Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Nu är ju dina grabbar äldre än min men vi har i alla fall varannan tapet, varannan vitmålad vägg mest för att det inte skulle bli för mkt med just den tapeten. Vi har den limefärgade med vita stjärnor. Annars tycker jag att ngn cool tapet på en fondvägg är fint. Det finns mängder med fina barntapeter. Midbec har tex en med dinosaurier.

• Duntoffla
    FL Lisa skrev 2011-06-02 20:27:23 följande:
    Jag har precis inrett inte mindre än 3 stycken killrum. Två sovrum och ett lekrum och innan jag började titta runt sa jag att jag skulle ha färgglatt i alla rummen men så blev det såklart inte. Jag gillar vitt och svart lite för mycket för det

Helge 7 månader fick i sitt sovrum limegrönt och vitt med fondtapet från midbecs kollektion Jimbo

denna fast i limegrönt.

Alvin valde tapet själv till hans sovrum. Då blev det en som gick i rött-svart och vitt med londonprint. Inte vad jag skulle ha valt men han älskar rött och dubbeldäckarebussar så han blev lyrisk när han såg tapeten på affären

och sen fick lekrummet gå i svart/vitt och grått. Det blev himla snyggt om jag får säga det själv

Två väggar tapetserades med plain stripes från boråstapeter fast vi tapetserade våderna liggandes. och två väggar tapetserades med en tapet med siffror och ugglor från Fiona (light and bright)

en riktigt dålig bild på det hela men rummet är inte färidgt ännu så jag har inte tagit några vettiga bilder. Dock känner jag nu i efterhand att jag är riktigt nöjd med svart-vitt-grått i tapeterna för alla leksaker och grejer som står där inne är ju väldigt färgglada. Den högra väggen är alltså inte helvit utan har ett svagt mönster av siffror och en och annan uggla

Superfint!

Helt plötsligt känns Noels rum lite trist. Kanske ska pymma lite där.
    Ocikatten skrev 2011-06-02 19:57:26 följande:

www.photowall.se/photo-wallpaper/star-wars-r2...

I'm in lööööve!!

Ett till Star Wars fan? Yoda kanske
    Undrar vad Andreas skulle tycka om Han Solo i vårt sovrum  
  • Duntoffla
    Ocikatten skrev 2011-06-02 23:06:37 följande:
    Andreas vill väl ha Leia i bikinin i sovrummet.... *as-garv*
    Haha, ja det känns troligt!

God morgon förresten!

Sitter här och försöker uppdatera butikslistan. Är Hummel danskt? (ni som köper det och har koll)

Det är bra många butiker som inte längre finns eller som inte har danskingar kvar i lager

Inboxa mig som sagt gärna nya butiker ni känner till 
  • Duntoffla
    Pepper79 skrev 2011-06-03 07:24:53 följande:
    ja hummel är danskt
    Tack! Såg det sen när jag skrivit

Ser nu att det står på Pixiekids hemsida att de ska nyöppna. Vet ngn om det är gammal info eller om det stämmer? 
  • Duntoffla

Tack! 

Jag ska kolla igenom den sen. Vet att flera där har lagt ner.Dessa har jag i alla fall uppdaterat. Säg till om flera ska läggas till. Är medveten om att en hel del danska saknas. När alla butiker finns i listan kollar jag länkarna en sista gång innan vi postar denna i Shoppinglänktråden.

Svenska:
    www.ajabajakids.com  - Katvig, Småfolk, Holly's, Molo, Mini A Ture, Hummel
    www.allavader.se - Molo
    www.annacill.se  - Molo, Hummel www.babyshop.se - Molo, Katvig, Småfolk, Ej Sikke Lej, Mini A Ture www.barnlyan.se  - Molo, Hollys, Hummel, Katvig, Mini A Ture, Louie Louis
    www.batinki.e-butiken.se  - Molo, Småfolk, Mala, Ej Sikke Lej
    www.digulo.se  - Ej sikke lej, Hollys, Hummel, Katvig, Molo, Mini A Ture, Småfolk
    www.eleraff.se  - Katvig, Molo, Hummel, Hollys, Småfolk, Ej sikke lej
    enzokidz.e-butiken.se  - Hummel
    www.funkybaby.se  - Ej sikke lej, Katvig, Louie Louis, Småfolk, Mini A Ture
    www.gnuttis.se  - Moloo, Nanoou,
    www.guppi.se - Hummel, Name it
    www.halloncollection.se  - Ej sikke lej, Småfolk, Mala, Molo, Holly's, Legowear
    hiphip.space2u.com  - Molo, Katvig, Ej sikke lej, Mala
    www.hippokids.se  - Molo, Hummel, Legowear
    www.kidelin.se - Ej Sikke Lek, Katvig, Louie Louis, Mini A Ture, Småfolk
    klkids.jetshop.se  - Hummel, Molo
    krumelur.jetshop.se  - Hummel, Ej sikke Lej, Katvig, Louie Louis
    kullerbyttanbarnklader.jetshop.se  - Name it, Me too
    www.lillamirakel.se  - Name it
    www.litenpalandet.se - Hummel, Katvig, Småfolk
    www.luckylittleme.se - Ej Sikke Lej, Hollys, Hummel,  Katvig, Mini A Ture, Molo, Småfolk
    www.minidino.se - Ej Sikke Lej, Hummel, Katvig
    www.my-baby.se - Hummel, Katvig, Molo, Mini A Ture, Småfolk
    mylittleztore.com - Hummel, Katvig, Louie Louis, Småfolk
    www.oiidesign.se - Ej Sikke Lej, Hummel, Katvig,
    www.oki-doki.se - Hummel, Legowear, Molo
    www.petitpure.se - Katvig
    www.poppilopp.seMolo
    se.rosaogridderen.com - Molo, Mini A Ture, MioMyMio
    siggeojuno.se - Hummel, Katvig, Louie Louis, Mini A Ture, Molo
    smallkids.jetshop.se/  - Ej Sikke Lej, Louie Louis, Katvig, Me too, Molo,Mini A Ture, Småfolk www.smatting.se  - Ej Sikke Lej, Hjorth, Hugin o Mugin, Katvig, Mala, Småfolk

Utländska:
    www.emmamai.dk - Mala, Småfolk
    www.filabel.dk - Ej Sikke Lej, Danefae, Mio My Mio, Småfolk
    www.froekenblaa.dk - Molo, Mini A Ture, Hollys, Småfolk
    www.houseofkids.dk – Danefae, Ej Sikke Lej, Hollys, Hummel, Katvig, Mini A Ture, Molo mfl prinsessebutikken.dk/ - Ej Sikke Lej, Danefae, Hollys, Katvig, Mini A Ture
    www.ziggys.biz/ - molo

• Duntoffla
    Duntoffla skrev 2011-06-03 10:21:06 följande:
    Perfekt!

Lägger till! Inboxa gärna så slipper jag ta upp hela tråden  
    Plus att jag går iväg nu. Så vi inte missar några

CU 
  • Duntoffla
    Lilla Ego 07 skrev 2011-06-03 18:28:21 följande:
    Idag fick jag hem helt underbar post! Cups och gamla butterflyklänning i stl 92 till nästa sommar :) (gäller att vara ute i tid) sen två av de finaste tunikorna från Molo, gamla butterfly med röd/vita ärmar och dalmatiner med prickiga ärmar och röda kantband, Kärlek! Alla var i nyskick förutom butteflyklänningen som var ny. Sen har jag en pärlplattetunika på väg hem och Smultrons salgshopping, det är ju som julafton för en shopoholic ju :)
    Åh bara massa fint ju! *avis*

Letar också Cups, pärlplattor och butterfly fast inte i storlek 92

Helle- Vad fin sonen är i fina Safariprintet! Vilken pose!

• Duntoffla
    Busbellan skrev 2011-06-03 21:51:17 följande:
    Gahh!! Sitter här och funderar på om jag ska lägga ut lite på fb eller inte
    Har en klänning som jag hoppades skulle funka i år också till Ella, tyckte den gjorde det för nån månad sedan, men idag insåg jag att den absolut är för kort för min smak.
    Varför gör vissa plagg nästan ont att göra sig av med Gråter
    Lägg ut! Där i garderoben gör den ingen nytta. Bättre att sälja och köpa nytt!
    ängeln83 skrev 2011-06-03 21:54:55 följande:

Godkväll flickor.

Fy bubblans vad jag är arg på mej själv, idag inveg Meja det underbara colibri linnet och vad händer? När jag skulle ta ur henne ur bilbarnstolen så fastnade linnet i metall spännet och revs sönder, typ 10 cm lång reva mitt på linnet

Åh nej vad trist!
    ängeln83 skrev 2011-06-03 22:02:38 följande:

Ja men eller hur, en fläck går ju oftast bort men en stor reva? Extra surt när det är första ggr den används också, så jäkla irriterande. Funderar på om det går att sy ihop på nåt vis, kan ju hända att det funkar eftersom det är så mönstrat så kanske det inte syns så väl.

Det kan ju gå då den som sagt är väldigt mönstrad

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17