Inlägg från: ängeln83 |Visa alla inlägg
  • ängeln83

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Godmorgon flickor.

Här vaknade vi precis Kallt som sjutton och typ 20 cm snö till, skulle verkligen behöva skotta men det känns sådär smidigt att dra ut 2 förkylda barn bara för det.

Shoppas det nåt? Jag är helt impad av mej själv, har knappt shoppat nånting i december, fast jag trillade dit på en Småfolk tröja hos B&R häromdagen.

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥ busenochbusan.blogspot.com/
  • ängeln83
    Kristyr skrev 2010-12-20 13:21:52 följande:
    Undrar om posten har kommit? Ska kanske gå ut och kika innan maken kommer hem från affären.. Drömmer
    Här är det ingen ide att kolla än, postis blir bara senare och senare, runt kl 17 om man har tur Skrikandes 
    Väntar iof inte paket idag så det spelar ingen roll. Men imorgon hoppas jag på Småfolk tröjan från B&R.
  • ängeln83

Ååååååh dra mej baklänges så trött jag är, Meja har krånglat i pricnip hela natten, hostat och snorat och skrikit i sömnen, tror jag sovit max 1 timma eller nåt, känner mej verkligen som en zombie idag. Nu sover hon dock, brukar inte lägga henne förens runt kl 12 men nu orkade jag inte med hennes gnäll längre.

Idag hoppas jag på post från B&R, beställde Småfolks rådjurs tröja med lila ärmar till Liam. Konstaterade precis att det blir den enda mjuka julklappen till honom i år, här blev det bara nästan leksaker

• ängeln83
    Duntoffla skrev 2010-12-21 11:04:31 följande:
    Jobbigt med såna nätter   Nästan så att du är värd lite shopping
    Verkligen, nu har det dessutom varit så i drygt 1 veckas tid, har nog snittat på 1-2 timmars sömn varje natt, gör ju inte saken bättre när man är själv med barnen dygnet runt, tålamodet är lixom i botten.

He he, ja jag är nästan det va?! Frågan är bara vad.
  • ängeln83
    Duntoffla skrev 2010-12-21 11:31:34 följande:
    Usch! Det är inte kul när de är förkylda de små. Lea har peppar peppar varit bättre senaste veckan.

Något fint till dig själv kanske?
    Nej det är heeeeeeemskt, börjar tröttna på detta snorandet nu, tror vi isolerar oss ett tag nu. Varenda gång vi varit på ÖF så börjas det igen, så tröttsamt. Tycker Meja varit konstant förkyld sen hon föddes, förutom våren/sommaren.

Mmm, fast jag fick hem en monster beställning från Nelly igår så jag behöver faktiskt inget just nu
  • ängeln83
    Duntoffla skrev 2010-12-21 11:39:50 följande:
    Samma sak med Lea. Snorig sen typ september. Och vi går inte ens på ÖF. Tror det är Noel och hans dagis som smittar henne hela tiden

Inget från Kidelin då? 40% rea?
    Det hör väl iof till årstiden, tycker dom flesta är halv dassiga just nu.
    Vi har inte varit på ÖF på typ 2 veckor nu så jag vet inte vartifrån baciluskerna kommer, Liam går ju inte på dagis.
  • ängeln83
    Kristyr skrev 2010-12-21 14:27:46 följande:
    Ang ÖF. Föräldrar som har barn som är för sjuka för att gå till dagis tar föräldrar med till ÖF för att de har så trist att bara vara hemma med barnen. Kan ju även tänkas vara barn som inte vart kräkfria i mer än 2 dygn med.. Obestämd

ÖF skippar jag gärna..
    Sant så sant. Vi har haft diskussioner (stavning???) i massor på ÖF angående detta. Ett tag var det väldigt ofta halv sjuka barn där, just för att dom inte kunde vara på dagis och mammorna tyckte det var tråkigt att sitta hemma med sjuka barn.
    Nu har det dock ordnat upp sej en aning, kändes så trist eftersom Liam inte går på dagis så ÖF är ju den tiden då han får busa av sej och leka med andra barn.
  • ängeln83
    Kristyr skrev 2010-12-21 15:10:30 följande:
    Allvarligt tycker jag det är dåliga föräldrar som inte vill vara hemma med sina halvsjuka barn utan ska slöpa runt på dem.

Skulle de själva vilja bli runtsläpade på när de var allmänt häninga???Jag tror de hellre skulle vilja vara hemma och  mysa... Fast å  andra sidan har jag hört att folk går och jobbar med vinterkräksjuka för att de anser sig vara så viktiga på jobbet att de inte kan vara hemma....Demon

*blääää*

Kräks
    Håller med, är barnen sjuka så ska dom ju ta mej sjutton få vara hemma och ta det lugnt, aldrig att jag skulle släpa ut sjuka barn. Man blir ju bara förbannad när man ser nån stackars liten tjej sitta ihopkurad i soffan och bara titta, måste ju vara skit jobbigt för dom att vara i sån stimmig miljö när dom inte mår bra.

Ja herregud, har hänt hur många gånger som helst att vi kört hem folk från jobbet som varit sjuka, dom kan väl tänka lite på oss andra också, står man typ 10 pers på bara några kvadrat så vill man ju inte att nån ska stå där och hosta och snora.
  • ängeln83

Nu kom postis med paket från B&R, den fiiiiiina rådjurströjan med lila ärmar från Småfolk, vaaaarför har jag inte köpt den innan? *lovely*

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17