande:
    Hihi, gulligt!
    Förra Lucia på barnens förskola så var det 2 tjejer som var spiderman med glitter i håret och ljus i handen
    Man kanske inte ska sätta stopp.. Jag ska nog fråga igen vad hon vill vara..

Hoppas att nästa hörseltest går bra. Jag vet många barn som inte fått ok första testet och sen har det gått jättebra vid nästa test.. Håller tummarna för er!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17