Inlägg från: ängeln83 |Visa alla inlägg
  • ängeln83

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

lillronya skrev 2010-12-04 10:34:38 följande:
    Godmorgon!
    Här bråkas det med en ilsk tonåring som vill flytta hemifrån för att hon måste städa sitt rum idag.
    Det går inte att gå in där för att det ligger kläder och grejor ÖVERALLT.

Annars är det lugnt här med.
    ängeln83 skrev 2010-12-04 10:11:04 följande:
    OT men nån som vet vart man kan göra fotokalendrar med flera foton på samma månad?
    JAg satte ihop flera foton på picnik.com och sen använde jag det på fotokalendern.
    Ha ha, ja dom är ju underbara nästan jämt
    Här har det dock varit ganska lugnt på morgonen, barnen har varit sams, peppar peppar

Ah, smart, känns lite roligare när man kan ha flera bilder på samma månad, inte lätt att välja bland alla foton ju.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥ busenochbusan.blogspot.com/
  • ängeln83
    SmillaMilla skrev 2010-12-04 19:02:30 följande:
    God kväll!

Ni andra med barn kring 1 meter, hur sitter de i bilen? Anton satt bakåtvänd tills han var 4½ år då han växte ur stolen. Svea har den nu men har redan växt ur den. Hon kommer upp med öronen över kanten. En maxi cosi, så hon har nog lång överkropp. Vill egentligen inte alls vända henne, men vet inte vad jag skall göra. Därför måste jag fråga er.
    Vi har precis vänt Liam framåt, han är väl runt 105 cm lång iof. Hade inte alls tänkt vända honom så tidigt men han blev jätte åksjuk och började spy så fort vi lämnade gatan så vi hade inget annat val. Nu har han en framåt vänd Acta Graco bältesstol, men jag tycker egentligen han är för liten, eller ja, han kan ju röra sej mycket mera nu vilket inte känns helt kul. Vi hade tänkt göra ett nytt försök att ha honom bakåtvänd i hans gamla stol, en Acta Graco duoflex, den får han plats i.
  • ängeln83
    Zvartaliljan skrev 2010-12-04 21:16:57 följande:
    På tal om bilstolar, när ska man byta från bebisstolen till en större bakåtvänd?
    Mateos huvud når precis upp till kanten nu, men sticker inte ovanför. Han väger ca.11kg.

Butte - hur länge hade ni den??

Godkväll förresten, har bakat hela dagen så inte hunnit kika in här
    Byyyyyyt
    Jag tror Meja var 5-6 månader när vi bytte bort babyskyddet, tror man ska göra det så fort dom är stadiga.
    Fast vi bytte nog mest för att jag tyckte det var sååå tungt att bära runt på henne i skyddet.
  • ängeln83
    Tjollabolla skrev 2010-12-05 12:24:02 följande:
    Nån som beställt på H&M online nån gång? Tar det lång tid att få paketen?
    Nja det brukar gå ganska så snabbt, eller ja...1 vecka kanske, fast det är ju iof lång tid när man är bortskämt med 1 dagars leveranser
    Men kolla leverans datumen, jag skulle beställa en sak och det var lev i mitten av februari.
  • ängeln83
    Buttelina skrev 2010-12-05 21:31:03 följande:
    nån som har nova star dark xl jeansen? är dom fodrade? fina på?
    Vi har dom, dom är inte fodrade, men super fina på, men jag gillar ju XL modellerna mer än dom vanliga, sitter iaf mycket bättre på Liam.
  • ängeln83
    Smultronhjärta skrev 2010-12-07 16:32:05 följande:
    Men fy vad snabbt en dag kan vända ... Branden i V-ryd visade sig påverka även min dag då min bästa kompis ex omkom:( Ingen jag har kontakt med idag men vi umgicks rätt flitigt när hon bodde här...

Tacksam är därför dagens ord! För allt man har i sitt liv just nuHjärta
    Sååå hemskt verkligen Känns ruskigt otäckt när sånt händer så nära. Har dock ingen aning om vilka dom var ännu.
  • ängeln83

Godkväll flickor.

Äääääntligen lite tid över, sambon har varit ledig nästan 1 vecka nu så det har mest blivit soffläge på kvällarna, men nu är han iväg igen och jag är i princip själv tills på lördag *pjuh*

Några shyssta fynd att tipsa om? Är super hopping sugen. Har inte blivit så mycket kalender shopping för min del än, bara Molo kattpåslakan, More Stories klänning och pippis hoppetossa skepp

• ängeln83
    Buttelina skrev 2010-12-07 21:17:59 följande:
    såååå lik meja är liam på bilden där pappan matchat såå bra
    Daah, JA! Jag har ju inte tyckt dom varit lika innan men nuuuu är dom ju sjukt lika.
    Ha ha, shysstaste matchningen ever ju, söt gubben, hade inte hjärta att byta kläder när vi skulle iväg
  • ängeln83

Godkväll

Äääääntligen har Liam somnat, får nog börja ställa klockan på mornarna, denna veckan har vi sovit till kl 9 och han är omöjlig att få i säng på kvällarna, det är väl egentligen inte hela världen men eftersom Meja är så lätt väckt så vill man ju gärna att det är lugnt och tyst.

Nån som har tips på bra vinterstövlar och vantar till en 1 åring?

• ängeln83

Morning

Här sov vi tills kl 9.30 idag.

Sitter på fingrarna hos Oii, är såå sugen på Katvig men tyvärr är ju inte Liam så förtjust i tröjor som inte har fordon på sej

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17