Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Grattis till viktnedgången! Kul att träna med PT men ska du inte försöka byta då? Tror det kan bli svårt att träna för någon man har haft en känslomässig relation med. Ok om du tränar med din nuvarande man men ett ex? Jag skulle nog inte kunna prestera Max tror jag

• Duntoffla

Morrn morrn!

Börjar ni känna av salg-nerverna?

Jag måste nog dubbelkolla igen vilka storlekar vi har hemma och av vad så jag inte köper dubbelt. Har ju inte så stor koll på höstens kollektion då jag redan hade rätt mycket plagg när Lea kom. Sen var jag busy med annat än att shoppa.

• Duntoffla
    Mawe123 skrev 2011-05-21 08:21:04 följande:

Godmorgon tjejjer - härligt att läsa ert salgplanerande Glad ... inte det minsta avis Drömmer

Se till nu att ni shoppar på er tok mycket fina print i stl 110-116 - så vi som bor way för långt borta för att kunna åka får slåss om lite godbitar när ni kommer hem FlörtFlört

Var bor du?

110/116 kommer jag kika på men killsidan brukar ju vara urtrist och tyvärr ska det ju vara puffar och skrutt på tjejsidans JR-storlekar 
  • Duntoffla
    Mawe123 skrev 2011-05-21 08:51:48 följande:
    Jag har ca 90 mil ner till stockholm - så jag bor inte så bra till i förhållande till de danska salgerna..

Jag är medeveten om att killsidan brukar vara trist, med just linnen och leggings brukar ni komma hem med och jag älskar att kika på era fiiina bilder på alla kläderna Solig

Sist var jag dock inte inloggad när alla fina plagg lades upp på fb - så då hann jag inte vara med riktigt, men denna gång kanske jag har mer tur!
    Ja, det är ju lite långt. 

Hoppas också på fina linnen/leggings. Håll utkik sen Det kommer nog hamna saker på FB både efter ons och lördag. Vet inte om några ska åka övriga dagar 
  • Duntoffla
    Maliten skrev 2011-05-21 10:21:44 följande:

Meeeeeeen va sprallig man blir när mailet äntligen kommit!! (fast salgen är fel vecka.... ). Hade mardrömmar i natt att jag inte hittade något!! Efter 3 timmar hade jag en tröja med Football print i säcken! HOPPAS det inte blir så!!

Haha, det 'är nog ingen större risk  

Brukar också drömma som salgen, man är bra knäpp  
  • Duntoffla
    1 och 1 är 3 skrev 2011-05-23 08:59:59 följande:
    Jag har fått en sån lista.... på den står det PÄRLPLATTOR! Finns de itne litar jag på dej Absolut inte gitarrer eller stjärnfall!

Sånna listor gillas! Det är SKIT svårt rent ut sagt att vara bud, man vet ju aldrig vad som finns och i vilka storlekar...
    Ja att vara bud är verkligen svårt och tar rätt mycket tid faktiskt. Gillar också typ;

klänningar 74 absolut INTE prästkragar eller vad det kan vara
    Och sen antal bodys etc.

*säger jag som gjort riktigt jobbiga listor* Men man lär sig snabbt när man själv varit där

Sen får man ju sälja det som man inte gillar. Och då får man ju som bud inte ta illa upp heller  
  • Duntoffla
    Ocikatten skrev 2011-05-23 11:14:24 följande:
    Nä, dig var lätt att vara bud åt - eller rättare sagt: jag har inte hört nåt gnäll...
    Lillronya var god hjälp!
    KOm på när jag skrev att jag kanske var skitkrånglig. Ibland får man äta upp vad man säger.

Förstår att det inte är lätt att helt plötsligt handla tjejkläder. Enklaste ever som jag handlat åt är FL Lisa. Vi har barn i samma storlek och kön och vi verkar gilla ungefär samma saker.  Svårare när man inte hade en tjej själv att helt plötsligt gå på tjejsidan (nog för att jag gör det ändå men inte direkt klänningar och sånt)

• Duntoffla
    svischan skrev 2011-05-29 11:35:18 följande:
    TACK SNÄLLA UNDERBARA DUNTOFFLAN!!!

Vilken härlig människa, som gick där och letade och rotade, fast det inte fanns någonting av det jag skrivit att jag ville ha. Och så blir det en suit som blir kanonbra och en suit som jag tror att jag kommer behålla ändå, trots att jag sa att den nog skulle säljas=) Jag är alltså jättenöjd!!!

En eloge till alla er som offrar tid att köpa till oss som inte kommer iväg!!
    Och en bamsekram till Duntoffla!

(Räcker pengarna till frakten eller ska jag föra över mer???) 
    Varsågod!

Så trist att det var sånt dåligt utbud bara. Brukar finnas mkt i de storlekarna och nu var det nästan tomt.
    Tur att jag hittade bilarna till slut. Den är superfin, var nästan sugen på den till Lea. Tycker du ska behålla hand i hand också. Sååå fin på!   (och vill du inte ha den så blir jag såklart inte sur om du säljer den )

Pengarna räcker till frakten, inga problem. Jag skickar den i morgon. Du kan väl inboxa adressen även om jag borde ha den någonstans? 
  • Duntoffla
    Busbellan skrev 2011-05-29 12:15:49 följande:

Dunis:

Hur gick resan hem igår, utan några problem?

Är väl första gången det gick helt smärtfritt i så fall

Ja, det gick otroligt smidigt denna gång och jag var faktiskt inte ens trött utan det kom när jag väl var hemma. Hade ypperligt resesällskap så tiden gick fort
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17