Inlägg från: RååSa BuBBlan |Visa alla inlägg
  • RååSa BuBBlan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Heeeeej tjejor!!

Va jag saknat er!!! Jag har så sjukt fullt upp att jag max hinner kika in på facebook ett par minuter Rynkar på näsan

Men NU ska jag baske mig sitta här en stund

Lillasyster är här <3
  • RååSa BuBBlan
    Buttelina skrev 2011-05-03 06:38:45 följande:

tjejer. VAD är detta? KAN det vara vattenkoppor som ser ut så här?
    ser inte ut som vattenkoppr tycker jag ...
    Lillasyster är här <3
  • RååSa BuBBlan

Min äldsta tös har ju Asperger och började förra veckan i skolan.

Hon hade ett önskemål om att börja i 7.2 då hennes pojkvän går där och det kändes tryggt, vi hade möte och då sa hon att hon ville börja i 7.1 för hon hade träffat en kompis där, lärarna sa att nej det blir 7.2 för det är en lugnare klass och det blir bättre för dig.

På fredagen då hon gått 3 dagar i skolan ringer dom och vill flytta henne till 7.1 då hennes pojkvän som har någon form av adhd har svårt att koncentrera sig i klassrummet när hon har börjat och äve att två andra tjejer som går där blir stökiga och ska impa på min tös, hon vill inte det, hon har precis lärt sig schemat och lärt sig hur och var man går till klassrum osv.

På måndag är hon med 7.2 nästan hela dagen, helt plötsligt säger en lärare på lektionen " du ska vara med 7.1 på matte" hon blir upprörd och lämnar skolan.

Igår säger en tjej till henne " vadhar du gjort med fejjset" och syftar på hennes akne, dom fortsätter munhuggas i omklädningsrummet, och kallar varandra fula saker. Sen stlter dom ihop och min tös knuffar till den adra på axeln ocg frågar varför hon är så dryg och kaxig, det blir tjafs och hon knuffar till henne på axeln en gång till.

Igår satt jag i telefon med halva skolan, den andra tjejen sprang gråtande till en lärare och min tös fick hela skulden, nu har hon enl dem hotat, trakasserat och knuffat den andra tjejej så hon får inte vara med i klassrummet för den andra tjejen r rädd för henne, har suttit hela morgonen i telefon med rektor, lärare och dyl. Nu yrar hon omkring i korridoren och två lärare följer efter henne, hon vägrar sätta sig ensam i ett rum och studera, hon vill vara med kamraterna vilket hon ite får... Detta är bara kortfattat men det är kaos!!!

Lillasyster är här <3
  • RååSa BuBBlan

Min stora fråga är HUR man kan bolla runt med en person som har detta funktionshinder på det här sättet??? Och löser man konfliker genom att stänga ute den ena parten från klassen??? Varför placerar man ETT TILL BARN med funktionshinder i samma klass om man inte har resurser för det??? Jag är så ARG!! Min dotter ringer och gråter hela tiden och förstår ingenting!!

Lillasyster är här <3
  • RååSa BuBBlan

Suttit i skolan i timmar under dagen. Dottern hade två lärare efter sig hela dagen så att hon inte skulle gå in i 7:2 . Hon hade fått panik när dom följde efter henne konstant. Fick åka dit akut när hon sa till dom att hon skulle leta efter en kniv, va totalt kaos och tösen va knappt nåbar, alldeles tom i blicken och självdestruktiv... Spec läraren som dom fick hämta akut vid en annan skola kom och vi försökte få någon rätsida på situationen. Skolan erkänner deras misstag och hur dom löst saker och ting. Men skadan är redan skedde så nu återstår att se om skolan kommer att fungera alls för henne. Jag somnade helt utmattad när jag kom hem. Stackars flicka så förstörd hon va

Lillasyster är här <3
  • RååSa BuBBlan

In i 7:1 ska hon oavsett enl rektorn så jag ber till gudarna att jag kan få henne in på den banan. Annars är hon utanför skolan återigen!! Barn med funktionshinder har det verkligen inte lätt ute i världen, som förälder får man dra ett enormt lass för att få saker att fungera. Och mitt i allt så är sambon i Finland, tur farmor och farfar finns!! Små barnen bör inte vara med när hon är som idag!

Lillasyster är här <3
  • RååSa BuBBlan

Å nu är ni här   Gäller att hänga med i svängarna anars tappar man bort er

Nå... vilka ska åka till hösten?    JAAAG ska!!!

Lillasyster är här <3
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17